Gå til innhold

Hva spiser dere til middag dere som gir babyene deres (8-9 mnd gamle) av deres middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips!!!!! Er jo ikke alltid vi har så veldig barnevennlig middag :) hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er ikke fylt 8 mnd enda, men svarer likevel jeg :-)

Her lager jeg en basis av potet og gulrot (skreller, deler i biter og koker) og så blander jeg i litt eller mye av det vi har selv alt ettersom hva vi har. Har vi f.eks kylling, ris, saus og salat, blander jeg i ris, kylling, bitte litt saus (ca 1 ts maks), litt av maisen og paprikaen fra salaten. Så tar jeg evt i litt olje eller smør for at maten ikke skal bli så tørr. Har vi fiskekaker med blomkål og brokkoli til, utenom gulrot og potet, får hun blomkål og brokkoli og bitte litt fiskekake (en bit på kanskje 2x1 cm). Har vi spaghetti, kjøttsaus og grønnsaker får hun ekstra grønnsaker, litt spaghetti i små biter og ca 1 ts av kjøttsausen. Når hun blir eldre vil hun få mer av den salte maten.

Når middagen vår er helt uforenelig med hva man kan gi til en baby, f.eks vi har taco, får hun bare poteten og gulroten, evt litt rester av en annen middag. da tar jeg i lit smør og urter (f.eks persille, hvitløkspulver ol) for å gi maten hennes mer smak. Er ikke så ofte vi har middager som overhode ikke er barnevennlige i og med at vi har 4 barn. Da spiser vi heller på kvelden og lager en barnevennlig middag til ungene på ettermiddagen som vi bare spiser bitte litt av for å spise sammen med dem også. Dette fungerer godt for oss i hvertfall. Og det er mye billigere enn glass + at babyen blir vandt til den maten vi har helt fra starten av :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...