Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Er det virkelig så fælt å reise med NSB som det virker utifra nyhetene og slikt? De er vel ikke alltid forsinket vel? Har en behov for sovekupe når en skal reise med natt-tog fra Oslo til Bergen, eller fungerer det greit med bare vanlig økonomibillett? Har med sovepose uansett, og reiser uten barn. Sovner relativt lett, og sover tungt. Tenkte jeg skulle klare meg uten, men er det noen som har noen synspunkter og erfaringer å dele?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Jeg har tatt dette natt-toget veldig mange ganger, men har kun hatt seng en gang fordi alle setene var utsolgt. Jeg sitter heller i en stol og sover ei natt enn å legge meg på det utrolig trange rommet sammen med andre folk jeg aldri har sett før.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 21:10 - med mindre du bestiller billetten sammen noen du forhåpentligvis kjenner (man pleier vel ikke bestille med fremmede?!) så har du kupeen heeeelt for deg selv. Look it up, nye tider nå...! Til HI; jeg har tatt nattoget Bergen-Oslo en gang uten sovekupe og det gjør jeg aldri igjen! Ryggen og knærne mine verket, damen ved siden av sovnet på skulderen min og i det hele tatt... pain. Sovekupe var noe helt annet. Trangt, men ensomt, stille og jeg kunne strekke meg ut.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Takk for svar! :-) Er fortsatt litt usikker, flere som vil komme med innspill? Hadde det vært meg som betalte reisen, og jeg reiste alene, hadde jeg nok kommet til å bestille sovekupe, men siden det ikke er det er jeg heller usikker..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 jeg har aldri hatt noen store problemer. Tar ikke toget til daglig, så lokaltogene vet jeg lite om, men reiser mye heller med tog enn med bil eller fly. Synes det er komfortabelt og pålitelig og vet at det er tryggere enn å kjøre selv så langt.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Tror jeg går for uten sovekupe jeg, så får jeg se hvordan det går! Er det helt fælt så vet jeg det til neste gang! ;-) Men, dersom toget blir innstillt, så må jeg vel skaffe meg soveplass i Oslo selv? Ser for meg at det blir litt stress! :-P Hehe, er egentlig veldig positivt innstilt til å ta tog, men alt togkaoset i det siste gjør meg litt småstresset.. Ikke har jeg tatt mye tog før heller, når det er tre timer til nærmeste togbane blir det gjerne slik!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Godt å høre, da bestiller jeg billetter og bekymrer meg ikke mer over det før jeg reiser! :-) Forresten, er det noen vits i NSB Komfort? Dette er en annen strekning da, og fem timer midt på dagen?
Gjest sug lut Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Misunner deg faktisk den togturen. Det er utrolig vakkert over fjellet, og nå er det jo lyst såpass tidlig at du kan se ut hele veien over fra Finse. Komfort - tja. Jeg ville ikke gjort det.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Jeg elsker nattoget. Det er skikkelig koselig å ligge i køya mens toget rister og landskapet farer forbi. Sitteplass er også OK, men det blir ikke så mye god søvn så om du har noen planer den dagen du kommer frem ville jeg valgt køye. Det er ikke så dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå