Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Hei! På farsiden er vår tulle eneste barnebarn. På den siden er det to tanter som ikke har barn selv. De har ved flere anledninger gitt bilder av jenta vår til hennes farmor og farfar. Da tenker jeg på store innrammede bilder. Fikk høre her om dagen at en av tantene hadde laget et album med over femti bilder av tulla vår, og gitt det til farmor. Et veldig fint album med bilde av jenta vår på forsiden og med bilder fra hun var født og til nå. Jeg ble veldig lei meg når jeg hørte dette, for dette er noe jeg kunne tenke meg å gjøre selv. Hva tenker du om en tante av ditt barn hadde gjort det samme????????? Veldig takknemlig for svar!
❤lille stjerne❤ Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Skjønner at du syntes det var dumt at hun gjorde det når du hadde lyst selv, jeg hadde nok syntes det samme selv. Det er liksom foreldrene som skal kunne bruke bilder av barna/ting barna lager som gaver, ikke andre. Ikke uten å spørre først i allefall. Sikkert noen som synes at det gjør da ingenting og du kan jo bare lage et album til. Men det blir jo ikke det samme, ideen er brukt liksom. I allfall for en stund.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Ingen av dem har noengang spurt oss om det er greit. Og når de allerede har gitt dem to store innremmede bilder så kan ikke jeg komme med det tredje. Det er jo litt begrenset hvor mange bilder besteforeldre skal ha på veggen..... Litt lei sak, vanskelig å si i fra om.......
Anonym bruker Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Men tenk så heldig jenta di er som har noen som er så glad i henne at de lager album av henne og gir bort bilder av henne nesten som om hun var deres egen? Skjønner at det er litt sært.. men prøv å se det positive i det;-)
lille sprelle Skrevet 18. april 2010 #6 Skrevet 18. april 2010 hva er problemet? voksne som er glad i og bryr seg om barnet ditt? all hjelp er god hjelp!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Jeg hadde ikke satt pris på om tantene til min sønn hadde gjort slik. Det er jeg og mannen min som skal gi bort bilder av vårt barn. Gjør det samme når denne tanten får barn. Kom henne i forkjøpet og gi bort bilder og album av hennes barn, så får du se om det blir noen reaksjon da.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 Problemet er bare at i min verden er det normal høfflighet å spørre først. Hadde hun spurt meg hadde jeg sagt ja tvert. Jeg er veldig heldig som har en flott svigersøster, hun tar den bare litt langt av og til;)
Anonym bruker Skrevet 20. april 2010 #10 Skrevet 20. april 2010 Jeg synes dette er over streken, ville aldri falt meg inn å gjøre noe liknende. I min verden er det også normal høflighet å i det minste spørre først. Men jeg kjenner faktisk ingen som ville gjort dette - eller ville synes dette var greit. Ja, vanskelig å si fra om, men likevel den eneste måten du kan få gjort noe med det på. Enten må man si fra, eller finne seg i det. Så enkelt - og vanskelig - er det.
Gjest Skrevet 20. april 2010 #11 Skrevet 20. april 2010 Gled deg over at hun har tanter som bryr seg.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2010 #12 Skrevet 21. april 2010 Men er alt lov fordi de bryr seg? Hvor går grensen?
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 Synes det er litt pussig at de i det heletatt finner på slikt. Er jo hyggelig at de bryr seg og synes jenta er så søt at besteforeldrene trenger noen store bilder av henne på veggen. MEN når det er sagt synes jeg på en måte dette blir litt som å gi bort noe som ikke er ditt. Jewg mener foreldrene skal avgjøre om og hvem som skal få førstørrelser av bilder av barna deres. Det hadde aldri fallt meg inn å gi bort bilder av nevøene mine til mamma, ikke uten å spørre iallefall. Det jeg derimot kunne ha gjort, er å gi barnet et album med ting og turer vi har gjort sammen. Usikker på hvordan man kan ta det omm med dem på en pen måte (for det er nok godt ment fra deres side).. Kanskje du skulle fått mannen din til å snakke med dem, er jo han som kjenner dem best. Og så er det kanskje lettere å få det fra far enn en "hysterisk" mor
mormia Skrevet 7. mai 2010 #14 Skrevet 7. mai 2010 Ja nei dette var nok litt egoistisk synst jeg faktisk. At de er glad i lille tulla er kjempefint. Men det er ikke deres oppgave å stå for dette. Gjort i beste fineste mening er det nok, men de hadde nok kanskje reagert selv hadde situasjonen blitt snudd på hodet ja. :-) Har det litt lignende med svigers og svigerinne som vil kjøpe ALT til min sønn. Spesielt føltes dette litt "vanskelig" i begynnelsen da han var spedbarn og "under produksjon". Det var ting jeg hadde gledet meg veldig til å gi han selv. Følte gleden liksom ble tatt litt fra meg for de tok sånn over.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå