Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Hei Jeg har ei jente som nå er rundet 5 mnd. Vi har gitt henne kveldsmåltid med grøt i noen uker og økte nå til 2 grøtmåltider pr dag. Hun får også en liten flaske mme på sengen rett før leggetid (mest for å trene på flaske). Merker at hun ikke er fullt så interresert i puppen lenger. Og blir iallefall ikke mett av den. Hun ammer godt om morgenen og formiddagen før grøtmåltidet. Så utover dagen er det et par tre korte amminger for hun blir veldig utålmodig og vil heller ha med seg alt annet rundt seg. Etter at vi introduserte grøt (etter anbefaling fra HS) så har vi fått ei utrolig mer tilfreds lita tulle. Hun gråter kun når hun er trøtt og pludrer så og si hele dagen :-) Så regner med at hun trengte litt mer mat enn jeg kunne gi henne med bare pupp. Så til spørsmålet :-) Er det ok med kun 3-4 amminger pr døgn, hvorav 2 av de er relativt store måltider med mye melk? Tilbyr henne alltid pupp før måltidene og gir henne litt vann på tutekopp etterpå.
lille sprelle Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Høres helt greit ut, men jeg er ingen ekspert. Bra at du fortsetter å amme! Mange slutter fordi de har for lite melk og det blir jo helt feil etter min mening.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Helt vanlig at de blir veldig opptatt av verden rundt seg og ikke er så lette å få til å konsentrere seg om puppen når de kommer i den alderen der. Så bra at du fortsatt ammer. Synes det høres kjempe fint ut jeg. Så lenge hun legger på seg som hun skal og virker fornøyd er det jo ingen grunn til bekymring :-) Hvis hun får to fulle grøtmåltider pr dag så er dette mye energi for en på 5mnd, så med 3-4 melkemåltider i tillegg har hun det nok veldig fint :-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 HI her Tusen takk for svar :-) Nå har det gått en stund og dagammingen er tydeligvis ikke særlig stas lenger.... får i henne et godt måltid om natten iallefall og tilbyr hele dagen nesten, men lar henne igrunn styre det litt selv. Nå så er det to tenner på gang også så regner vel med at de kan ha litt av skylden til den manglende lysten.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå