Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Velger å slenge inn et innlegg til med samme spørsmålene som i mitt andre innlegg "lenge siden jeg har vært her nå", men med en annen overskrift...slik at den "når" de "aktuelle" lesere , altaå ED/EA jenter:)

KOPI fra mitt andre innlegg

Heldigvis finnes det flotta fantastiske kvinner og par her i verden som er villig til å donere bort sine egg/embryo.

Jeg har lest en god del om dette på nettet og har bestemt meg for at jeg skal gå for embryoadopsjon i Barcelona:) (Instituto Marques)

Det vil fortsatt være en god stund til jeg gjør dette (vil gå ned litt i vekt og slutte helt å røyke før jeg setter i gang), men jeg vil også bruke tiden på å få svar på en del spørsmål som svirrer rundt i hodet.

Jeg har også meldt meg inn på ønskebarn.

Prøver å slenge ut noen spørsmål her og håper det dukker opp noen erfarne sjeler som kan svare :)

Svar gjerne på spørsmålene selv om dere ikke har vært akkurat på denne klinikken. Er sikkert mange like svar/ krav fra de forskjellige klinikkene.

- Er det noe krav om vekt/ BMI for å få Embryoadopsjon?

- Hva slags undersøkelser må man ha her i Norge?

- Hvis jeg har forstått det riktig må man til gyn for å få bekreftelse på at man kan gå gravid, stemmer det?

- Er det noe man må gjøre hos fastlegen, må man ha en slags godkjenning fra fastlegen eller noen annen lege her i Norge eller i Spania før man får tillatelse til å få adoptere et Embryo?

- Er det noe som gjør at man kan risikere å ikke bli godkjent for embryoadopsjon?

stor klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141682479-embryoadopsjonsp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kravene varierer fra klinikk til klinikk. Hvis det ikke er noe spesielt medisinsk som skulle tyde på at man ikke kan gjennomføre et svangerskap tror jeg du vil bli akseptert de fleste steder. Anbefaler deg å få tatt aktuelle blodprøver her i Norge (Hiv, hepatitt a,b,c, blodtyping) - bare fordi det er dyrere på privatklinikkene i utlandet. Ingen leger her i norge behøver å godkjenne noe som helst - men det er fint å ha en kontakt med en lege her som kan hjelpe deg med resept på medisiner osv. De fleste klinikkene hjelper deg med medisiner til den første tiden. Det er ingenting av det du ber en norsk lege om som er uovlig, selvom eggdonasjon/embryoadopsjon er ulovlig i Norge. Hvis du møter en lege som setter seg til motverge mot å hjelpe deg (hvilket jeg ikke tror du gjør) kan du melde vedkommende til helsetilsynet.

De fleste kinikker som tilbyr ED/EA har informasjon om sine krav på hjemmesiden sin. Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...