Gå til innhold

sover barna deres hele natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegull på 20 mnd våkner ofte flere ganger på natta enda...

Skrevet

Junior på 23 mnd. har stort sett sovet natta gjennom siden han var 6 mnd.

Skrevet

Jenta på 14mnd har sovet natta igjennom siden hun var 3 mnd.

Skrevet

Ja, gutten min er 16 mnd og har sovet natten gjennom i allefall fra ca 4 mnd. Innimellom, som da jekslene kom, våkner han en gang eller to, men ellers sover han 13 timer i strekk.

Skrevet

Jenta mi sov rundt uten å våkne fra 10 uker til 6 mnd. Etter det har hun stort sett våknet en gang til natta. sover rundt kanskje 1 av tre netter....

Skrevet

Jepp, hun er 20 mnd og har sover over fra hun var rundt 6 mnd:-) Krysser fingrene og hååååper neste er like flink:-)

Skrevet

Ikke i det hele tatt :)

Dvs, det har blitt bedre, men hun er fortsatt våken 1-3 ganger hver natt og også litt på kvelden, før vi har lagt oss. Er nesten alltid nok å gi henne smokken, men må jo opp likevel - kjenner behov for en hel natts søvn snart :)

Skrevet

Jepp, mini har sovet natta gjennom siden han var 2-3 måneder :) Nå er han 14 mnd. En veldig sjelden gang våkner han og vi må opp og trøste, men det skjer kanskje 1 gang pr. 3 måneder eller noe sånt. Selv om han har vært en god del plaget med tenner på dagtid så har det heldigvis ikke gått utover nattesøvnen :)

Skrevet

Ja, de siste to ukene har hun faktisk sovet natta gjennom, men stort sett ikke....Småvåkner som regel et par ganger iløpet av kvelden/ natta, men som oftest holder det med smokk eller så tar jeg henne bare over i senga vår. Men hvis det er sykdom eller tenner på gang, da blir det brått litt verre gitt;)

Skrevet

Snart 1,5 år forresten=)

Skrevet

Nei, her har dei vakna fleire gonger på natta nesten heile tida. Storebror på 2,5 år kan no sova heile natta, men trur han er plaga med mareritt no :( Veldig vanleg å måtte trøyste han eit par gonger på natta.

Veslebror på 13 mnd kan vakna opp til ein gong i timen om han ligg åleine, men kun 1-2 gonger om han ligg med meg :)

Skrevet

Nå sover han stort sett hele natta, han er snart 18 mnd. Han begynte ikke å sove hele natta før vi kuttet ut nattammingen, da var han rundt 13 mnd.

Skrevet

Gutten min er 13 mnd. Han sov tilfeldigvis hele natta i natt, men de siste to mnd har vi hatt oppvåkninger fra mellom 5-10 ganger hver natt!! utrolig slitsomt. Dette førte til at vi tok han inn til oss i senga vår for å slippe å stå opp å gå inn til rommet hans så mange ganger, men på den andre siden sover jo ingen av oss heller da riktig godt. De siste dagene har vi holdt han til sin egen seng og prøvd å vente i ett minutt hvis han har begynt å gråte og. I stedet for å forte seg inn på rommet hans med en gang han våkner har vi ventet i tja.. kanskje ett til to minutter for å se an om han roer seg selv og faller tilbake i søvn (vi har ikke talt sekundene eller følgt med på klokka, men bare stoppet opp litt og hørt an på gråten om han egentlig trenger hjelp eller han kan roe seg selv). Det har faktisk hjulpet veldig mye. I natt sov han som sagt til han våknet av seg selv klokken halv syv. Jeg vet jo ikke om han kommer til å sove natten gjennom idag, men vi har ihvertfall en god start.

Skrevet

Jenta på 16 mnd har sovet natta gjennom siden hun var 9 mnd ca og sluttet med nattammingen.

Hvis hun er syk og ved tannfrembrudd er hun våken noen ganger, men stort sett sover hun om natta! Fra 19.30 til 06.00 hvertfall... merker meg at hun våkner tidligere og tidligere... og liker det ikke;)

Skrevet

Jenta mi på 17 mnd, sover hele natta til vanlig. når hun er syk, forkjølet osv. er hun mye oppe om natta. Hun kan godt lage lyder eller til og med skrike i søvne, men som oftest sovner hun av seg selv dersom vi venter et øyeblikk.

Skrevet

Nei.*Sukk* Blir 15 mnd. Enkelte netter sover hun igjennom, enkelte ganger ikke.

Skrevet

Sønnen min på snart 13 mnd har sovet hele natta siden han var ca 5 uker gammel :)

Gjest yrild
Skrevet

Noen netter, men flertallet av nettene så er det 1-2 opvåkninger gjeeeeeesp. 14 mnd.

Gjest yrild
Skrevet

Ehrmmmm 16 mnd er han jo faktisk snart...!

Skrevet

ÅÅÅåå jeg vil også ha sove helenattenbaby!!

Eller barn Jenta vår er 17 mndr snart og våkner flere ganger om natten

Hun vil ha smok dyne eller vann

ble fortalt at når vi ga vann i stedet for melk ville de ikke gidde å våkne for dette mer, men det stemmer altså ikke

Skrevet

Jenta vår er 18 mnd.

Hun pleier å sove hele natta hvis hun ikke er syk eller får tenner. Det hender jo hun våkner av og til ellers også. Som regel sovner hun igjen av seg selv, men av og til må vi opp og putte i smokken osv. Pleier å være max 1-2 ganger om natta.

Har tett nese, ørebetennelse, har feber osv. blir det nok fort 5-8 oppvåkninger i løpet av natta.

Skrevet

Mine to som er 26 mnd og 11 mnd har sovet natten gjennom siden de var 3-4 mnd gamle. dvs 19-08.30 ca!

Skrevet

Nei, ikke snakk om! Lillesøster på snart 18 mnd våkner hver eneste natt, alt fra 3-8 ganger, som oftest 5-6.

Ammer fortsatt og tror det er det som er problemet, men orker ikke ta kampen enda (prøvde en gang før, det gikk ikke bra; mannen må ha ferie for å få det til å fungere godt). Men hun kan godt finne på å våkne bare fordi, også. Hun "sover" 10 timer på natta, fra 21-07.

Skrevet

Mini sover hele natten, ja:) Hadde en tøff periode der vi måtte lære ham at han skulle ligge i sin egen seng og sånn, men etter han fikk ny dyne og pute, så har han taklet det kjempebra, og nå sover han stort sett alltid gjennom natten(unntak når han er syk da). Han er 18mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...