Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 uker på vei, jobber i matvare butikk, annen fysisk arbeid hvor man bruker kroppen mye? (da mener jeg ikke kassearbeide, men fysiske jobber med løft og andre tunge ting uten at man har folk som fyller inn varer for butikken og div) Hvordan går det med dere og jobber dere full tid? ) Har dere tilrettelagt noe? Jeg jobber i en liten matvare butikk, der vi må gjøre alt selv, i tillegg har vi andre landbruksvarer som er tunge, jeg jobber full tid, men kjenner at jeg har mye kynnere etter en jobbe dag... Jeg får heller ikke tilrettelagt noe, for det er ikke noe å tilrettelegge, kassearbeid er det ikke vits i å sitte i, for det kan være perioder det er svært lite kunder... I tillegg har vi post, hvor det kan komme mange tunge pakker (men da ber jeg kundene komme å bære de selv.... ) Hvordan gjør dere det?? Jeg er idag 25+3
bitthen Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 Jeg er 26+4, 60% sykmeldt, jobber 40% tilrettelagt. SM pga høyt blodtrykk. Jobber i NAV, og mye stress der. Vi har tilrettelagt så jeg ikke har brukerkontakt og ikke tar telefon etc. Fungerer kjempefint. Jeg må være streng og sette grenser da jeg egentlig vil gjøre som jeg bruker. Men jeg vet at utsettes jeg for stress, ville jeg raskt blitt 100% sm. Jeg er helt sikker på at det er mulig å legge til rette for deg på arb. plassen din. Det burde jo også være i arb. givers interesse å behode deg lengst mulig. Men går det overhodet ikke å tilrettelegge, så går det ikke da... Blir det for tøft, må du gå til legen. Fortell om arbeidsagen din og evt få deg en sykmelding. Her handler det om babyen i magen din og ikke om deg.
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 5. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2010 Hei Bitthen, tusen takk for svar... ) Første gang jeg sa til sjefen min at jeg hadde vondt i bekken å ikke kunne løfte så mye, så sa han at jeg bare kunne sykemelde meg... Men det ville ikke legen min.... Jaja tenkte jeg å satt i kassen, stille å rolig uten kunder, mens alt av butikkarbeide hopet seg opp... Jeg gikk til slutt "på veggen", jeg grein på tur hjem fra jobb for jeg var så sliten i kropp å hodet, en lokal butikk på landet, kundene er kresne, å de maaaaaser hull i hodet på en... Aldri fornøyd, vi går alene fra kl 09.00- 11.00 da kommer nestemann, kl 18.00-20.00 er man igjen alene på jobb.. I den perioden kan det komme noen som må ha en sekk med sand, salt, sement å disse sekkene er på vell 25 kg hver... (de fleste er gamle mennesker med vond rygg el hofteproblemer) >Eller så skal de ha varene bært ut i bilen sin... Kunn midtvakte 11-18 kan jeg jo ikke gå, har jo andre barn som også trenger mamma hjemme... No plages jeg med kynnere, å de er ubehagelige, å de får jeg om jeg står mye i kassen, om jeg fyller inn varer osv... Vet ikke hva jeg skal gjøre... Tenkte å jobbe fram til 1. mai å så ta ut 100% sykemelding! For det sjefen min tenker på, det er at det er best at jeg tar 100% med engang, for da slipper han å betale...
mammac m/spire nr.3 Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 sjefen din høres skikkelig kynisk ut...og han skal tilrettelegge for deg, det er din rett.Eventulet sette deg i andre arbeidsoppgaver.I mitt forrige svangerskap jobbet jeg som kokk på resturant, hvor sjefen sa at det var umulig for han å tilrettelegge.Jeg leste om svangerskapspenger på nettet og det fikk jeg etter et legebesøk og begynte heller å jobbe i barnehage som vikar, mens jeg var "permitert" fra kokkejobben.For du trenger ikke sykemelding hvis ikke du er syk...og graviditet er ingen sykdom..Råder deg til å lese om svangerskapspenger på nav sine sider..det var god hjelp for meg:)Lykke til:)
Håp~~J99~G03~J10~~ Skrevet 5. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2010 Ja, jeg skal gjøre det... Tusen takk for svar... )
Grevinnen Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Hei, jeg er 26+0 i dag og er 30% sykemeldt. Det betyr for meg i min jobb at jeg har en dag helt fri i uken og begynner 2 timer senere en annen dag. Det har jeg vært i en uke (uken før påskeferien da..) og det fungerte kjempebra! Det var akkurat den lille tiden jeg trengte til å være 100% tilstede når jeg er på jobb! Jeg syns det er vanskelig å være borte for jeg er lærer for 28 små barn og det merkes godt når jeg er borte. De må ha vikar og alt blir snudd på hodet. Men jeg klarer ikke yte 100% når jeg er det hele tiden lenger så da måtte jeg redusere litt. Du skal ikke løfte noe som du ikke er vant til! Altså du kan jo løfte litt på dine egne barn og matvareposer og kleskurver og sånn - men ikke tunge sandsekker! Jeg tror ikke det er noe bra for bekkenet ditt.. Håper det ordner seg for deg, ikke vits i å slite seg ut for en teit sjef. Barnet er det viktigste, og mitt motto er: en lykkelig mor får lykkelige barn! klem
Juli.mamma til 4. Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Jeg er 25+2. Jobber bare 2 dager i uka. Har bare sånn liten jobb i utgangspunktet. Er kokk og står mye. Det kjenner jeg godt i bein og legger. Gildekasser ol. får jeg hjelp til å løfte av de andre. Er ikke redd for å si ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå