<3 Snart tobarnsmamma <3 Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Vår datter på 7 mnd hylgriner når vi skal legge henne for natta ca kl 19. Hun er stuptrøtt og har gnidd seg i øynene en god stund. Men det jeg tror er på vei, er tenner, for hun har fått to "kuler" nede i gommen. (Har trodd tennene skulle komme før, for hun har siklet og klødd i munnen leeenge). Hun roer seg etter noen minutter og etter vi har snudd henne x antall ganger; siden hun bare vrir seg og legger seg på magen. Men så våkner hun etter en halvtime igjen og hylgriner. Høres ut som hun er lei seg, og hun blir snudd og får trøst i senga, roer seg for så å våkne igjen etter et kvarter. Sånn holder det på ei stund/ noen ganger. Har vært sånn den siste uka, ellers har det ikke vært så populært å legge seg før heller, men det har ikke vært sånn og så mange oppvåkninger før. Har prøvd dentinox, og det spiller heller ingen rolle hvor vi legger henne, om det er i vogna, senga eller om vi legger oss med henne. Er det noen som har noen råd om hva vi kan gjøre?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 For vår del måtte vi bare la det gå sin gang. Det er ikke stort å gjøre enn å trøste dem og la tennene komme frem:) Det er jo forbigående. Dentinoxen funket ikke sånn kjempebra for vår del. Det virket som den lindret litt med en gang vi tok den på og maks en halvtime. Hun likte ihvertfall smaken av den. Jeg lot henne også ligge ved siden av meg, mens hun sugde og tygde på pekefingeren min, da ble hun ofte mye roligere. De blir så utrolig søte med tenner:)
<3 Snart tobarnsmamma <3 Skrevet 5. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2010 Takk for svar Måtte bare spørre om det er noen som har gjort noe spesielt som har hjulpet. Ja, har tenkt som så jeg og, at det bare må gå sin gang og bare gi masse trøst:) Ja, de er jo bare kjempesøte uansett:)
Vannmann35 Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Masse pupp og smokk på kvelden/natten. Ellers - en liten tannbørste å tygge på er populært her. Hun får også tygge på gulrot, kålrabi og eple - altså litt harde grønnsaker. En bit kald agurk kan også svale litt. Det er i alle fall min erfaring :-)
Mini09&Lille12 Skrevet 7. april 2010 #5 Skrevet 7. april 2010 Høres ut som tenner det der ja. Akkurat sånn var vesla mi noen dager før de kom frem. Vi holdt ut, men litt av en utfordring det der når de ikke vil sove, spise, ingenting hjelper!! Vi ga masse trøst, jeg ammet ofte kveld og natt, hun fikk sovne til puppen, for det var det eneste som hjalp, tannbørste og biteringer, agurk, tutekoppen, kald klut å bite på. Men virket som det var vondt å bite på noe på slutten også egentlig. Kastet det i fra seg ofte. Vi ga babyparacet sent på kveld når hun hadde survet hele dagen og vi så hun var utrolig trøtt, men ikke fikk roet seg og hadde veldig vondt. Delte meninger om dette, men legen vår anbefalte det når det stod på som verst. Babyer trenger søvn og ville ikke la henne ha det så vondt hele tiden. Hun roet seg alltid etter en paracet og fikk sove godt hele natten. Vi prøvde alltid masse annet først, men når de bryter frem er det sjelden noe so hjelper. Dentinoxen ga vi opp, for hjalp ikke på henne hvertfall. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå