A1exandra89 Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Har noen spm ang baby i alderen 7-8 mnd:) tulla mi er 7 mnd nå, og hun har endelig begynt å legge seg rundt 8 tiden, og hun sover som regel til halv 8-8. Er dette mye? hørt folk sier, åherregud DU er heldig du!.. Men jeg ettersom det jeg har forstått er ikke dette vanlig leggetider??? alle andre på barselmøte ,så sa de at ungene dems la seg fra 8 tiden helt siden de var født nestne(våknet selvfølgelig ofterer).. For jenta mi har nettopp begynt med dette, helt til hun ble 7 mnd så sov ikke hun før 11-12 tiden.. og når hun var 3-4 mnd, sov hun ikke før 1,halv 2-3-4 om natten!SLITSOMT Hvordan er deres søvnmønster på deres jevnaldrende..? Og hun har våknet av og til i det siste skrikende 1 time etter jeg har lagt henne, hvorfor? mareritt? vondt i magen?? blir redd og gråter nesten for vet ikke hvor hun har vondt eller hva det er.. og hvor ofte spiser de om dagen?
Venter09<3med ny spire Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Her blir lillegutt 7 mnd til uka. Legger seg som regen halv 7- halv 8. spørs litt hva vi har gjort på dagen og hvor trøtt han er. Nå i det siste våkner han mange ganger på nattan aner heller ikke hva det er. så lurer på det samme som deg. Virker som er sulten men er det det? her er det mat 4 ganger om dagen. frokost : halv posjon grøt + mme 150ml. lunsj : fullkorn med fruktblanding, + litt vann middag: ca 1/2 glass + frukt purre kvels : ful posjon grøt + mme 180ml sover en lur på dagen...
A1exandra89 Skrevet 4. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2010 okay, Her er det Frokost rundt 8 , halv 9 : 210 ml velling. Lunsj 12 ca. Havregrøt eller fullkornsgrøt. pluss vann middag, helt glass middagsmat og vann eller baby saft kvelds ( ofte grøt/middag) med vann, eller velling,. jeg prøver å gi henne mest velling til kvelds, for føler hun trenger den melka hun kan få i sg siden jeg ikke ammer og hun spiser så mye fast føde. litt banan eller fruktglass før et måltid skjer også av og til. Hun har hatt litt hard og hyppig avføring i det siste. så kan være det.. men virker ikke som hun har noe problemer eller gråter pga det om dagen, så skjønner ikke hvorfor hun våkner på kvelden og gråter..
meandmylittle Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Lillegutt er 8 mnd og legger seg kl 19 00 og sover til kl 07 00 uten mat eller oppvåkning. Tror det er ganske vanlig at de sover rundt i denne alderen, da de får såpass mye fast føde og sånne ting. Du sier at datteren din skriker i en time etter at hun er lagt, det gjorde også gutten her en periode rundt 7 mnd alder.. Det var da han begynte å krabbe, så jeg tenker at det har noe med det å gjøre. Rett og slett at han ikke ville sove.. Ellers sover han ca 2 lurer på dagen. Første etter frokosten, sover da fra 08 00- 09 00. Deretter en time eller to etter lunsj. Det hender også at han vil ha en liten lur etter middagsmaten, men det er sjelden. Her er matrutinene til gutten: 07- mme+ 1 porsjon grøt. 11 30- mme+ 1 skive brød med prim eller elverpostei 16 00- mme+ middag og litt yoghurt med frukt til dessert 19 00- mme+ grøt eller brødskive Så han får 4 måøtider om dagen, da hver 4 time. Dette fungerer utmerket her hos oss. Han får også vann mellom måltidene.
kladde Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Min er 8 mnd og legger seg ca. halv åtte. Våkner da en gang før jeg legger meg for pupp og sover til 5-tiden. Sover videre til ca. 7. Jeg gir tre-fire måltider med fast føde - men det varierer veldig hvor mye han spiser (han spiser kun på egen hånd).
meandmylittle Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Oi, så flink han er da, som klarer å spise på egenhånd! Men da lurer jeg på noe, når er det vanlig å begynne med å trene de på å spise selv og hvordan fikk du det til?? Har prøvd å gi min brødbiter, men han bare putter de i hånda og kaster de rundt..
Gjest Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 MIn er stuptrøtt kl 18.30 og sover da til ca kl 06. Ellers dette med skrikingen som du nevner er veldig vanlig, det er da søvnen går over i dypere søvn(det heter sikkert noe spes...) Veldig vanlig at de kjemper litt mot dette i den alderen, min erfaring er at dette er en fase som går over, får håpe han fortsette som nå, deilig for deg:)
LINDA*** Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 jena mi er 7 mnd. Og slik ser dagn vår ut Alt i ca. tider 0730...... står opp 0830...... 120 ml mme 0900......sover 1 /2 time (noen ganger må jeg vekke henne!) 1130......: grøt og vann 12..........: Sover til ca 14:30-15:00 15:00...... middagsglass eller 150 ml mme + frukt 1815........grøt og vann 19:00....... 60 ml mme og sover ca 0500....120 ml mme
kladde Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 meandmylittle: Vi har aldri matet ham men prøver noe som heter "baby led weaning". Det går i praksis ut på å la babyen mate seg selv. Man gir ikke mos men større stykker (omtrent på størrelse med en babyhånd). I begynnelsen er det veldig små mengder som går ned, og det tar mye lenger tid før babyen er oppe i fulle måltider. Men det gjør ingenting så lenge han får så mye morsmelk eller MME han vil i tillegg. Det sies at det skal forebygge spiseproblemer senere - dessuten storkoser babyen seg med maten når han får bestemme selv. Det er også mye mindre stress ettersom babyen stort sett spiser det samme som dere og man kan nyte sin egen mat samtidig som han spiser. Man kan f.eks gi kokte grønnsaker, fisk, myk frukt (eple etc. bør helst være kokt). , brødskiver med pålegg, avocado etc. etc. Her er en link til mer info: http://www.rapleyweaning.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå