Gå til innhold

teutonia spirit vs. TFK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter en vogn med håndbrems og har endt opp med å stå mellom disse to. Har lest mange erfaringer med TFK, men finner få om teutonia spirit. Er det noe som kan hjelpe meg?

Når det gjelder TFK'en er jeg super fornøyd med hardbagen, men liker ikke sportsdelen som virker veldig stor og som ikke kan snues. Er selv 1.60 m høy og føler jeg så vidt ser over sportsdelen :)

Når det gjelder teutoniaen er jeg som sagt veldig usikker.

HJEEELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

teutonia spirit er den beste vogna jeg har hatt!!! anbefaler den på det varmeste. er supergod å trille, lett og snu sittedelen, framtrekkbar kalesje (solskjerm), lun og god.

eneste ulempe er at sittedelen er liten og vil nok ikke vare like lenge som tkf sin, men det kommer jo ann på størrelsen på ungen også!

tkf har også lufthjul som mange foretrekker. selv syns jeg ikke det er noe must.

Skrevet

Jeg er også veldig fornøyd med Teutonia Spirit. Brukte den til nr 1, og skal bruke den til nr 2. Finest er den hvis du kjøper med egen babybag (fashionbagen), og fashion-innsats (de nyeste modellene).

Jeg kunne aldri tenkt meg TFK idet man da må ha ungen fra seg. Min sønn var klar for å sitte og kikke litt da han var 6 mnd, og jeg byttet da til sportsdelen. Men jeg synes de da er for små til å sitte fra deg, det blir liksom så mange inntrykk for de og det er trygt å kunne se mora. Og han satt mot meg til han var over 1 år.

Jeg har ikke opplevd at Teutonia har kort sittedel, og jeg har en lang gutt! Når den evt var for liten brukte jeg stort sett trille uansett.

Sjekk ut lilleprinsen.no, der kjøpte jeg min vogn.

Skrevet

Je blir så fornøyd når andre er fornøyde med den vogna jeg vil ha :) Jeg blir sikrere og sikrere for hver dag som går. Hva mener du med fashion-innsats? Jeg har tenkt til å ha fashionbag, men må det bestilles egen innsats til den?

Skrevet

Jeg valgte TFK som ny vogn til min datter da hun var 1 1/2 og har ikke angret en dag.

Håndbremsen er gull verdt.

Den store sportsvognsdelen er gull verdt - hun brukte vogna til hun var over 3 år og den står nå i barnehagen som sovevogn, hun er 3 1/2 og 1 meter lang - har fortsatt plass i massevis.

Lufthjul - så mye bedre å trille.

Har ikke hatt den som bagvogn, men den har jo stor bag også.

Stødig vogn selv til store unger.

Tar mindre plass enn den ser ut til, var smalere mellom hjulene enn firehjulingen vi hadde før, slapp å gå i rullestolkassa i matbutikken.

Blir liten og flat sammenlagt.

Minus:

Vanskelig å komme til handlekurven når ryggen er nede.

Dårlig regntrekk (det gjennomsiktige). Hadde det svarte først, men mistet det og har ikke fått tak i nytt.

For meg har det ikke vært noe problem at sportsvognsdelen ikke kan snus, men vi hadde jo en annen vogn med vendbar sittedel først, så var over den fasen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...