Gå til innhold

Fredrikke, Cordelia, Othilia og Greta??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Cordelia er fantastisk. Vurderte faktisk å gi det som et tredje navn til jenta mi, bare synd mange tror det er "Cornelia med tett nese". Og da ble det litt dumt. Elsker dessuten betydningen og den litterære susen. (Du bare må lese denne vakre fødselshistorien http://www.kellehampton.com/2010/01/nella-cordelia-birth-story.html).

Fredrikke er sjarmerende, men jeg synes den overgangen mellom d og r er litt tung i det navnet, uten at jeg aner hvorfor.

Greta liker jeg ikke, Margrethe er derimot feiende flott.

Othilia er nydelig. Kjempeflott og vakkert navn.

Så jeg rangerer

Cordelia

Othilia

Fredrikke

Greta

Hva med Ovidie/a? Og Cecilia? Likte ikke du det?

Fredrikke kallar eg alltid den første frosken eg finn når eg går til hytta, so det klarar eg ikkje å ta heilt seriøst. Likar eigentleg ingen -rikke namn, men Fredrikke er faktisk det beste :)

Cordelia var det nokon som sa høyrdes ut som nokon med tett nase som prøvde å sei Cornelia. Har likt det mindre sidan då, men det er likevel finare enn Cornelia ;)

Othilia med -a er artig å sjå, mykje finare enn Othilie spør du meg! Veldig flott namn!

Greta er og nydelig, men Margreta er kanskje hakket finare synes eg.

Greta og Othilia er finast på lista di synes eg.. :)

Andre forslag: Adeline, Elsa, Cora, Ofelia, Oleanna, Constance, Dorthea, Aurelia, Elvira, Josefin/Josefina, Lovise, Oliva, Thelma, Tilda/Thilda eller Mathilda.

Annonse

Takk for linken, en nydelig historie! Personlig tenker jeg ikke at Cordelia er Cornelia med tett nese, da d-en uttales veldig tydelig i mine oerer. Cornelia synes jeg er et litt annet navn, det er hardere, og gir meg asosisasjoner til korn og nelliker...

Annonse

Fredrikke- har ikkje bestemt meg---må smake litt på det...!

Cordelia- hm...må smake litt på det og..før eg uttaler meg

Othilia- var eit av navna me tenkte på til nr 1, men eg vart aldri heilt fortruleg med det..men liker det veldig godt..så kanskje det er eit alternativ til nr 2.

Greta- ikkje heilt min smak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...