Gjest Nordavind fra sør Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Han nekter plent og ta flasken når jeg tar i mme, men vann går visst greit.(raringen min) Så nå får han barnegrøt som måltid og vann etterpå. Jeg har vært syk i et par uker og melken har nesten blitt borte. Er litt bekymret for at han får i seg for lite næringsstoffer jeg nå altså. Noen snille mammaer som kan komme med noen tilbakemeldinger her?
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Hvis du vil fortsette å amme så må du legge han til, selv om det ikke er mange dråpene du kan tilby. Da vil produksjonen mest sannsynlig ta seg opp igjen. Kan høres ut som om det er eneste alternativ siden han ikke vil ha mme. Et alternativ er jo å blande melkepulveret i grøten og så gi vannet i kopp ved siden av. Men ikke for mye melkepulver ift vann, det kan bli FOR mye.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Prøv å bytt mme-merke. Det er forskjellig smak på dem, Collett sin er den som smaker minst. Nan sin er forholdvis grei på smak, mens Småfolk sin smaker litt fiskeolje mener jeg da. Hipp er ikke testet her men skal visst være bra greier. Ellers kan du alltids prøve å bruke tutekopp, noen barn nekter å drikke melk fra flaske men drikker lett fra kopp. Ellers er ungen 6 mnd, og den kan fint få grøt frokost og kvelds og introduseres for middag, og da skal det nok gå helt greit om han ikke drikker allverdens melk bare han får i seg vann.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Tusen takk for svar:). Kunne egentlig tenkt meg å slutte å amme. Håpet på at det var nok næringstoffer i grøten jeg da, men visst det ikke er det må jeg jo amme litt til:) Prøve å få igang puppesystemet igjen kanskje:) hehe
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Så snille dere er...tusen takk for at dere tar dere tid til å svare:) Prøvde hipp barnegrøt for første gang i dag. Hadde gått tom for grøt i påsken og måtte opp på bensinstasjonen for å kjøpe grøt. Der hadde de kun Hipp fruktgrøt. Det var en knallsukse. Jeg smakte på den og den var jo kjempegod syntes jeg også. Hvis de har mme, skal jeg jammen i meg prøve den:) Har prøvd å gi mme på skje og kopp, men han spytter det desverre ut, vrir seg og begynner og grine.(har prøvet den fra NAN) Ikke bare-bare detta nei:)
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Enkelte grøt-typer kan du tilberede med melk(mme) istedenfor vann. (risgrøt?) Når det gjelder mme så er det vond lukt av NAN synes jeg (lukten minner litt om oppkast.. æsj) men Hipp sin melk lukter ikke like ille. Kan også være at babyen liker den bedre om den er kald. Har du prøvd ut ulike temperaturer? Min sønn på 7 mnd foretrekker middagsglass kalde
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Etter at vi begynte å gi fast føde, har inntaket av MME redusert seg betraktelig. Vi gir nesten ikke noen form for melk lenge, det går mest i fast føde. Man kan kanskje heller trappe opp med fast føde isteden for da. På natten trenger de ikke annet enn vann om de får fast føde 3 ganger daglig. Eller du kan ringe helsesøster og høre om hun har noen gode råd. Spør om du kan komme å veie han om noen dager, så ser du om han får i seg næring.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Å ja...kald middag ja...haha...søte raringene våre:) Ja, jeg syntes også den NAN mme lukter ille:( Men har ikke prøvet forskjellige tempraturer nei. Takk for tipset:) snill du er:)
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 5. april 2010 #10 Skrevet 5. april 2010 Sier du det ja:) Poden vår spiser 4 grøtmåltider om dagen og virker mett og fornøyd. Men er jo redd for at han ikke skal få i seg de viktige næringsstoffene. Men jeg kan jo ringe på helsestasjonen og høre selvfølgelig. Er bare så greit når jeg først sitter her inne og skible noe ned. Får veldig ofte mye fornuftige svar her inne også gitt:)
Neijasså... Skrevet 5. april 2010 #11 Skrevet 5. april 2010 Det er mme-pulver i industriframstilt barnegrøt som skal tilberedes med vann. Slik grøt skal derfor ikke blandes ut med mme, da barnet da får "dobbelt opp". Hvis han spiser godt med grøt om dagen så er det sikkert ingen krise om han ikke drikker mme i tillegg, mener å ha lest at behovet for melk er ca 5 dl i den alderen, her vil 1 dl grøt (som inneholder mme) tilsvare 1 dl melk. Ellers bør du legge ham til brystet og pumpe deg ofte, så skal du se at melken kommer tilbake igjen. Husk å få i deg nok væske og næring selv også.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 5. april 2010 #12 Skrevet 5. april 2010 Tusen takk informativt svar TMQ:) Artig nick du har:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå