Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en ganske interessant samtale med min "svigermor" i dag. Samtalen forløp som følger:

Hun: "xxx" (barnefar) sa dere skal ha dåp, så flott, da.

Jeg: "Joaa...."

Hun: "Blir en flott måte å feire navnet hennes på!"

Jeg: "Ja, det blir det jo"

Hun: "Tenk alle navnene dere var innom, utrolig at dere landet på det. Men dere er vel fornøyde? For dere er det jo det vakreste navnet i verden".

Jeg: "Nei, ikke egentlig".

Hun: "HÆ?"

Jeg: "Finnes jo vakrere navn!"

Hun: "Hva mener du med det?"

Jeg: "Men det gjør det jo. Men hun kunne ikke hett noe annet enn det hun heter, hun kler jo navnet sitt!".

Hun: "Ja, det gjør hun. Og jeg synes det er verdens vakreste".

Jeg: "Det er jo hyggelig, da. Men ja, vi liker det jo kjempegodt vi også".

Hun: "Hva er verdens vakreste navn, da?"

Jeg: "Hm.... Sofie".

Hun: "Aldri i livet!".

Jeg: "Hehe... Kanskje ikke i dine øyne".

Hun: "Men hvorfor heter ikke hun Sofie, da?".

Jeg: "Det er for vanlig".

Hun: "Sant nok".

Så til mitt spørsmål: For ordens skyld, jeg skal aldri i livet bytte navn på jenta mi, hun er og forblir det hun heter, og jeg elsker navnet hennes, men jeg synes Sofie er vakrere. Bare utrolig synd det er så mye brukt. Ikke at jeg egentlig vil noe spesielt med dette innlegget, vil vel egentlig bare høre at "JO, dere HAR valgt det flotteste navnet". Så nå må dere si at Sofie ikke er så fint:-).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141679755-n%C3%A5-skal-dere-h%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kapabel - hva heter datteren din? Er så spent! Har jo fulgt deg lenge, og lurer veldig på hva du landet på :-)

Uansett - Sofie er et pent navn, men jeg kunne heller ikke valgt det selv fordi det er så vanlig. Dessuten har vår lille jente fått en ponni som heter Sofie... Dermed blir ikke dette navn på noen kommende søstre heller - he, he :-)

Annonse

Sofie er et nydelig navn, så enig med deg der. Datteren min har en svært sjarmerende venninne som heter Sofie og hver gang jeg nevner navnet hennes blir jeg slått av hvor vakkert det navnet er. Flott betydning, fint på alle verdens språk og jeg kan tydelig se for meg hun supersøte Sofie fra Mamma Mia filmen. Sukk. Men det er rett og slett for vanlig! Så skjønner godt at du "må" velge det bort.

Jeg har lest flere innlegg du har skrevet, og lurer på hva datteren din heter?

Sofie er et nydelig navn! Personlig ville jeg ikke brydd meg om at det var mye brukt om det var det fineste jeg visste og vi ventet ei jente...

Er dumt å angre i ettertid fordi man ville ha et uvanlig navn..

Annonse

Nå siterte jeg ikke henne ordrett, men hun sa noe slik, ja. Hun er for øvrig nokså kristen selv, så jeg ville anta hun er fullstendig klar over at det ikke er navnet man feirer ved å døpe barnet, men hun tenkte vel heller på at det er en hyggelig seremoni i forbindelse med at en ny verdensborger er kommet til, og da selvfølgelig også har fått et navn. Men ikke godt å si, gitt!

Jeg syns det andre fornavnet til datteren din står Myye finere bak Matilda enn det Sofie ville gjort :-)

Men dere kan jo bruke Sofie til en evt datter :o)

Amelia Sofie f.eks :)

- Og ja - Sophie i Mamma Mia gjør navnet endaaa finere :-)

(Selv om jeg veldig godt vet at hun heter Amanda i virkeligheten, som også er nydelig!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...