Gå til innhold

Min samboer er sperm donor

Anbefalte innlegg

Skrevet

heh, joda.. fant en email om at takk for din sperm donasjon osv på dansk.

Viser seg at mannen min og en kamerat av han er i danmark og donerer sperm til ganske gode penger. De reiser ofte dit pga jobb.

Jeg holdt på å falle om....... hva skal jeg gjøre? Han sier det har jeg ingenting med. Er hans sperm sier han. Han er ikke utro; ikke forelsket i noen andre; er kun at han gir bort sperm til stakkars folk som trenger det. En kan kjøpe spermen hans... ekkelt! Ble helt kvalm.

Hva syns dere jeg skal gjøre? hva hadde dere gjordt? hadde dere godtatt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanskelig det dær. Jeg hadde hatt store vansker med å godta det:s

Vært veldig tøfft å tenke på at samboeren min har masse barn rundt om i verden.. Som muligens ligner på han osv..:s Men det som kanskje har vært værst er at han ikke ha fortalt dette til deg, og at han tar så lett på det selv..

Aldri om min samboer hadde hatt samvittighet til å solgt bort sæden sin sånn... Han hadde ikke klart tanken på at han muligens har masse ukjente barn dær ute...:s

Skrevet

Jeg hadde reagert veldig på at han ikke har sagt det. Det at han donerer bort sperm i seg selv spiller veldig liten rolle for meg. Han er ikke pappa for barn som evt blir laget på denne måten, de har jo alt foreldre, det er ikke noe ekkelt i det vel? Men jeg synes at han kunne fortalt om det, det er rart at han ikke har gjort..

Skrevet

det eneste ubehagelige ved det er tanken på at ditt barn kan forelske seg og formere seg med et ukjent søsken.

Skrevet

Jeg tror dette er ren og skjær bullshit:) Men en god historie da!

Skrevet

En slik sak burde vel diskuteres i ett forhold,gjensidig respekt for hva den andre parten mener...ikke enveiskjøring.

Skrevet

At dette er tull ? Det var sårt å høre for meg :(

jeg fant ut dette i dag, han får email hver uke med status over hvor mye han har i banken og hvor mye som er solgt. De selger over nett og folk kan komme på klinikken å få dette.

Den er i danmark, med amerikansk navn så dette er ikke tull.

Han har solgt endel fortalte han, jeg burde være glad for at han er så populær at folk vil ha hans gener sier han. Virker som han synes dette er en lek. Er så lei meg over dette. Han kunne fortalt meg dette, jeg hadde sagt blankt nei.

HI

Skrevet

Hehe vær nå glad din mann er atraktiv og uten at kvinnene har sett bilde av han! Så lenge han føler han gjør en god gjerning hadde jeg latt han holde på!!:-)

Skrevet

Hmm.... Er han 196 høy, brunt hår og brune øyne? Da kan det være han som er far til min datter...???

Skrevet

Jeg vil ikke svare på noe om hvem han kan være. Er ekkelt! Vil ikke at flere skal ha hans sperm.

HI

Skrevet

Jeg hadde blitt rasende!! Hadde overhodet ikke godtatt dette. Jeg hadde bedt han om å slutte med én eneste gang. Er man i et forhold, så skal sånne ting diskuteres i fellesskap, før det skjer. Én ting er å være donor når man er singel, men er man sammen med noen, så er det helt uaktuelt å holde slikt hemmelig.

Synes også han oppfører seg barnslig. Dersom du ønsker at han skal slutte, så sier du det til han. Det blir jo faktisk barn ut av dette. Han biologiske barn! Nei, vett du hva.. Du har god grunn til å være sint, såret og alt det du føler. Han har gått bak ryggen din. Er skikkelig tillitsbrudd..

Skrevet

Har også vært på Stork Klinikk og fått sæd fra 3 norske donorer så kanskje han er far til et av mine barn?? Men nå lever jeg i et lesbisk forhold så vi er dessverre 2 mødre og ingen pappa her i huset!:-)

Skrevet

Hadde syntes det var helt ok om det hadde vært her i huset det hadde sjedd. Litt dårlig kanskje at han ikke har fortalt om det selv, men gud for en fin ting, å få penger for spermen sin.

Hadde med glede tjent penger på denne måten om vi hadde den muligheten.

Nå sier jeg VI fordi jeg mener at jeg hadde hatt "andeler" i den spermen.

Skrevet

Som han sier: dette er hans sak.

Ja, han burde fortalt deg om det, men hvor vidt han selger sæden sin eller ikke, det er hans sak, og om du ikke kan takle det, har det ikke da litt mer med deg å gjøre?

