Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann har akkurat begynt med litt tynn grøt og fruktmos. Jeg startet med smaksprøve en gang om dagen og har økt litt med mengden for hver dag. Han får en gang om dagen og pupp etterpå. Hvor mye er det vanlig å gi og hvor ofte? Han stor koser seg med grøten og gaper stort, så det her er gøy :-)

Skrevet

Vi startet nesten med en gang å gi grøt 2 ganger daglig da snuppa ble 4 mnd, men vi blandet den tynnere enn det som er anbefalt. Vi gav morgen og kveld. Så prøvde vi innimellom med fruktmost og denslags, men har ikke gitt det fast før nå når hun ble 6 mnd.

Tror bare man må prøve seg litt frem, så får vekta på neste kontroll vise om det er for mye eller for lite. Og som regel så sier babyen ifra når han/hun er mett :)

Skrevet

Vi har også akkurat begynt med grøt. Gir bare smaksprøve en gang om dagen,om kvelden. Bittelille synes det er helt fantastisk med noe annet enn melk, sitter og gaper og kan nesten ikke vente på neste skje. Et ordentlig lite matvrak tydeligvis.. Men, virker allerede nå som hun ikke lenger blir like mett av bare pupp tidligere på dagen heller da. Så jeg tror nok vi må begynne å gi to måltider med grøt om ikke så altfor lenge.

Gir også pupp etterpå forresten, gikk tips om at det er bra å "skylle" ned maten med. Og så har vi gitt litt sviskesaft også, da hun hadde tendenser til å bli litt hard i magen de første par dagene.

hvor mye gir dere av grøt? Vi begynte med to teskjeer, så tre, osv, nå er vi oppe i 6-7. Bittelillemor vil jo bare ha mer, men tør ikke gi full porsjon ennå heller... ? Lurer liksom på om hun faktisk sier fra hvis hun blir mett..?

Skrevet

Det tok kanskje bare noen få dager før vi gav full porsjon grøt. Hun var skikkelig glupsk, så vi lot henne spise det hun ville. Hvis det ble for mye gulpet hun det opp, men egentlig ble det ikke noe særlig med gulpinger. Hun følger fortsatt vektkurven, selv om hun har spist fulle porsjoner grøt i 2 måneder :)

Men veldig lurt å gi sviskesaft ja:) Da blir avføringen fin ;)

Skrevet

Greit å høre hvordan andre gjør det. Ikveld skal jeg prøve å gi grøt isteden for på ettermiddagen, så kanskje han sover lenger. Han koser seg veldig med grøt, så jeg øker porsjonene fra dag til dag. Blir nok snart full porsjon, men jeg serverer den ganske tynn da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...