Musemor med tre søte små Skrevet 5. april 2010 #1 Skrevet 5. april 2010 Hva bruker dere. Det eneste som fungere for meg er Naproxen og Ibux og det bør man ikke bruke dersom man prøver å bli gravid. Paracett fungerer ikke i det hele tatt. Hva hjelper for dere?
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 5. april 2010 #2 Skrevet 5. april 2010 eneste som fungere her og er ibux 400 men så skal man jo ikke bruke ibux. har du prøvd å ta 1 mer av paracet? det hjelper meg å ta 3 stk, tar ikke bort verken men lindrer mye:-)
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Jeg visste at man ikke skal ta ibux når man er gravid. Men når man har mensen, er man jo ikke gravid, og da burde det jo ikke gjøre noe å ta ibux? Eller? Jeg har ganske store mensensmerter, og bruker ibux et par dager når jeg har mensen. Håper virkelig ikke at det ødelegger for å bli gravid....
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 6. april 2010 #4 Skrevet 6. april 2010 Ibux'en kan lage hormonkrøll, visstnok... Sliter med det samme..holdt på å døøø i går og hadde bare to paracet..hjalp bare bittelitt.. urk. Og våkna da klokka halv 6 i dag p.g.a. det.. Nei! Nå vil jeg bli gravid! Orker ikke mere menseninvaliditet!!
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 6. april 2010 #5 Skrevet 6. april 2010 Uff da - jeg burde vel prøve å la vær å ta ibux nå som vi prøver. Bra jeg leste dette da! Det er bare ibux som hjelper mot mensensmerter, paracet har ingen virkning! Har tatt ibux i to dager nå, får virkelig håpe at det ikke har noen innvirkning på denne månedens prøving....
Gjest Skrevet 6. april 2010 #7 Skrevet 6. april 2010 prøve noe mer "natur og kropps" vennlig? selv tar jeg ikke smertestillende, legger en varm klut over nedere del av magen, og drikker grønn urte te, har også noe tørket krydder/blomster kapsler som hjelper mot det verste.. husker ikke hva de heter, men er bare å gå innom en kost butikk og forhøre seg disse hjelper også mot tannpine og hode smerter
missme Skrevet 6. april 2010 #8 Skrevet 6. april 2010 Du har jo pinex som kanskje skal hjelpe. Selv klarer jeg meg godt om jeg ligger en halvtime ekstra enten i senga eller på sofaen, om det er ekstra ille så legger jeg en varmeflaske på magen funker godt det. Nå skal det være sagt at jeg er operert for endometriose så har nok en langt høyere smerteterskel på mensensmerter enn de som har "vanlige" menssmerter hehe Men et godt tips er å ta det rolig når du plages med smerter, ikke stresse, ikke røyke (om du gjør det), ikke løpe, men rett og slett ta ting i langsomt tempo. Leste også noe om mat en skal unngå en gang, men husker ikke helt hva det var.
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 7. april 2010 #9 Skrevet 7. april 2010 Jeg tror ikke ibux hindrer eggløsning. Jeg må nesten ved hver mensen-periode ta ibux. Og eggløsning-testene slå ut hver måned. Og den ene måneden jeg ble gravid sist, hadde jeg tatt masse ibux pga andre smerter. Legen min vet at vi prøver å bli gravide, og hun vet også at jeg tar ibux. Regner med jeg hadde fått beskjed om ibux hindrer eggløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå