mini Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Hei damer! Jeg er mor til 3 jenter og fikk satt inn hormonspiral etter at sistejente kom for 18 mnd siden. De siste ukene har jeg følt meg akkurat sånn som jeg har gjort de gangene jeg har vært gravid... Det skal jo veldig mye til å bli gravid med spiral, men er det noen som har opplevd det?? Får vel bare gå å kjøpe en test;O) Er bare litt spent på om noen andre har lignende erfaringer...??
Ziz Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Vel...-En test er vel den eneste sikre måten å få sjekket det på. Jeg har ikke opplevd dette selv, men en venninne av meg ble gravid med eldste datteren da hun gikk på p-piller. Hun ble gravid med en gutt som dessverre var dødfødt med spiral, og kort tid etter ble hun gravid med datter nr 2 med spiral. For noen funker ingenting. For de fleste er ikke dette noe problem. Lykke til
Luna har født. Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Selv har jeg følt meg gravid et par genger når jeg hadde spiral, og så fikk jeg litt kraftioge menstruasjoner. Sjekket det aldri. Men via jobb har jeg vært borti to stk som var gravide med spiral, begge valgte å ta abort...
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Hei! Jeg er mor til to jenter, og fikk satt inn spiral noen måneder etter siste fødsel, og har hatt den nå i litt over halvannet år. Jeg har tatt turen innom denne siden nå fordi jeg på mange måter føler meg gravid igjen jeg og, men er veldig usikker på om det bare er mensen som har stoppet, eller om jeg faktisk har blitt gravid. Så jeg og er ute etter å høre om andre har liknende erfaringer.. Jeg har ikke hatt mensen på litt over to måneder, men samtidig har jeg stadig menssmerter, og tror hele tiden at mensen kommer (noe den foreløpig ikke har gjort). Denne følelsen kjenner jeg igjen fra de tidligere graviditetene. I tillegg har jeg fått mer smerter i bekkenet, har vært veldig trøtt de siste ukene, har ømme pupper, mye utflod og kvalme som kommer og går litt. Men i de to forrige graviditetene begynte kvalmen ca rundt uke 6, og var vanvittig intens fra første stund, og sånn er det ikke nå. Så derfor er jeg jo veldig usikker på om dette bare er noe jeg innbiller meg, eller... Tror jeg skal kjøpe en test jeg og, bare for å få det ut av verden... Er grusomt å gå og lure sånn! Kan jeg spørre om hvordan dine blødninger har vært med spiral? Jeg hadde myye og stadig blødning de første 6-7mnd (trodde aldri det skulle ta slutt), men så gikk det omsider over i regelmessige blødninger, som jeg nå har hatt i nesten et år. Sist jeg hadde mensen kom den 5 dager over, og da hadde jeg også en følelse av å være gravid. Men fikk en forholdsvis kraftig blødning da etter 5 dager. Om dette er normalt pga spiralen eller om det evt var en SA vet jeg ikke. Kanskje det bare var et tegn på at mensen er på vei til å forsvinne?? Kan det komme graviditetslignende symptomer når man mister mensen pga hormonspiral? Hmm..kjenner jeg har mange spørsmål her, hehe... (nicket mitt er fra sist jeg var gravid, har ikke fått til å endre det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå