Gjest Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Føler at det alltid er noe som plager den lille jenta mi.. Er det ikke det ene, så er det det andre! De første 3 mnd var det kolikk og ammeproblemer, deretter har hun slitt veldig med avføringen. Brukte malt i hver flaske, pluss litt sviskesaft utenom, dette hjalp ikke! Gikk over til laktulose og det fikk fart på avføringen hennes- en periode! Nå virker det ok, men enkelte dager er avføringen veldig hard igjen. Skjønner det virkelig ikke, hun får jo samme dose hver dag! Og, etter at vi begynte med laktulose har hun begynt å gulpe som bare det.. Tror det er derfor i allefall, hun gulpet så og si aldri tidligere. Greit nok å gulpe, men det kommer jo sure gulper i mange timer etter at hun har spist.. Nå plages hun tydeligvis av det og ligger å brekker seg i søvne! Om ikke det er nok, så har hun blitt fryktelig urolig på kveldstid igjen!! Hun er supertrøtt, men sliter med å finne roen.. De siste kveldene har hun ikke vært i seng før i 23-tiden og det blir fryktelig lite alenetid på mor og far. Sukk, jeg blir så sliten! Kan ikke alle disse plagene bare forsvinne?! Håper snart dagen vil komme da jenta mi kan være blid og fornøyd, slippe å ha vondt eller ha ubehag, får så vondt av henne! Har hørt at enkelte har hatt god effekt av velling, men hvordan lager man det? Har gitt et par t-skjeer med tynn grøt de siste dagene, men er livredd for å prøve mer.. Vil ikke "fucke opp" systemet hennes heller, det er dårlig nok som det er! Jaja, det var kveldens lille frustrasjon! Tar natta nå og håper dagen i morgen blir bedre (som jeg stort sett håper hver kveld...hehe)
MamaPink Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 Jenta mi (8 mnd) bæsja murstein til tider når hun var så liten stakkar, jeg har en teori i dag at det var all luften som satte en stopper for avføringen, men man vet jo aldri. Jeg følte at det hjalp henne bra med malt, microlax innimellom, sykle med bena hennes, stryke på magen, en gooood dose tolmodighet og trøst når det var knip på gang. Testet også kiroprakter, som virket egt. deilig for hele babykroppen, og for mor som syns kiropraktoren var sexy Viktig å få avføringen på rett kjøl før de er så gamle til å huske at det gjør vondt å bæsje. Nå som hun spiser mye variert mat er det helt bra, så det kommer seg Klem
Gjest Skrevet 6. april 2010 #3 Skrevet 6. april 2010 Det er godt å høre Gleder meg til magen hennes begynner og fungere!
abella Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Jeg har gitt Knerten noen smaksprøver med grøt, men da begynte han å gulpe mye og ble sutrete, tror han fikk litt mageknip. Så da blir det ikke grøt som introduksjonsmat her i hvertfall. Nå får han smake banan og avokadomos (som han elsker!) og jeg synes det fungerer bedre. Han får det til frokost så vi blir ferdig med eventuelle problemer i løpet av dagen. Jeg har olje i blandingen, men du kan evt også gi litt sviskemos som du skriver. Han er 4,5 mnd og får vanligvis mme med litt malt.
alvesnuppa <3 Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Hei, jeg har kanskje ikke noen gode tips å komme med, annet enn det som ellers er skrevet her. Gir du henne fett i form av f.eks. tran eller LifeLine sin puremax omega3 kosttilskudd? Kanskje det kunne ha hjulpet henne med mageproblemet. Det hjelper i allefall på meg Ellers ville jeg bare si at jeg håper det ordner seg for jenta di snart! Så du også får en bedre hverdag Sender over en energi-klem!
Mini09&Lille12 Skrevet 6. april 2010 #6 Skrevet 6. april 2010 Jenta mi var akkurat sånn som din med magen, men etter at vi begynte å blande sviskemos i grøten eller ett glass med det hver dag ble det bedre igjen. Syntes ikke safta virket så bra. Vli hadde også malt i grøten og i flaska, men merket det ikke funket noe særlig med kun det. Så sverger til sviskemos hver dag.
