ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Vi har begynt å bake brød i stedet for å kjøpe for å kunne variere saltmengden og melinnholdet i brødet. Dessuten blir det billigere. Men hva er da greiest å ha?? En brødbakemaskin eller en kjøkkenmaskin? En brødbakemaskin lager jo brødet ferdig, men med en kjøkkenmaskin må man jo bake ut brødet og sette i ovnen. Samtidig er det vel flere muligheter med en kjøkkenmaskin enn med en brødbakemaskin. Hva ville dere valgt? Noen gode tips til kjøkkenmaskiner eller brødbakemaskiner som ikke er dyrere enn 3000,-?
Mille** Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Kjøkkenmaskin!! Fikk min i julegave, aner ikke hva den kostet. Men den er gull verdt, og nå er det helt slutt på kjøp-brød her i gården.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 kjøkkenmaskin helt klart. brødbakemaskin er noe svineri som blir stående i et skap og støve ned!
Fjerteberte Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Kjøkkenmaskin! Mye mer bruksområder = Brødbakemaskinen lager brød med merkelig form og med hull i midten! Vår står bare og støver ned......
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 4. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. april 2010 Takk for svar. Var i grunnen det vi hadde kommet frem til også. Men venter uansett til feriepengene kommer... Så må nok bake på gammelmåten frem til det gitt.... :/ Tar litt tid men.. Noen gode maskiner til rundt 3000,- da?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Kjøkkenmaskin hadde jeg valgt ja. Vi har en stor brødbakemaskin men det blir jo bare ett brød i den uansett. Og det spiser vi jo på en dag. Så kjøp heller en stor kjøkkenmaskin, men stor bolle. Hvis jeg skulle kjøpt hadde jeg helt klart investert i Kenwood, den største. Tror den koster over 3 tusen men den er utrolig slitesterk.
Fire småtroll Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Helt klart kjøkkenmaskin, jeg er kjempeglad i min, all bakst blir bedre i en skikkelig kjøkkenmaskin. Jeg har Kenwood, kjøpte den på salg til 3500,- på Elkjøp. Siden de har kommet i stålfarge er ofte den hvite på salg. Bollen er på nesten 7 liter så du baker glatt minst 3-4 brød i slengen, helt topp å putte i frysa.
-Rime- Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Jeg haddde helt klart kjøpt meg kjøkkenmaskin, men jeg savner min brødbakemaskin. vi fikk det i bryluppsgave brukte den 3 -4 år før den gikk i stykker. det var deilig å sette på timeren og våkne til nybakt brød .
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 5. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 5. april 2010 Takk takk Blir nok en kjøkkenmaskin da ja. Men er det Kenwood som er det beste? Eller hva med denne? http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/kjokkenapparater/kjokkenmaskin/MUM6N22/bosch-kjokkenmaskin?Selected=Specifications#tProductTabcontent Noen med link til sine maskiner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå