Gå til innhold

I mårra går jeg igang med ketolyse......


Rotekoppen88

Anbefalte innlegg

 

Nå er jeg ferdig med barn, fått trøkt ut mitt 3 på 4 år så nå skal mamma ha kroppen sin tilbake. Hoverdmålet er 16 kg, men har delt de opp i to delemål også, første delmål er 8 kg og andre delmål er 12 kg. Noen andre som skal starte nå eller som akkurat har startet som har lyst til å følge meg. Kunne vært morsomt å nyttig å hatt noen å dele tanker, spørsmål, kanskje noen frustrasjoner og forhåpentligvis et forrykende vektap med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er snart ferdig med ketolyse. Har holdt på siden oktober, med mange pauser og sprekker innimellom, og gått ned ca 11 kg. Nå har jeg vel ca to uker igjen med piller, så er det over på generell lavkarbo.

 

Lykke til med vekttapet!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo=)

 

Jeg har begynt på ketolyse i dag!! Har et mål om å gå ned 15kg. Og så kanskje ned 5 til etter det. Men i første omgang ned 15 kg.

 

Jeg gikk på ketolyse i fjor, gikk ned 10 kg på 6 uker. Ketolyse er moro synes jeg. Håper det går like lett som forrige gang. Det verste sist var at jeg ønsket meg så sårt å spise noe friskt og syrlig. Det er ikke akkurat aktuelt på ketolyse, hehe. Men ellers har jeg bare gode erfaringer. Savnet ikke å spise karbohydrater sist heller.

 

Frokost i dag var 6 skiver bacon og salat med en STOR kladd creme fraîche. Lunch blir tunfisksalat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

 

Da har vi akkurat samme mål vi da :) Jeg har også 15 kg som mål, men ønsker egentlig 20 så vi får se hvordan det går. Jeg har også gått på ketolyse, men da stagnerte vekten etter 5 uker og så mistet jeg tålmodigheten og ga meg, da hadde jeg vel gått ned ca 4.5. Er litt redd for at det skal skje nå også, men da skal jeg ikke gi opp så lett. Har begynt å trene denne gangen også, det gjorde jeg ikke sist. Har veie dag i mårra, men har snik veiet meg hver dag, hehe så har gått ned 2,5 den første uka. Fra og med nå skal jeg kun holde meg til veiedagen min, siden det går litt opp og ned fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser bringebær med litt splenda og en liten dæsj vaniljekesam på når jeg får lyst på noe friskt og syrlig... anbefales :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker også på å gå igang med ketolyse. Lenge siden jeg har født,men har 8-10 kg "for mye"

Har lest en del på nettet hva det går i,men føler likevell at jeg har for lite info.

Tenker på å gå på biblioteket imorgen for å få tak i boken "slank på ketolysekuren",håper at denne kan hjelpe meg på vei :)

Håper på å følge tråden her,sånt at jeg kan få motivasjon,råd og tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser i boken at han regner bringebær som 3,2g pr 100g. Så da burde det gå greit med en neve eller to innimellom.

Eller så kan man ha krem på bringebærene. Det burde jo gå bra, fløte kremer seg jo fint uten sukker og da får man i seg lite karb og mye fett.

 

Frokostene består av bacon. 6 skiver bacon holder meg mett lenge. Salat, (gjerne rapidsalat, agurk, ruccola og LITT tomat). Masse creme fraiche og revet ost på alt. Og stekt egg innimellom, er ikke noe glad i egg.

 

Lunsj går i salat, tunfisksalat, røkt laks, peppermakrell.

 

Snack er stort sett ost eller sånn ost- og spekeskinkeruller

 

Middag er stort sett rent kjøtt eller fisk da selvsagt. Med blomkålmos, brokkoligrateng, salat, njaaa... kommer ikke på alt i farta.

 

Noen som vil dele middagstips? Jeg liker det enklest mulig og orker ikke kjøpe inn sånne lowcarb protein mel og liknende...

 

Er det forresten noen som vet karb per 100 gram på ruccola? Regner med det er lite, men er ikke sikker. Finner den ikke her heller:

http://matportalen.no/matvaretabellen

Anbefaler alle å se på den tabellen. Der får man fullstendig varedeklarasjon på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det ei uke siden jeg startet opp og vekta viste - 2,7 kg, rimelig fornøyd med det :) Håper at det fortsetter noenlunde i samme tempo denne uka også så kanskje jeg kommer meg ned på det magiske 70 tallet neste uke som ligger 1,5 kg unna.

 

Jeg er veldig glad i gratinert mat, så middagen min består som oftest av kjøtt, sopp, bittelitt løk masse forskjellig krydder (noen ganger indisk, andre ganger meksikansk osc) fløte og masse ost på toppen. Hender også at jeg putter oppi litt tine kremost med forskjellig smak. Pleier å lage ei form slik at jeg har til to eller tre dager. I tilegg spiser jeg salat, Lunsjen er den jeg sliter mest med egentlig. Føler at jeg ikke blir ordentlig mett av salat med lite karber i.

 

Ellers hamstret jeg inn sukkerfri Anton Berg når jeg var i Sverige sist, men har vært super flink og ikke rørt de :) Tar meg ofte litt bacon gull til kvelds da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips for de som savner noe godis atmed kaffen; Atkins Advance barer. med forskjellige smaker fra sjokolade til hasselnøttsjoko og div.

er bare 2,1 karbo i en hel bar:-) og man klarer seg med en liten bit atmed kaffekosen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med - 2 kg. Min andre uke var ganske trasig egentlig gikk bare ned 0.3 kg og var veldig skuffet. Nå er jeg inni min tredje uke og har denne uka gått ned 0,5 hittil. 3,5 tilsammen så jeg kan vel egentlig ikke klage

Jeg er endel der inne og leser på oppskrifter, men ikke noe aktiv bruker av de andre foumene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...