Og JA, vet hvordan det er å være med en som selger sæden sin. Min x gjorde det, jeg godtok det og så det som en snill handling, han ga andre en sjanse til å få et høyt ønsket barn eller 15. Og nei, han er ikke en x av de grunnene, det er en annen grunn bak bruddet

Skrevet

Dette innlegget må jo være en spøk, ingen får nemlig vite hvor mange barn det blir av sin donorsæd, det er anonymt, men at mannen kan ha donert sæd kan nok stemme, men han får jo ikke vite hvor mange barn det blir og dessuten er det stopp etter et viss antall donasjoner!

Skrevet

Nemlig. Du får ikke vite hvor mange som har "valgt "deg". Tøys og tull! =)

Skrevet

Ehh, du er tydeligvis ikke oppdatert. Man får hos mange spermbanker i utlandet status rapport på hvor mye sæd som er solgt, ikke hvor mange barn man har. Men hvor mye sæd. Er nok det hun mener. Har selv en venn som gjør dette og han får også slike e-poster med slik informasjon.

Skrevet

Jeg synes dette er en ting man skal snakke og være enige om sammen i et forhold.

Gjør han det for pengene sin skyld, eller for å hjelpe mødre som sliter? Har du i tilfelle sett noe av de pengene?

Jeg hadde blitt forferdelig skuffet selv, hvis jeg hadde funnet ut at slikt har foregått bak min rygg.

Jeg vet jeg ikke hadde klart å akseptere slikt selv, men er glad for at det faktisk er damer og menn som stiller opp for å hjelpe andre slik.

Skrevet

Pga fare for innavl så kan dessuten ikke denne mannen eller andre være sædonorer i flere år, kan tenke meg at han kan være "delfar" til max 10 barn/donasjoner!

Skrevet

Hadde samboeren min spurt meg om jeg syntes det var greit at han donerte sperm - fordi han ville hjelpe andre mennesker med å bli foreldre, og fordi VI SAMMEN kunne bruke de pengene til noe konstruktivt, hadde jeg nok gått med på det.

Men hadde jeg funnet det ut på den måten, hadde jeg gått fra ham .- det mener jeg. Det er en stor sak, og hvis han er så umoden at han ikke ser det selv, hadde jeg mistet respekten for ham. Det handler aller mest om tillit da - når man er sammen, deler man det meste, og det han holder på med, er slettes ikke bare hans sak.

Hva bruker han pengene på? For alt du vet blåser han de bort på strippeklubber og div. Du aner jo ikke hva han holder på med når han er utenlands, tydeligvis.. Og det er ikke din feil - bare hans.

Skrevet

Jeg hadde egentlig vært litt stolt av han, hvis det var min mann.

Jeg er en stor forkjemper av spermbank, og at kvinner som ikke har funnet en partner, par hvor mannen ikke kan få barn, og lesbiske par også skal kunne få muligheten til å få barn.

Hvis min mann kunne ha hjulpet en fortvilt kvinne som desverre ikke hadde truffet en mann å få barn med, eller par som desverre ikke kan få barn sammen, så hadde jeg vært veldig glad om han selv på eget initiativ ville gi et lite bidrag som kunne ha hjulpe disse med å få oppfylt drømmen sin.

Hvis par har fått de barna de skal ha, hva som er så galt med at mannen gir et bidrag til en spermbank? Er det slik at dere sparer på hver sædcelle så dere selv kan ha bruk for de, eller er det ikke slik at det aller meste går til spille?

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Å herreminhatt...På en side er det jo en flott ting å gjøre. Men på en annen side, hadde mannen min gjort dette hadde jeg gått rett i dørstokken. Fy, fader...grøss og gru...sender deg mange trøstene klemmer

Skrevet

Men hvorfor er de egentlig så ille? Hva negativt er det som kommer ut av det?

Rart at det er så mange som reagerer på det.

Skrevet

Standardkompensasjon for sæddonasjoner i Danmark er 500 danske kroner.

Du/han juger antagelig så det renner.

Utover det er det selvsagt hans egen sak, men opp til deg om du synes det er noe du kan leve med i et forhold.

Skrevet

Anonym, 20.39.

Det at han har holdt det hemmelig, er vel ikke greit i din bok? Å donere sæd er en fin ting det, men å gjøre det bak ryggen på samboeren sin, og bruker pengene bare på seg selv, er vel ikke helt ok?? Høres ut som at motivet hans var å få skaffet seg litt ekstra cash - ikke å hjelpe mennesker til å bli foreldre... Det kommer litt an på om han runker i en kopp for å få litt rask cash som han kan bruke på hemmelige fornøyelser uten fruen, eller om han ønsket å hjelpe folk, og feks brukt pengene på felles hus, felles ferie, barna sine ol..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...