Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Eller er ikke dette nødvendig? Tassen er straks 9 mnd nå og vil absoutt ikke ha pupp lengre. Og nå gidder jeg ikke pumpe, så i morgen blir det ut og kjøpe mme. Siden han ikke er vant til å få mme, bør jeg ha malt i melken for å forhindre at han blir hard i magen? Må det trappes gradvis opp med mme eller bare å gi "full dose" fra dag 1??
abella Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Siden han er ni måneder regner jeg med at han får en del fast føde? Da kan du regulere magen gjennom maten du gir han; masse fiber og vann, evt sviskemos. Du bør ikke gi malt hvis du ikke er nødt. Prøv uten først og følg med på om det går bra. Hvis han begynner å slite med hard mage og treg avføring kan du jo gi litt malt. Du trenger ikke trappe opp ift mme, bare å gi det han vil ha. Men regner med at du har en plan for å trappe ned ammingen? (Hvis det ikke er slik at han får mye fast føde må han antagelig ha malt)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Det tror jeg ikke du trenger. Vi begynte å gi MME da snuppa var 4 mnd og vi prøvde med malt, men da ville hun ikke ha melka. Så vi blandet sviskesaft oppi, eller gav med teskje. Det funket godt:) Nå som hun spiser fast føde får hun noen teskjeer med sviskesaft etter hvert grøtmåltid.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 6. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2010 Trenger ingen plan for nedtrapping av amming... Her nekter han plent å ta pupp lengre. Så kan vel i grunn si harn har sluttet selv. Har jo drevet og pumpet i over en uke nå, men merker at det blir mindre melk og alt er bare et pes for å få pumpet ut nok.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Prøv først uten, og se hvordan det går. Blir han treg i magen, dvs avføringen blir "voksenhard", kan du enten gi litt malt i melka eller sviskemos på skje, dette blir mest snakk om smak og behag (malt er riktignok mye billigere enn sviskemos, men d er nå en annen sak;) Ikke alle barn trenger malt selvom de får mme, så dette får du bare se an=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå