Gå til innhold

Betaler dere noe for forloveren deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på kjole, sko, sminke, hår etc??

Hva er egentlig vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er vanligt at man gir forloveren en gave, jeg ska kjøpe kjolen til min forlover eller så ska jeg betale for sminken hennes.

Men det kan jo vare et smykke eller noe annet.

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor mye man som forlover skal legge ut?

Jeg legger allerede ut 1500 kr for utdrikningslag,3000 for kjole,sminke og frisør må jeg betale selv samt gave til selve bryllupet.

Kommer lett over 6000,men jeg lurer litt på om man på en måte kan "bremse"litt.Bruden har veldig sterke meninger om hvordan hun ser for seg alt og det synes jeg er greit,men synes det begynner å bli litt mye penger.

Jeg hadde sett for meg at jeg kunne sminke meg selv og håret kunne jeg få fikset av en venninne,ikke at jeg må til frisøren og bruke 2000 kr.

Burde ikke slikt være valgfritt?

Så skal bryllupet være i Tyskland så da kommer reiseutgifter utenom.

Skrevet

Jeg mener og ha hørt at hvis bruden har spesielle ønsker for hvordan forloveren skal se ut osv, så betaler hun for dette, eller i hvert fall hjelper med betalingen.

HI

Skrevet

Jeg skal være forlover og forventer at hvis bruden ønsker noe spesielt med tanke på antrekk/sminke/hår må hun betale for dette.

Utdrikkingslag regner jeg med at alle som skal delta legger sammen for utgiftene som blir.

Jeg har ikke noen mulighet for å legge ut mange tusen for å være forlover. Tror ikke det er meningen at man skal dette heller.

Skrevet

Om bruden har spesielle ønsker er det kotyme at bruden betaler for dette. Eks frisør og sminke osv. Samme hvis man har "krav" til antrekk.

Man skal ikke pålegge sin forlover utgifter. Da må man i så tilfelle opplyse om dette og i ytterste konsekvens risikere at vedkommende takker nei. Men syns jo dette setter forloveren i en ubehagelig posisjon.

Skrevet

Jeg betaler ingenting - men en gave til henne hadde jo vært koselig:-)

Hun får bestemme alt selv da:-)

Skrevet

Glemte forresten å skrive hva vi gjør selv ja;) Forloverne får kle seg/ordne seg akkurat som de vil, og vi kjøper en gave til hver dem:)

Skrevet

Jeg betaler frisør og sminke. Samt at vi betaler for hotellrommene for forloverne våre. Syns ikke det er riktig at hun skal ha utgifter for å være min forlover :)

Skrevet

Enig med flere her. Hvis man har krav/ønsker på hvordan forloveren skal se ut så må man betale for denne. Sen synes jeg at man betaler for eventuelle reiseutgifter, overnattning og gjerne gir en gave.

Skrevet

Jeg betaler frisør og sminke til henne. Kjole kjøper hun selv.

Ellers skal jeg gi henne en liten oppmerksomhet etterpå. Det er en liten nøkkelring med hjerte på, og her er navnet hennes gravert inn:)

Skrevet

Nå er jeg og forlover så heldige at vi begge får hår/sminke i bryllupsgave, men hvis ikke så ville jeg nok betalet det for henne. Kjole har hun ordnet selv, og det legger jeg ingen føringer på. Jeg vil også ta bilde hos fotograf sammen med forloveren min, og da skal hun få et innrammet bilde etterpå i gave, som takk.

Skrevet

Jeg betalte ikke for noe til forloveren da jeg giftet meg. men så hadde jeg ikke så store krav heller, hun kunne bruke den kjolen hun ville, bare den ikke var hvit, sminke ordnet hun selv og håret fikk hun en venninne til å fikse:)

Jeg var forlover for henne, og hun betalte heller ikke noe for meg. Fikk ikke gave som takk heller, så da fikk ikke hun heller det;)

Men vi er da kjempegode venner fordiom;) Penger og gaver er ikke alt her i verden:)

Skrevet

Lurer på hvordan man da skal gå frem å si til bruden at man ikke kan legge ut for så mye.Ønsker å være med på så mye som mulig,men ser jo at en plass må grensen gå.

Skrevet

Hvorfor i all verden betaler du for så mye????

Utdrikkingslaget er det vel du som organiserer - da bestemmer du jo selv hvor mye det skal koste!! Ellers er jo et slikt lag et spleiselag mellom alle som kommer??

Bruden KREVER vel ikke at du skal la noen sminke deg eller ordne håret ditt?? Og selv om bruden har noen ønsker i forhold til kjole, så kan du vel selv sette noen begrensninger i forhold til hva du har råd til??

Selv betalte jeg hår og sminke for min forlover. Jeg spurte henne på forhånd om hun ønsket dette eller om hun foretrakk å ordne set selv. Vi var sammen hos frisøren og sminkøren, og det var veldig koselig:)

Hun valgte selv sin kjole, eneste ønske jeg hadde var at det skulle være lang kjole. Hun spurte meg på forhånd hva jeg synes om en spesiell kjole hun hadde fra før.

Skrevet

jeg betalte heller ikke noe for min forlover, men så stilte jeg ikke noen krav, annet enn at vi ba alle som hadde bunad om å ha på den, og det hadde min forlover fra før, så da kostet jo ikke kjolen noe.

har bruden store krav, så bør hun da betale for dette!

Skrevet

Om det bruden ønsker/krever av deg som forlover koster svært mye ville jeg rett og slett sagt at du også ønsker å ta deg best mulig ut på den store dagen hennes, men at du rett og slett ikke har råd til betale for ny kjole, frisør, sminke osv.. Be henne om å ikke bli ur om du selve eller noen venner fikser hår og sminke til deg.. Synes nesten det er frekt av henne å legge strenge føringer på hvordan du skal se ut, og forvente at du selv skal betale. I og med at du er forlover, regner jeg med du kjenner henne godt, så det burde gå ann å snakke sammen om dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...