Gjest Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 Takk for svar Kanskje sviskemos er tingen ja Hun blir 4 mndr om ti dager, så jeg hadde egentlig tenkt å vente med grøt og slikt til hun blir det. Skal høre med helsesøster om hun har noen tips først, hvis ikke skal jeg høre på dere...hehe.. Er litt skeptisk til sviskemos/saft også, hun får jo fryktelig fort luft i magen.. Men, vi kan jo alltids prøve Kan jo nesten ikke bli verre med magen hennes enn det allerede er!
Gjest Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Hun får d-vitamindråper.. Har forsøkt med forskjellige typer tran, men det kommer bare ut igjen Er visst ikke noe godt det..hehe.. Takk for energi-klem, den hjalp..
Mini09&Lille12 Skrevet 6. april 2010 #9 Skrevet 6. april 2010 Jeg trodde hun var litt eldre jeg. Sviskemos glassene er fra 4 måneder. Hvis hun ikke har fått fast føde enda, så hadde nok jeg brukt malt i flaske om hun får mme. Det kan være hardt for de små magene med mme. Håper det går over snart. Man blir frustrert. Akkurat nå er jeg selv litt frustrert, en av en helt annen grunn. Lillemor nekter å sove luren sin og kjenner jeg så sårt hadde trengt en pause. Utfordringer hele tiden. Lykke til!!
Gjest Skrevet 6. april 2010 #10 Skrevet 6. april 2010 Hun har fått malt i hver flaske, men det funker ikke. Har brukt laktulose i et par uker og det funker til en viss grad.. Er liksom ikke så mye mer man kan gjøre føler jeg! Hun har begynt å gulpe mye etter at vi begynte med laktulosen, så nå plages hun med det... Nå er vi inne i en forsøksfase igjen, men å gi halvparten av flaskene med malt og halvparten med laktulose. Får se hvordan det går da..
Mamma til to <3 <3 Skrevet 6. april 2010 #11 Skrevet 6. april 2010 Vi sleit veldig med vesla vi òg! Hun hadde mye magevondt, mye luft og det ble mye gråting. Jeg ammet litt i begynnelsen, men måtte begynne med flaske og mme. Vet ikke om det er det du bruker eller om du fullammer, men vi måtte bytte ut det ene merke etter det andre. Til slutt sa legen at vi skulle begynne med nutramigen og dette hjalp! Det viser seg at hun har melke-inntoleranse og vi så problemene med avføringa. Når de får mme skal de helst bæsje hver dag, men det kunne gå tre dager før det kom noe. Hun skrek også på natta'n, mens hun pressa, forferdelig slitsomt! Nå er hun syv måneder da og fra januar har hun vært som en ny baby, bæsjer en-to-tre ganger daglig! Det kan hende det har noe med at tarmene ikke var så godt utvikla og at det er det som har gjort det bedre med tiden, men vi provoserte med nan og fikk problemer med engang så vi velger å tro at det er nutramigen som har hjulpet! Nå får hun jo litt grøt, vi begynte med maisgrøt som er uten melk og gluten, den er fra 4mnd. Prøver oss litt fram med vanlig hvetegrøt nå, spennende:) Så kanskje det hadde vært lurt å la en lege se på baby'n din, hvis ikke ting hjelper... Lykke til, vet så altfor godt hvordand det der er!
Gjest Skrevet 6. april 2010 #12 Skrevet 6. april 2010 Takk for svar! Ja, jeg vurderer å ta henne med til legen.. Kolikkperioden er over, det merker vi, men hun sliter jo fortsatt med et eller annet! Tok dere prøver for å finne ut om hun har melkeintoleranse?
Mamma til to <3 <3 Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Nei, det var bare å prøve seg fram, virket det som... Vi hadde tenkt å prøve collett da legen ville at vi skulle prøve nutramigen. Det er mye pes, det er dyrt også, men legen på helsestasjonen sendte oss videre til en spesialist som nå har skrevet den på blå resept.Men får oss var alt verdt det:) (englemamma... som har byttet nick)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå