Gå til innhold

Noen som har hatt fødselsdepresjon og har tanker om hvordan de vil forhindre det neste gang????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Opplevde selv, etter en ulykke da førstemann var 4 mnd, å få en kraftig depresjon. Er LIVREDD for at dette skal skje igjen når nestemann er født. Føler jeg er sliten av å gå å være redd for å bli depressiv igjen, er sliten av jobb, sliten av det meste og har enda en del uker igjen på jobb før jeg går ut i permisjon. På toppen av det hele er det stort press på jobb nå!

Er det noen av dere som leser dette som selv har opplevd å ha fødselsdepresjon med 1.mann og ikke med neste. Hva gjode du før å "slippe"???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke fått nummer to, men var/er deprimert med enern. Svarer likevel :)

Få deg en sykemelding, skaff hjelp hjemme og ro deg helt ned. Jeg opplevde mye stress med jobb og familie i svangerskapet og ser i ettertid at jeg var tom for krefter da fødselen kom. Den ble et mareritt og uten oppsamlede fysiske og psykiske krefter havnet jeg helt i kjelleren. Sørg for at du kan fanges opp av et hjelpetilbud i kommunen (sjekk på helsestasjonen), da vet du at du har noe å falle på og at du raskt kan få hjelp. Håper du også har noe eget nettverk som kan trå til i barseltida.

Lykke til hvertfall!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...