gerd Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Jeg har ei jente på snart fire år. Hun har siden litt etter ammeslutt hatt unormal avføring. Detstartet med diare i en periode da hun hadde fyllt året og siden det har hun vært forstoppet. Hun har fått påvist laktoseintoleranse på blodprøve. Cøliaki-test i blodprøve er oogså negativt, men har jo ikke andre tester enn det å forholde oss til. Poenget er at etter at vi startet med laktosefri koset fikk hun regelmessig avføring. Den har aldri blitt normal, men er tørr og lukter litt rart. - men tross alt regelmessig. -de siste ukene er det igjen blitt som før. Hun får ut en liten tørr dæsj, men vi ser jo at hun ikke blir ferdig. Hun elsker melk så hun drikker laktosefri melk en god del og spiser av og til litago youghurt ( som jo er laktoseredusert). Ellers er det nesten ikke noe laktose i kosten hennes. Hvofor er det slik? Er hun etterhvert så intolerant at hun ikke kan spise grillpølser engang?? Er det noe annet? Det er ikke det at hun holder seg for det har hun aldri gjort. Tips?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2010 #2 Skrevet 6. april 2010 hei. kjenner godt igjenn dette du beskriver. i vår familie sliter vi my med allergi. jeg har melke allegi(allergi mot proteine i melk). mens min bror har cøliaki. er det en ting som er sikkert er det at cøliaki blodtesten er nesten bortkastet å ta, den er ikke så veldig sensetiv. og plukker mange ganger ikke opp rett resultat. vi har opplevd dette ofte (mye cøliaki hos søskenbarn og div tanter og onkler også) jeg anbefaler at du går tilbake til legen og ber om endoskopi så man kan ta en titt på om tarmtottene er intakt, og eventuelt ta vevsprøver. det høres ubehageligut, men det er ikke så allerværst altså. små unger finner det underholdene å følge med på sjermen. lykke til
gerd Skrevet 6. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2010 Takk for svar. Dette er vanskelig synest jeg. Hun er jo ikke forstoppet, det er bare at hun ikke klarer å bæsje. Det er tørt og illeluktende det som kommer og nå klarer hun å bæsje en spiseskje om dagen. Hun har slitt i to år nå. Skjønner ikke noe jeg altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå