angelica-s Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Hei alle fantastiske jenter her inne, både gamle og nye:) Har vært en stund borte fra dette forumet, så vet ikke hvor mange det er igjen her som husker meg. Men uansett...Gratulerer til alle sammen som har blitt gravide og blitt mammaer:) For å oppdater litt: Etter 7 negative forsøk med inseminasjon gikk jeg for IVF hos Nordica i fjor sommer og fikk den forferdelige beskjeden om at eggene mine er ødelagte og at jeg ikke kan få biologiske barn. Naturlig nok var dette helt grusomt å høre og jeg har hatt det helt forferdelig. Synes fortsatt ting er tungt, det vil alltid være en sorg som jeg bærer med meg. Men med god hjelp av familie og venner har jeg nå kommet meg litt ovenpå igjen og prøver å akseptere fakta og komme meg videre. Heldigvis finnes det flotta fantastiske kvinner og par her i verden som er villig til å donere bort sine egg/embryo. Jeg har lest en god del om dette på nettet og har bestemt meg for at jeg skal gå for embryoadopsjon i Barcelona:) (Instituto Marques) Det vil fortsatt være en god stund til jeg gjør dette (vil gå ned litt i vekt og slutte helt å røyke før jeg setter i gang), men jeg vil også bruke tiden på å få svar på en del spørsmål som svirrer rundt i hodet. Jeg har også meldt meg inn på ønskebarn. Prøver å slenge ut noen spørsmål her og håper det dukker opp noen erfarne sjeler som kan svare Svar gjerne på spørsmålene selv om dere ikke har vært akkurat på denne klinikken. Er sikkert mange like svar/ krav fra de forskjellige klinikkene. - Er det noe krav om vekt/ BMI for å få Embryoadopsjon? - Hva slags undersøkelser må man ha her i Norge? - Hvis jeg har forstått det riktig må man til gyn for å få bekreftelse på at man kan gå gravid, stemmer det? - Er det noe man må gjøre hos fastlegen, må man ha en slags godkjenning fra fastlegen eller noen annen lege her i Norge eller i Spania før man får tillatelse til å få adoptere et Embryo? - Er det noe som gjør at man kan risikere å ikke bli godkjent for embryoadopsjon? Håper alt står bra til med dere alle sammen Stor klem
Ugla er mamma! Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Jeg husker deg godt jeg. Og velkommen tilbake skal du være Utrolig trist at du har fått en sånn beskjed, men godt å se du tenker videre. Kan ingenting om ED, men ønsker deg masse lykke til. Vi er her på veien videre
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Hei Jeg husker deg jo også veldig godt. Er veldig glad for å lese at du nå har en plan B. Du blir mamma du også skal du se, selv om det ikke blir helt slik du hadde tenkt i utg.punktet. Og det er fantastisk at andre vil donere egg og sæd slik at vi kan bli foreldre :-) ....Ønsker deg all mulig lykke på vegen. God klem fra
liesje Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Hei Jeg kn en del om dette er selv i behandling på IM. sender deg en personlig melding i morgen
angelica-s Skrevet 8. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2010 Så koselig at det er noen her som husker meg *klem* Liesje...har sendt deg svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå