Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg trur at lillejenta på 3 veker sliter med ein del luft som ho ikkje blir kvitt. Dette er spesielt om morgonane, etter to natt/morgonmåltid der ho berre sovnar og ikkje får rapt.

Resultatet er ein veldig utilpass unge frå rundt klokka halv 10 og i fleire timar utover. Ho er då veldig vanskeleg å legge til brystet, vanskeleg å få til å sovne, og om ho sovnar så våknar ho med ein gong eg legg ho ned, og ho er ganske vanskeleg å roe.

Eg veit ikkje sikker på kva som er grunnen, men trur som sagt at det kan vere luft som gjer det. Men korleis unngå dette? Nokre gode rapetips f.eks?

Set pris på alle tilbakemeldingar. :)

Skrevet

Her slet vi også med magevondt. Fikk tips om å gi fenikkel-te før hvert måltid, og det hjalp samme dag. Teen hjelper til å sprekke luftboblene i magen. Det er jo verdt et forsøk. Fenikkelfrø får du kjøpt på apoteket. Lykke til:-)

Skrevet

jeg har også ei lita jente som sovner når hun spiser om natten. men jeg sitter å stryker henne på ryggen helt til hun raper jeg. stort sett uansett hvor lang tid det tar.

inni mellom raper jeg henne mens hun sitter på en måte. og andre ganger har jeg henne inntil skulderen og raper henne sånn..

men veit ikke om noen gode råd egentlig. prøver du å rape henne selv om hun sover?

Skrevet

Takk for tips. Skal prøve å få tak i slik te i morgon. :)

Skrevet

Eg prøver å få ho til å rape, sjølv om ho sover. Men ho er generelt dårlig på å rape, så resultata er små. Eg har ho i ein slags sittande stilling eg og, og hipsar ho opp og ned - men; ikkje noko resultat. :P Men eg er ikkje så veldig tolmodig om natta, så eg kan kanskje prøve å sitte litt lenger med ho, før eg legger ho ned.

Skrevet

Rapen kommer også fortere hvis hun får "henge" over skuldra di. Det hjalp her.

Skrevet

Lurt å være tålmodig når det kommer til raping, ja. Ellers er ikke en baby på tre uker så gammel, og det er VELDIG normalt at de er litt urolige og har en del magesmerter i den alderen. Heldigvis går det over etterhvert :)

Med min første lurte jeg hele tiden på hva jeg gjorde feil siden hun hadde så vondt i magen. La om kostholdet slik at jeg nesten bare spiste brød med kjedelig pålegg og turde ikke prøve noen ting jeg var i tvil om. Men hun var fremdeles urolig. Andremann hos oss har vært mer urolig helt fra fødselen, og med han har jeg også prøvd å finne ut om han reagerte på noe jeg spiste. Men det virker ikke som det var problemet. Tror rett og slett at noen babyer har en vanskeligere start på dette livet enn andre når det kommer til magesmerter.

Så mitt tips er å prøve å ikke bekymre seg så mye for om du gjør ting rett. Det er du som er eksperten på din egen unge :)

Skrevet

Har hatt ho over skuldera, og det har hjelpt litt. Men det kjem ikkje alltid rap då heller. Men eg reknar med at ho blir "flinkare" til å rape etter kvart som ho blir litt større. Eg synst eg kan minnast at storesøster var treig med å rape i denne alderen også.

Takk for tips.

Skrevet

Takk for fin tilbakemelding. Det er lett å bekymre seg litt over kvifor lillegullet er urolig, når ein ser at ho er plaga. Men eg prøver å minne meg sjølv på at ho blir litt eldre for kvar dag som går, og at slike ting blir betre etter kvart som dei blir eldre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...