yeah:) Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Hvor tidlig kan mann egentlig få symptomer?? Jeg har IKM 16 april. Men kjenner noen symptomer allerede....eller tror det er symptomer rettere sagt. Er ikke innbildning, for jeg har liksom ikke godt og kjent etter eller tenkt på det liksom. Kan jo være helt andre grunner til at jeg kjenner disse tingene da, men hvertfall....noen som vet om det kan være symptomer så tidlig?? Jeg kjenner litt mensmurring av og til, og litt stikninger nederst i magen. Og fått forstoppelse en dag. Klør veldig på puppene. Og jeg har (helt blank og fin) en del mer utflod enn normalt. Alt dette har jeg kjent de to siste dagene.
BettyBoob Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 med sønnen min fikk jeg mensmurringer omtrent umiddelbart etter befruktning, og superømme pupper!
Hanaomi Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 jeg også har det sånn! ble inseminert fredag (tre dager siden), har fortsatt blank el - slim selv om el er over. (fertilitetsmonitoren viste lav idag), har skikkelig frysepupp.. dritvonde.. kjennes ut som jeg er solbrent... kald og varm på samme tid.. vortene står rett ut... har også el - murring/mensmuriing... tenker at dette bare er tull... at det går over... er litt vel tidlig, er det ikke? eller er vi gravide nå!?
yeah:) Skrevet 5. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2010 Så kjekt med så kjappe svar!! ÅÅHH, kjenner jeg ikke klarer å la være å håpe litt nå altså!!:)MEN, må ikke håper alt for mye...er redd jeg skal bli skuffet.... Jeg også tenker at det er litt tidlig, samtidig som det er jo litt sånn typisk gravid tegn...og noen får tegn så tidlig..Samtidig som det med mensmurring kan jo være el-murring...kan jeg ha elmurring to dager etter at jeg hadde el?(tror jeg hadde el 3 april) Hehehe, du får gå med litt lause gensere nå da;) Tenk om vi er gravide da!!:)Åjåjåj,d hadde vært SÅ kjekt!...Når har du IKM?
Hanaomi Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 jeg hadde registrert el torsdag, fredag og lørdag, ble inseminert fredag... har IKM 16. April, (fredag i neste uke) - gruver meg vanvittig!! det rare er at jeg aldri har frysepupp ellers, bare litt øm når jeg har mensen. Sist gang jeg ble inseminert hadde jeg det også, da hadde jeg en veldig tidlig SA... så inne på ikm uke 15 at vi har samme dag :-)) følge hverandre!?
yeah:) Skrevet 5. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2010 Åh, så spennende at vi har samme dag!!:)JA, la oss følge hverandre:) Skjønner godt du er spent!!Og at du er nervøs...med tanke på at du har mistet!Håper virkelig at det går bra denne gangen for deg!!Og at insimineringen har funket!!Hvordan funker sånn insiminering?Altså, hva er det egentli du gjør? Du, vet du noe om når det er vanlig å få sånn festeblødning?Jeg har ikke blød eller noe altså. Men er redd jeg skal forveksle det med mensen hvis jeg får det. Eller tenke at det er sikkert det, men så er det mensen...men er jo ikke sikkert jeg får det da. Jeg fikk ikke det sist hvertfall. Har dere barn fra før?Vi har en jente på 2 år:)Hun ble to år på nyttårsaften. Jeg hadde termin 27 desember,hehe...jeg var inne på sånn terminkalkulator i går, og tipp hvilken dato det ble hvis jeg(hihi, eller vi to da;)..) er gravide nå??joda, 27 desember,hehe
Hanaomi Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Inseminering går ut på at sæd blir lagt opp i livmora vha kateter/sprøyte. Dette får jeg fordi jeg er i et lesbisk forhold. har el på egen hånd og får ingen annen type hjelp. blir inseminert når jeg har el på stork i dk. har hørt at noen har festeblødning, ja.. jeg hadde ikke det sist. mener det skjer ca en uke etter befruktning. noen kan blø og kjenne litt smerter, andre ikke. da jeg hadde SA hadde myyyye utflod plutselig ca en uke etter inseminasjon, med mensmurring. trodde det var mensen som kom, men det var det ikke, vet ikke om det var festesmerter eller ikke. vi har ingen barn fra før, men håper det fikser seg snart :-)) du er heldig som har en liten :-))) snakk om tilfeldighet! at du nå evnt har termin samme dag som sist ler, morsomt! men jeg sjønner ikke disse terminkalkulatorene... kan vi bruike dem selv når vi vet når vi ble befruktet!? jeg mener, jeg vet jo når, dato og klokkeslett.. kan liksom ikke feiltolkes her i gården... men skjønner jo at man må ta hensyn til siste mens` første dag om man plutselig finner ut at man er gravid flere uker på vei.. hanaomi
yeah:) Skrevet 5. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2010 Ja, tenkte meg frem til det med insimineringen etter å ha vært inne på profilen din og såg at du er lesbisk;) Da ble det jo litt logisk liksom hva dere trengte å gjøre for å bli gravid,hehe;) hmm..nja, men selv om du vet akkurat når befruktingen skjedde så skal vel du også regne fra siste mensen dagen av?...Vi som gjør det på den vanlige måten er jo ikke gravide vi heller fra den dagen vi regner ut termin av...sko tro du også sko regna ute likt som meg/oss da. Sa de ikke noe om dette da du var på sykehuset/legen? Men uansett så blir som regel termindatoen forandret den dagen du er på ultralyd. Først hadde jeg termin 4 januar, men da jeg var på ultralyd ble den forandret til 27 des. Hadde nesten vært litt kjekt om nestemann blir født samme dag som jenta vår;) Fin bursdagspresang det;) Ja, vet du, vi føler oss som verdens heldigste som er foreldre til lille gullet vårt!!!:)Er bare så utrolig fantastisk!!:)Fins virkelig ikke et ord i hele verden som kan beskrive den fantastiske følelsen det er å bli foreldre!!Dere har virkelig noe å glede dere til!! Jeg må forresten tisse en del også. Pleier å være sånn rett før mensen, men ikke så tidlig som dette..hmm,hihi, kan dette også være et tegn;) Dette blir spennende!:)Vi må oppdatere hverandre underveis:)
Hanaomi Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 nei, ærlig talt vet jeg ikke.. jeg bare tenkte at den måten å regne det ut på var best siden man kanskej ikke visste når befruktningen skjedde.. men du har nok rett :-) ikke hørt noe om det fra jordmoren heller, nei, men tar det sm det kommer når den tid kommer... jeg prøver å ikke tenke så mye symptomer denne gang... lar dagene gå av seg selv, skal bli digg å komme tilbake på jobb i morgen og med trening :-)) dere har all grunn til å føle dere som verdens heldigste!! du har jo vært gravid før, så kjenner kanskej igjen noe fra sist? jeg har ingen andre erfaringer, og vil ikke håpe for mye.. vi må oppdatere hverandre, ja :-)) hanaomi
missme Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Det er ikke symtomer på eggløsning? om du har ikm 16 april så er det enda to uker til så da høres det mer ut som eggløsning for min del, hender jeg har gravidlignende symtomer ved eggløsning. Men for all del det kan være symtomer på det og
yeah:) Skrevet 6. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 6. april 2010 joda, det kan jo liksågodt være det. Er jo litt lett å mikse det litt. Litt likt liksom. Og er jo som sagt veldig tidlig....men jeg pleier ikke ha det slik som dette når jeg har EL, derfor jeg har tenkt litt på om det er symptomer...men det er nok best å ikke tenke for mye på det, og slappe av og vente på IKM dagen
yeah:) Skrevet 6. april 2010 Forfatter #12 Skrevet 6. april 2010 Jo,altså, siden jeg har vært gravid før har jeg jo kjent tingene på kroppen før. Men jeg vet ikke hvordan det er helt i begynnelsen for jeg visste ikke jeg var gravid før jeg var 6 uker på vei sist. Hehe, så denne tiden vi er i nå er ny for meg også Er ganske spennende å få oppleve denne tiden også syns jeg:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 må si meg enig i at det virker veldig tidlig....tror ikke ett evt egg har fått tid å feste seg engang...det tar vel rundt 5 dager fra el...det skal berfuktes..det skla reise ned egglederen og til livmoren for så å finne seg en plass.....også skal det da begynne å produsere hcg så du kan få symptomer..... litt tidlig tror jeg ihvertfall..men ønsker deg all mulig lykke når teste tiden kommer;)
Hanaomi Skrevet 6. april 2010 #14 Skrevet 6. april 2010 jeg VET at jeg er ferdig med EL og jeg har alltid 14 dager fra EL til mens...
Hanaomi Skrevet 6. april 2010 #15 Skrevet 6. april 2010 og med sæd som er nedfrosset og opptint har det en levetid på to døgn, samme som eggene våre :-))
Hanaomi Skrevet 6. april 2010 #16 Skrevet 6. april 2010 jeg VET at jeg er ferdig med EL og jeg har alltid 14 dager fra EL til mens... eehh,... derfor vet jeg at jeg har ikm fredag 16. april, om det er lenge til vet jeg ikke... men både EL og event befruktning må være gjort hos meg nå, om det skal bli noe.. er 4 dager siden inseminasjonen..
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. april 2010 #17 Skrevet 6. april 2010 greit nok det....men det er jo en good stund til da;)vet at det kan være litt anderles med frys og de tingene der...befruktnng har nok evt skjedd men ikke sikkert det har festet seg i livmoren da....tror ikke det ers å stor forskjell på inseminasjon og en vanlig sprut for å si det sånn hva befruktnng angår....(?) sperm er sperm liksom? ikke helt inne på dette med frys men...har ett ivf barn i magen jeg da....men vi er alle forskjellig noen får symptomer veeldig tidlig...andre (meg) venter på de fleste enda og er 10 fullgåtte uker idag...... men ønsker dere all mulg hell og lykke på veien jenter..vikelig!!
Hanaomi Skrevet 6. april 2010 #18 Skrevet 6. april 2010 ja, vi er forskjellige... lar dette gå sin gang nå.. men donorsæd er jo nedfrosset og tint og behandlet.. det lever ikke like lenge som råsæd, som lett kan leve i fem dager, da tror jeg tidsbegrepet blir litt annerledes, uten at jeg vet det... de små symptomene jeg har nå hadde jeg ved forrige inseminasjon også, da hadde jg en tidlig Sa. det er lenge til, nesten to uker, så nå er det bare å vente... lar mensen bli min g-test denne gang.. skal ikke teste meg før i alle fall... lykke til, til deg også :-))
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. april 2010 #19 Skrevet 6. april 2010 urk ja.....:/ ventetide er det aller værste!!! klarer fint sette meg inn i situasjonen din ja..... håper den sitter nå...har du hatt mange insemniasjoner?
yeah:) Skrevet 6. april 2010 Forfatter #21 Skrevet 6. april 2010 Ja,sant!To uker har aldri føltes så lange før.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. april 2010 #22 Skrevet 6. april 2010 har gått gjennom 3 fersk forsøk ivf før det ble klaff.....så nå håper vi lille rkommet for å bli!xxxxx håper veldig du får positiv test om en ukes tid;)krysser fingrene for deg;) dere;)
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 7. april 2010 #23 Skrevet 7. april 2010 du kan finne termin utifra befruktingsdag her http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/?day=7&month=4&year=2010&cyclus=28&f=t
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå