Gå til innhold

Skal slutte å amme og gå over til mme... Bør man bruke malt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er ikke dette nødvendig? Tassen er straks 9 mnd nå og vil absoutt ikke ha pupp lengre. Og nå gidder jeg ikke pumpe, så i morgen blir det ut og kjøpe mme.

Siden han ikke er vant til å få mme, bør jeg ha malt i melken for å forhindre at han blir hard i magen?

Må det trappes gradvis opp med mme eller bare å gi "full dose" fra dag 1??

Skrevet

Siden han er ni måneder regner jeg med at han får en del fast føde? Da kan du regulere magen gjennom maten du gir han; masse fiber og vann, evt sviskemos. Du bør ikke gi malt hvis du ikke er nødt. Prøv uten først og følg med på om det går bra. Hvis han begynner å slite med hard mage og treg avføring kan du jo gi litt malt.

Du trenger ikke trappe opp ift mme, bare å gi det han vil ha. Men regner med at du har en plan for å trappe ned ammingen?

(Hvis det ikke er slik at han får mye fast føde må han antagelig ha malt)

Skrevet

Det tror jeg ikke du trenger. Vi begynte å gi MME da snuppa var 4 mnd og vi prøvde med malt, men da ville hun ikke ha melka. Så vi blandet sviskesaft oppi, eller gav med teskje. Det funket godt:) Nå som hun spiser fast føde får hun noen teskjeer med sviskesaft etter hvert grøtmåltid.

Skrevet

Trenger ingen plan for nedtrapping av amming... :) Her nekter han plent å ta pupp lengre. Så kan vel i grunn si harn har sluttet selv. Har jo drevet og pumpet i over en uke nå, men merker at det blir mindre melk og alt er bare et pes for å få pumpet ut nok.

Skrevet

Prøv først uten, og se hvordan det går. Blir han treg i magen, dvs avføringen blir "voksenhard", kan du enten gi litt malt i melka eller sviskemos på skje, dette blir mest snakk om smak og behag (malt er riktignok mye billigere enn sviskemos, men d er nå en annen sak;) Ikke alle barn trenger malt selvom de får mme, så dette får du bare se an=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...