GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Eg er student og mamma til en gutt på 14 mnd, så eg har fått engangsstønad og fødselsstipend ifra lånekassen før. Nå til høsten skal eg begynne som lærling. Eg og samboeren min har lyst på ett barn til, og syns det er lenge å vente til eg er ferdig som lærling, og med barsel og barnepleien, er da ferdig om 4-5 år. Har heller ikke lyst til at det skal være for stort mellomrom mellom barna mine, å siden gutten min allerede er ett år, så har vi jo begynt å tenke og snakke litt om å snart få en til. Vi kommer uansett til å vente til eg har jobbet minst 6 mnd som lærling, helst 1 år, før nesten mann skal komme. Slik at eg har rett på permisjons penger denne gangen. Men så har eg lest litt rundt at eg må velle om eg vil ha fødselstipend eller permisjonspenger. Hva kommer det best utav at eg velger?. Og engangstønaden får eg vell heller ikke denna gangen, selv om lærlinglønnen er lav? Noen som har lyst til å gi meg litt mer information?
CMH Skrevet 29. april 2010 #2 Skrevet 29. april 2010 Lærlinglønn + fødselsstipend hvis du er borteboer. Snart ferdig som lærling, har vel rundt 17 000 utbetalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå