Gå til innhold

Mista plombe for en stund siden og det har gått bra helt til nå....sitter noe nedi der. Hjelper det da med pinex eller andre smertestillende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg blande piller for bedre effekt?

Har tatt en pinex forte da, men nå er jeg bare sinnsykt trøtt! kan det bli enda bedre om jeg tar feks et par paracet?

Fortsetter under...

Skrevet

Akuratt det samme skjedde med meg for noen dager siden, men det ble bare verre og verre. Til slutt holdt jeg ikke ut og dro på tannlegevakta. Der fant de en STOR betennelse pga tanna var åpen og hadde gått sånn en stund. Har aldri opplevd noe så j**** før. Så kom deg til tannlegen så fort du kan.

Men ja tilbake til spm ditt, så sa dem på legevakta at man kan ta 1000mg paracet og 600mg ibux. At det skal hjelpe ganske godt. Men er ikke noe vits og ta mange paracet da efekten ikke blir noe bedre, går utover leveren din.

Skrevet

Dra til tannlege så fort du kan. I verste fall risikerer du å måtte fjerne eller rotfylle tanna hvis du går med den åpen for lenge!

Skrevet

Dette skal bli en fornøyelese skjønner jeg..................

Har ikke gjort noe vondt før akkurat nå egentlig. Tror jeg har hatt oreo kjeks nedi der i hele natt hehehe. Det er i alle fall sort nedi der og det har det ikke vært før.

skal se om jeg har ibux. Tenkte jeg kune vente med tannlege til i morgen? eller er det bare dumt. Er jo så dyrt på den tannlegevakta og det de gjør er vel bare midlertidig?

Skrevet

Du kan sikkert vente til i morgen. Når du ikke får vondt utenom når du spiser/drikker og lignende går det sikkert bra. Jeg tror ibux er det beste mot tannpine, men er ikke helt sikker ettersom jeg ikke kan ta det selv.

God bedring!

Skrevet

Neida jeg sitter her og har vondt. Får ikke ut det svarte som sitter nedi plomba. Har prøvd...

Annonse

Skrevet

Har du prøvd å skylle munnen grundig? Bruk gjerne munnskyll hvis du har det.

Skrevet

Ja, men funket ikke. Har pirket med tannpirker, pusset... kanskje det hjelper å skylle med varmt vnn??

Skrevet

Jeg også var som deg og ventet en dag ekstra noe jeg angret veldig på.. Natten var ikke til og holde ut og det gjorde ubeskrivelig vondt. Men, du må jo se det ann selv. Tannlegen ville egentlig trekke tanna men gikk med på og rense den, tette den igjen og gi meg to antibiotika kurer som jeg går på nå. Men når dette er ferdig må den rotfylles.

Men, prøv og ikke spis på den siden sånn at det ikke kommer noe inni og skyll munnen godt med munnskylle vann så kanskje det lindrer litt.

Skrevet

men kan det være svart nedi tanna fordet om det ikke er noe som sitter der? Pirket mer nedi og får det ikke ut, ser liksom ikke ut som det er kjeks likevel.

Tror jeg bør dra ned, men tannlegevakta høres så fælt ut. Møkkete og ekkelt. Er litt pysete sånn sett, ekkelt strøk også....

Tar jeg feil??

bor i oslo.

Skrevet

Da jeg mistet plombe var det fordi det var blitt hull under den gamle plomben og da er det jo svart nedi der. Det kan være derfor. Jeg har bare vært på tannlegevakta i Trondheim og den var veldig ok. Jeg fikk en midlertidig fylling med noe antibakterielt i.

Skrevet

Tygg på nellikspiker, bland sammen nellikkpulver og vann eller gni på nellikk olje.. Helt snodig men det virker faktisk som bare det...

I tillegg kan du ta 2 "vanlige" ibux event en 600 vist du har det. samme en paracett... Paracettamol hjelper IKKE mot tannverk, så uansett hvor mange tabbeletter med paracettamol i man tar hjelper det ikke.

( dyttet i meg 2 paralginforte her om dagen ble skikkelig surrete i hodet , men tannverken var like jæævlig..)

Man kan også skylle munnen med Corsedyl ( tror det er sånn det skrives) Det hjelper vist du har fått bettenelse...

Men Nellik fungerer som en drøm.... OG virker kjempefort..

Også drar du til tannleggen i morgen ;)

Det skal jeg å foresten , ha hatt tannverk siden mandags kvelden , og siden jeg er kjemmpe redd for tannleggen , og min tannlegge hadde tatt påskeferie , så var det bare å bite tennene sammen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...