Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Har en liten jente på 1.5 år som våkner 3-4 ganger ila natten og bare står eller sitter i sengen og gråter. Det eneste som skal til er å gi henne smokken og legge henne ned, så sovner hun før hodet treffer puten.. Men, likevel slitsomt nok.. Hva kan man gjøre?? Hva er det som forårsaker dette? Drømmer? Hun viker jo helt i ørska.. Tusen takk for alle svar!!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Hei du. Har hatt akkurat samme problem som deg, men det har blitt myye verre Det begynte som du sier, og jeg var veldig snar med å putte i smokk og legge ned, og han sovnet fint igjen. Men så ble ikke dette bra nok, så når jeg la han ned, begynte han å gråte som en gal, skikkelig sinna "brøling". Det var ingenting som sto på (hører jo godt forskjell på typer gråt; dette var rett og slett "forbanna" gråt;)). Jeg tror han ble irritert for at jeg ikke tok han opp, men bare la han ned igjen. Vi lot han ligge litt, før vi igjen la han ned og pakket dyna godt rundt han.. Enda mer irritert da. Slik holdt vi på i to netter, med litt søvn innimellom, og sinna baby innimellom. Den tredje natta flyttet han (akutt) på eget rom, i håp om at han sover mer uforstyrret uten oss rett ved siden av. Og jammen du, sov han til kvart på sju, i ett strekk! I natt (altså andre natt på eget rom), våknet han to ganger. Vi gikk inn hver vår gang, og trengte bare å legge han ned.. hehe, men, er dette starten på det første problemet igjen, eller er det bare tilfeldig?!. Dette ga deg jo ingen svar, men bare vår erfaring rundt samme sak.. Håper du får noen gode forslag, som jeg også kan dra nytte av PS. Soving på dagen har også blitt et problem her.. med skriking både ved legging, og etter (en altfor kort) dupp. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 sønnem min er også 1,5 år. Han driver også med dette,tror han mister smokken å setter seg opp for å lete. men noen ganger virker det som om han sover mens han sitter der å gråter. Dette gågår i perioder..noen ganger holder det på ei uke også er det bra lenge forså og begynne på igjen ei stund. veit ikke hvorfor de gjør det jeg altså..kjipt når det pågår.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Noen ganger sitter hun med smokken i munnen og det er bare å legge henne ned igjen.. Så er ikke det at hun mister den.. Hun blir aldri sint når jeg legger henne ned, sovner momentant.. Føler hun er så i ørska at hun ikke vet at hun er våken på en måte... Føler at det må jo være at hun drømmer..?? Hun gjør det hver eneste natt, uten unntak... Men hun sover jo faktisk på vårt rom enda, så kanskje det stopper når hun flytter på eget.. Nå de siste nettene har jeg kunnet si fra vår seng "legg deg ned igjen" (i en koselig tone da vel og merke), men må reise meg opp likevel, for hun klarer jo ikke å brette dynen rundt seg selv
Gjest yrild Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Min lillemann 1 år og 4 mnd gjør det samme og han bruker ikke smokk... Jeg tror han drømmer, men vet ikke... I natt sov han hele natten og det er deilig det :-)
FrøkenJ Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Har også samme problem,bare at min lille jente (17 mnd ) kaster smokken/smokkene i gulvet..og hyler som en gal..av og til sovner hun igjen med en gang,men som oftest går vi inn og ut maaange ganger og opptil flere timer på natta. Så heldig dere som bare kan legge den ned og de sovner igjen med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå