Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei alle her inne! Dette er mitt første innlegg på dette forumet, jeg har vær på "habituell abort" ein god stund nå, men siden min siste doktor mener jeg har hatt kjemiske graviditeter og at mine mange aborter ikke kan telles som aborter så flytter jeg, noe forvirra, inn her! :)

Så, over til poenget. Jeg skal nå begynne på min første pergo kur. Jeg skumma tilfeldigvis gjennom lista over vanlige bivirkninger og fikk litt bakoversveis... Synsforstyrrelser?? Er det noen som har hatt det? Jeg kjører jo bil til og fra jobb hver dag, bør det unngås...? Ellers var det jo en del andre bivirkninger som ikke virka så fristende heller, som oppkast, hetetokter osv. Noen som har gått på pergo og hatt noen av disse vanlige bivirkningene? Hvor vanlige er de liksom??

Ellers er jeg jo veeeldig spent på å se om dette hjelper for oss da, uten at jeg har særlig høye forhåpninger der jeg svever i kategorien "uforklarlig infertil" eller hva det så fint heter... :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags utredning har dere hatt? Har mannen testet sæden sin?

Den eneste bivirkningen jeg fikk av Pergo var veldig ømme pupper mellom EL og IKM.

Lykke til!

:-)

Skrevet

Jeg har hatt en grundig utredning tror jeg, sjekka stoffskiftet, hormoner, kromosomer (til begge ), sædkvalitet, eggstokker og livmorhule. Enste som ble funnet til å være uvanlig var at jeg hadde litt mange follikler (cyster) på eggstokkene, dvs at jeg har pco, men jeg har eggløsning og tykke nok slimhinner, så da skal vel egentlig ikke det være noe problem som jeg forsto.

Jeg er litt usikker på om jeg skal ha noe særlig forhåpninger om at pergo skal funke på meg, for øyeblikket har jeg egentlig ikke det, men synes alt er bedre enn å bare gå uten noe slags forandring! :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Synsforstyrrelser har jeg aldri merket noe til... Må være fåtallet som får det vel?

Jeg får noen heftige humør-svingninger.. Det er vel egentlig den værste bivirkningen :(

Fikk en del kviser de første gangene, men det har jeg ikke merka noe til i det siste....

Jeg blir også veldig slapp, sliten og litt kvalm. Heldigvis merker jeg bare til bivirkningen de dagene jeg går på pillene og kanskje et par dager etter... Ikke noe langvarig effekt liksom :)

Skrevet

Bivirkningene jeg har vært borti er kviser, litt mer "vondt" ved eggløsning og ved menstruasjon, humørsvingninger... Det var vel det, tror jeg. Absolutt verdt det! Synsforstyrrelser... Nja, det måtte i tilfelle være at jeg har måttet blunke en ekstra gang når jeg sitter å ser på tv, f.eks. Ikke noe verre... Men det er vel også ganske uvanlig, tror jeg.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...