Gå til innhold

Når begynner dere med mammabukse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er annengangs og hadde tenkt å begynne med disse mammaklærne så sent som overhodet mulig ;-))))......men nå er jeg 14+2 og begynner å bli temmelig lei av at de normale olabuksene mine strammer og er ubehagelige, og at jeg må knappe opp øverte knapp sånn at de nesten ramler av ;-)))

Jeg har ganske liten mage ennå, men må innrømme at jeg begynner å drømme om deilig, behagelige mammabukser!!!

(Jeg har ikke annet enn sommerbukser fra forrige gang, så jeg må nok gå til innkjøp av nye)....

Hva med dere andre her inne?

Og hvor kjøper dere mammaklærne deres? Synes det er så utrolig mye stygt på H&M. Hva med Den Kule Mage f.eks? (Men gidder jo ikke bruke tusenvis av kr heller??)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei,

Jeg er førstegangs og måtte begynne med mammabukser i uke 13 allerede...er slank av natur og selv om jeg ikke vet om det har noe med det å gjøre kom magen superraskt! Kjøpe meg et par ordentlig bukser på Den kule mage - kostet rundt 700 per stykk,men absolutt verdt det, har brukt de flittig i hele vinter! På Name It har de Mamalicous (tror det heter det) som er vero moda-varianten - tror de har det på Svangerskapet på Majorstua og. Også har Laredoute.no en del bukser, men de har jeg ikke prøvd så aner ikke hvordan de er...

Lykke til :)!

Skrevet

Jeg er 25+5 nå og kjøpte meg mammabukse forrige uke :)

Har hatt et par dongeribukser jeg har kunnet bruke,men NÅ begynte knerten å protestere vilt når jeg tok dem på ;)

Har også vært flittig bruker av tights :)

Men nå har jeg altså kjøpt to mammabukser i merke Mamalicious.

Kjempefine og behagelige.

Skrevet

Jeg er førstgangs og måte begynne med mammabukser i uke 14. Fant noen greie på H&M som er gode å gå i (ola og svart) og så har jeg kjøpt et par til på mammabutikk. Ellers så kan jeg absolutt anbefale ei svart "joggedressbukse" som du får kjøpt på nettbutikken til h&m. Jeg bestilte ei og når jeg prøvde ho, ville jeg ikke ta ho av meg igjen. Dette har blitt den absolutte favoritten som kommer på med en gang jeg kommer hjem fra jobb.

Skrevet

hei hei,

jeg har begynt med mammabukser alt. er nå 14+2.

begynte vel rundt uke 11-12.

heg hadde endel bukser i skapet fra forige gang(som jeg arvet av svigersøsteren min,) så blir å bruke de dennegangen å,

svigersøsteren min har vert gravid i mellomtiden å kjøpt nye klær som jeg skulle få. så har jeg ei veninne fra barselgruppa som har endel bukser til meg. er ikke så kresen på klærne siden de er såååå gode å gå i ;)

Skrevet

Hei!

Jeg er andregangs å begynte med mammabukser allerede når jeg var 8-9 uker på vei..synes selv det var veldig tili..mn klarte ikke lengre å ha på meg di vanlige buksene mine..bi ble bare for stram..Så kulen på magen kom fort gitt :)

Jeg var åg kjøpte to gobukser på h&m..likt di veldig godt jeg..ikke var di dyr heller :))

Annonse

Skrevet

Begynte med mammabukser rundt uke 10-12.

Lurer litt på hvorfor noen vil vente lengst mulig med å bruke det?

Syns personlig det er mye bedre av to grunner

- Det er ti ganger mer behagelig:)

- Det ser mye penere ut, fordi man ser mer gravid enn feit ut.

Når jeg bruker bukser som strammer midt på magen, så får jeg ikke til å ha tilsittende topper over, synes jeg ser mest feit ut da.

Skrevet

Er 26 uker og bruker fortsatt de fleste av mine vanlige bukser.

Har kjøpt én mammajeans fa H&M, men bruker den helst ikke, og ihvertfall ikke utenfor huset.

Den sagger, og dessuten synes jeg det er ubehagelig med den strikken over magen.

Har funnet frem et par fra sist jeg var gravid, jeans med lavt liv (uten strikk over magen) fra Svangerskapet (majorstua) og kommer nok til å bruke dem etterhvert.

Er fryktelig traurig utvalg på HM, Kule Mage o.l er for dyrt, så jeg bruker helst vanlige klær istedet.

Litt skjørt og kjoler blir det vel også fremover, har jo bare litt over 3 mnd igjen og det går mot sommer, så vil helst ikke bruke penger på klær jeg synes får meg til å se fæl ut.

Klær for gravide er og blir en stor frustrasjon, dessverre. :-)

Skrevet

Som svar til deg over meg:

Jeg synes mye av gravidtøyet får meg til å se feitere ut.

Jeg bruker kroppsnære topper som fremhever gravidmagen, gjerne med et belte, så jeg må si at MIN kropp kler det mye bedre enn mammatøy.

I mammatøy blir hele meg rund og "gravid", men nå er det magen midt på foran man ser, og det er tydelig at jeg er gravid, og ikke bae litt for glad i påskegodt ;-)

Skrevet

jeg er førstegangs og 23 uker på vei. har ikke fått noe mage enda, så jeg bruker fremdeles mine vanlige dongeribukser;-)

Skrevet

Jeg har kjøpt en mammabukse på HM, den ble for stor i låra med en gang(er vanlig tynn i kroppen) ellers bruker jeg mine vanlige buksetights fra vero moda, og olabuksene mine.. men jeg tar en strikk i knappen og gjennom hullet der knappen skal igjennom så passer buksa perfekt rundt magen:):) jeg er nå 19 uker på vei, venter nr 1, og magen har ikke kommet så altfor mye,og håper jeg kan bruke mine vanlige klær så lenge som mulig:) Jeg jobber på vero moda og syntes vi har masse fine klær der som også passe gravide kropper:)

Skrevet

Jeg begynte i uke 8-9 allerede, klarte ikke ha noe som strammet på magen, så gikk helst naken, men på jobb måtte jeg jo ha bukse på, haha. Her jeg bor finnes ikke noe utvalg, men nabobyen har to kvadratmeter mammaavdeling på HM, fant to helt greie bukser på tilbud der. Ellers har jeg kjøpt et par mammatightser på HM.com. Syns det er vondt med alt dom strammer på/under magen jeg, så bruker kun de som går helt under puppene.

Skrevet

Mye fint på nettet, både på: www.nelly.com, eller www.laredoute.no, www.ellos.no. Ikke for dyrt og mye fint å velge i......

Kjøpte mammabukser i uke 11 denne gangen, ikke fordi jeg er så fryktelig stor, men orker ikke noe som klemmer på magen. Dette er barn nr 2 og magen kommer noe raskere denne gangen ser jeg:-)

Annonse

Skrevet

Takker min skaper for arv fra venninner, jeg:) Har hatt to svangerskap nesten uten mammabukser, fordi jeg aldri har funnet noen jeg likte både form og pris på! Har aldri hatt sansen for de som går oppunder armene, siden magen min og jeg tydeligvis har veldig ukurant form, og så er mammabukser ofte så digre i lårene? Men denne gangen kom en venninne med fem deilige bukser som passet kjempegodt, så mitt tips er å se seg ut venninner/bekjente med ca samme kroppsfasong som har vært gravide rimelig nylig, og be om tips på hva som passer!

Skrevet

Heisann!

Jeg drømte om mammabukser fra uke 13 men hadde ikke tid til å handle før nå i uke 20.. og det finnes ikke bedre bukser! Kjøpte noen billige og veldig gode på H&M. Jeg skal ikke gå med vanlig bukser fremover:)

Skrevet

I uke 12 fikk jeg ikke kneppet noen av mine vanlige bukser, så da kjøpte jeg ei mammadongeribukse på hm.. LOVE IT!! Kjøpte og en mammajoggebukse der.. Syns de har mange fine dongeribukser!

Ellers går jeg i harembukser fra cubus og joggebukser:P

Det eneste minuset med de fra hm, er at de utvider seg etter en dag eller to i bruk.. menmen.. har ikke kommet over noen andre butikker som selger mammabukser ennå...

Skrevet

Takk for svar alle sammen!!

Jeg tenkte å ta meg en tur til byen til helga og ta en titt på utvalget, så får vi se ;-))

Jeg kan jo evt. kjøpe noen andre elastiske bukser som tights, haremsbukser osv. Jeg bruker nemlig bare rette jeans til vanlig, så her er det ikke mange cm å gå på (er høy og tynn, så har alltid vanskeligheter med å få tak i fine bukser utenom de som kan kjøpes i to str, som 27/36, som jeg bruker. Kan ikke kjøpe billige bukser på f.eks Vero Modo i str M, for da blir de korte og vide, om noen forstår tegninga ;-)))

Skrevet

jeg slutta med de vanlige buksene mine og gikk over til myke joggebukser i uke 13... Er nå 16+4 så kanskje på tide med no nye klær hehe

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg kan bruke de vanlige buksene mine ennå, men jeg kjenner at det begynner å bli ubehagelig...kommer på nå at jeg har lagt meg til en vane å dra ned joggebuksene fremme, tror ikke jeg liker å ha noe over magen hehe...men så er jeg veldig "luftig" for tiden også, og av erfaring vet jeg at jeg blir verre da når noe strammer, om så bare litt.

Så kanskje jeg burde gå til innkjøp av noen bukser nå...men hva anbefaler dere? Strikk som går over hele magen, eller litt? Aner egentlig ikke hvordan de ser ut engang hehe...er dette bukser man kan bruke lenge, selv om magen blir mye større? Vil jo ikke ende opp med å kjøpe ny garderobe hver måned :-/

Skrevet

Hei

Jeg er annengangs og i uke 29. Jeg bruker fremdeles mine vanlige busker, men bruker en strikk i knappen øverst (slik at den er kneppet opp, men holdes fast) og et belly band over der. Supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...