Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som blør fra tannkjøttet? Har blødd nesten hver dag mellom fortennene oppe nå i sikkert en uke. Ekkelt, håper ikke jeg har fått tannkjøttbetennelse. Kan ikke tennene falle ut da?? Noe er det altså.. :(

Skrevet

du skal ikke trenge å bekymre deg for det. Jeg hadde også det problemet en periode. Spurte tannlegen om dette og han sa det var vanlig når man var gravid og at det ikke trengte å betyr betennelse. Kunne rett å slett komme av at det er jo mer blod i tannkjøttet nå som du er gravid også, og at om du får en bitteliten rift(trenger ikke merke det engang), så kunne du blø litt.

Bare vær ekstra nøye med tannpussen så går nok det helt fint:-)

Jeg har sluttet å blø igjen, det kommer å går litt. som sagt,tannlegen var ikke akkurat bekymret, så da er ikke jeg det heller:-)

Skrevet

Thank you :)

Skrevet

Helt normalt, har blødd nesten daglig ved tannstell i begge mine svangerskap. Går som så mye annet over når barnet er ute.

Ellers kan svangerskapet være en belastning for tennene på mange vis, så kan være greit med en sjekk hos tannlege ikke så alt for lenge etter nedkomst.

Skrevet

Ja, har allerede knekt en visdomstann som jeg måtte trekke.. Typisk at man ikke burde gå til tannlegen mens man er gravid, og at det er nettopp da tennene går til faens.. :P

Skrevet

Jeg har aldri blødd i tannkjøttet før, men etter jeg ble gravid blør jeg hver eneste dag når jeg pusser tennene.

Skrevet

Jeg er og litt bekymret for mine tenner. Jeg blør hver eneste gang jeg pusser tennene. Min mamma sier jeg skulle vært hos tannlegen flere ganger under svangerskapet, men jeg har ikke vært enda. Har bare noen få uker igjen. Jeg er redd for at jeg skal få brune tenner eller noe pga. at jeg blør så mye. Jeg vet ikke hva som kan skje med tennene under svangerskapet, men hvis noen har snakket med tannlegen om at det ikke er så farlig så har jeg veldig lyst å stole på det.

Må nok dra til tannlegen snart uansett...

Skrevet

Det min tannlege sa var at man egentlig burde unngå tannlegebesøk i svangerskapet med mindre det var en akutt situasjon. Skal for eksempel unngå røntgenbilder og bedøvelse (helst også smertestillende), men dersom man for eksempel har en betennelse er det bedre for babyen å dra til tannlegen. Tror egentlig ikke det skjer noe med tennene om man blør i tannkjøttet, men på sikt kan det bli en betennelse som går i tannbenet. Det er visst mer alvorlig. Tror det tar en stund og skal være ganske ille. Jeg satser i allefall på grundig tannstell, så får tannlegen vente til den lille er ute ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...