Gå til innhold

Gode tider!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang siden jeg startet som prøver fikk jeg positiv eggløsningstest ettermiddagen 27 og morgenen 28mars.. Men fordi vi dro på ferie med mange andre 28 (min bursdag=) Ble det siste dagen vi fikk lagt inn aksjer hos storken. Trur dere det holder? Føler vi burde hatt en dag til- men slik ble det altså ikke =/

Jeg håper det holder!

Jeg er nå da ca 7dpo.. Noen fler som er ca likt i syklusen som meg?

Jeg har hatt ømme bryster siden eggløsning- og har konstante murringer/ilinger i nedre mage region..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅÅÅÅÅ så kjekt monca 84:-)

Jeg hadde el ca samtidig med deg, og er på 7 el 8 dpo i dag:-) Har også hatt ilinger der nede, og føles akkurat som livmor er litt betent.... Vil ikke håpe så veldig mye, for har blitt skuffet så mange ganger av falske symptomer.. Prøver å ikke kjenne etter symptomer, men den ilingen og betentfølelsen er der samme hvor mye jeg prøver å fortrenge det.

Jeg tror ikke dere hadde sex for tidlig. Sies jo at den lureste dagen er den dagen med positiv test. Vi hadde sex på den siste dagen av to med positive tester, så vet jo vi har truffet bra sånn sett også..

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tenk om vi begge endelig kunne gått inn på 1.tri....

Krysser alt for oss:-)

Lykke til! Stor klem:-)

Skrevet

Jeg hadde også eggløsning 28 mars så jeg går også rundt og venter i spenning :)

Selv har jeg hatt "symtomer" i noen dager, men av erfaring så er dette psykiske, eller dvs jeg har hatt stikkinger i underliv i noen dager, fikk skikkelig sting på trening her om dagen og dumme meg leste meg fram til at det var symtomer på graviditet, så nå kommer jeg til å plage vettet av meg selv til å lese meg ihjel på symtomlista for å finne ut at jeg har jo opptil flere av symtomene og så kommer TR som den skal på søndag/mandag.

Men likevel så håper jeg så inderlig *sukk*

Skrevet

å så morro at vi har ikm ca likt. Hvilken dag regner du som din ikm?

Litt sprøtt da om du er gravid nå- så får du kanskje to unger samme dag? I hvertfall veldig tette.. hehe

Jeg vet hva det vil si å bli skuffet. Så jeg prøver og tenke som så at selv om jeg fikk positiv eggløsningstest er det jo ikke sikkert at egget slapp.

Godt å høre at du trur vi klaffet.

Jeg håper så inderlig at det blir vår tur nå.. Tenkt å kunne følge hverandre videre med samme termin dato. Hadde vært super kult!

Oppdater meg da- på symptomer og alt! hehe

klemklem og lykke masse til

Skrevet

Hei mrspoo

Spennende da med samme ikm dato=)

har du prøvd lenge nå? Vi har prøvd i over 2år. så håper veldig det skal skje noe snart ja...

Husk at symptomer på gravidtet og menstrasjon ofte er veldig like! Greit og forholde seg til realiteten- og heller bli positivt overrasket!

Lykke til

Skrevet

Hei Monca:) Krysser alt jeg kan for deg! Selv ble jeg ferdig med tante rød i helgen,så nå håper jeg at denne perioden vil bli bra for meg også! Skal begynne i ny jobb imorgen..et vikariat som varer til 15.feb neste år... hadde jo vært fint å gå fra vikariat til permisjon... (selv om det føles litt "sleipt"..men når man ikke kan planlegge barn i den forstand..spes. når man sliter sånn som vi gjør.så er det jo bare å prøve uansett om jobben er ny eller ikke!).

Tar du wild jam nå?

klem

Skrevet

Takk for det jente07=)

Å så spennende med ny jobb. Kjempe perfekt da.. Jeg er litt i samme situasjon som deg- og kjenner på at det grufullt. Jeg fikk meg ny jobb uken før påske- men den starter først i august! Jeg kjenner på at jeg syntes det er grusomt å måtte skuffe ny sjef og medarbeidere. I tillegg skal jeg jobbe med en veldig utagerende gutt- og kjenner på det at kanskje man til og med får sykemelding. Kan jo ikke utsette meg for undødig fare heller! Det er jo ikke sikkert jeg har blitt gravid nå- og jeg har prøvd i over 2år. Jeg kan jo ikke sette livet mitt på vent heller- mens jeg prøver å få barn. Det kan jo ta to år til for alt jeg vet!

Nei- går ikke på wildjam... Men har gått på trippel pergo kur!

klem

Skrevet

mmm skjønner det veldig! Går du på dagpenger fram til august da?

Gyn.som jeg går til vil ikke gi meg pergo siden han mener vi klarer det helt fint selv (men har ikke blitt gravid siden jeg mistet sist i sommer) ,

men hvis det ikke har skjedd noe til august skal jeg heller få komme igjen og diskutere mer alternativer...

Dessuten så får jeg ikke annet enn tidlig ul når jeg blir gravid for han mener vi bare har hatt max uflaks med alle gangene vi har mistet.. vi er jo utredet og ingenting feil er funnet...mannen har ikke tatt sædprøve da, men han har jo klart å gjort meg gravid 5 ganger (har 1 barn som du vet), det skal vel gjøres i august om jeg ikke er gravid før den tid,...

håper at neste gang jeg er gravid så sitter spira uten noe tull!

klem

Skrevet

Nei jeg jobber i barnehage- men er i viariat frem til 31juli. Ny jobb starter 01august. Så de overlapper hverandre.

Uff så frustrerende. Jeg vet jo av mange som får pergo selv om de blir gravide- skal vist gjøre kvalitet og forhold bedre. Syntes gynekologen din er teit. Ikke fordet- jeg fikk det ikke uten videre jeg heller, måtte for orden på ting og tang først!

Håper det laffer for oss begge snart!!!!!!!! Og uansett går det fort frem til august da. Kanskje vår-sommer og sol gjør oss godt!

klem klem

Skrevet

Hei igjen:-)

Jeg regner søndag 11. som ikm, med en liiiiten mulighet for at det kan være mandag 12. Men mest sannsynlig søndagen:-) Ja blir helt rart om jeg er gravid nå... Har ikke regnet på det (for da begynner jeg bare å drømme meg bort) men termin vil jo bl ca samtidig som sist:-D Hadde vært litt surealistisk med 2 barn født på julaften... Da tror jeg folk hadde trodd det var skikkelig planlagt:-D Men skjer det¨er det ingen som blir mer glad enn jeg:-)

Jaaaaaaa vi mååååå gå sammen inn på 1.tri neste uke!!!!!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅ så kjekt det hadde vært:-)

Av symptomer prøver jeg jo å fortrenge og bortforklare da, men har fortsatt disse ilingene og betentfølelsen, god og høy temp, og faktisk litt småkvalm de to siste dagene innimellom....Kvalmen gjorde jo at jeg visste jeg var gravid sist, FØR positiv test;-)

Nei monca vi må bare håpe på det beste og forberede oss på det verste... Men FY så lite drittkjerringen er velkommen altså!

Fortsett å oppdatere du også!

Klemmm:-)

Skrevet

ok. Tenkte uansett at jeg tester mot helgen. Om jeg klarer og holde meg da. Jeg er som regel ikke testoman- men denne gangen kjenner jeg litt på at jeg kunne brendt av en test i dette sekkund. hehe

Ja, kan tenke meg at det kan bli litt spess med to så tette barn. hehe.

I dag er jeg litt uvell... ikke kvalm/ikke svimmel- men en mellomting. rar liksom. Jeg temper ikke jeg da. Siden gyn sa jeg burde droppe det; fordi det var aaalt for usikkert til at det kunne taes for god fisk.

hehe. Ja det kan du si.. Er vant til å bli skuffet. Men hadde vært supert og slippe og bli skuffet nå! Jeg håper så inderlig jeg slipper og se no mer til mensen!

Jeg har til å med funnet ut hvordan jeg skal fortelle gubben om graviditeten=) Jeg skal spørre om å få kos- og påpeke at gravide trenger mye kos og nærhet...

Hadde nemlig en venninne som gikk rundt og sa det til gubben hele påsken. Jeg klarte jo ikke dy meg; så jeg han meg på å sa: Jeg trenger kos jeg- selv om jeg ikke er gravid... hoho

Skrevet

Hehe:-) Ja super måte å la ham få vite det på:-)

Jeg må nok ærlig innrømme at jeg er testoman, og tester ofte selvom jeg vet jeg ikke er gravid, eller jeg vet det er for tidlig.... Helt tullete.... Denne gangen skal jeg prøve å holde meg til fredag, så får vi de om jeg klarer det da;-) Er kanskje litt håp om at jeg klarer det, for føler det er søndag i dag, og da kan det jo hende denne uka går kjapt...

Hehe testomani lenge leve;-)

Skrevet

Hmmmmmm: Litt kvalm nå må jeg si... Og plutselig fikk jeg sånn "super" luktesans nå, og føler kaffelukten ble sterk og intens og kvalmende...

Uff må prøve å fortrenge det;-) Nå føler jeg det er en evighet til ikm... Og i natt drømte jeg at jeg var gravid, og at jeg ventet en jente... Var helt i lykkerus.... He he er nok en ønskedrøm det der.... Men åååååå om jeg kunne vært sanndrømt akkurat med den drømmen... Føles nesten sånn nå pga kvalmen.. Bortforklaringen min er at jeg nok har drukket litt for mye kaffe;-D

Skrevet

Hehe du tuller? Jeg har det akkuratt sånn. Kvalm... ikke super kvalm- men litt hele tiden. Og i går måtte jeg gå å helle ut kaffen fordi jeg ikke orket og lukte på den... hehe

Men som deg tenker jeg at jeg må fortrenge. Men jeg klaaarer ikke. Klarer ikke tenke på noe annet. Og jeg har en indre følse på at det er min tur. Men den har jo lurt meg før. Og det går omgangsyken i barnehagen.. så... alt kan forklares!

uff.. ikke greit det her altså. Nå skal jeg legge meg litt- for jeg er usigelig trøtt.. hehe...

klemklem

Jo også i morges fikk jeg PLUTSELIG lyst på ostekake.. Jeg liker det nesten ikke en gang.. hehe... Gikk heldigvis over fort da!

Skrevet

Å herlighet så spennende da:-) Wow!

Akkurat nå er jeg veeeeldig negativ igjen;-) For nå har jeg ingen symptomer... Hehe det svinger veldig med hva jeg føler ja... Men er jo redd for å håpe for mye!

Jeg syns VIRKELIG det er din tur nå!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg vet!!!!! ALT FOR SPENNENDE! uff...

ja, har det som deg. det går veldig opp og ned ja.... Men symptomer har jeg hele tiden! Men kan være mens tegn også... så da...

Jeg syntes det er VÅR tur!

Skrevet

Dette innlegget ser jeg selvfølgelig rett etter at jeg har øst ut min frustrasjon i et annet innlegg.... Har du prøvd lenge? Eller er jeg bare fryktelig utålmodig?

Gratulerer så mye med EL (trodde ikke det var mulig å gratulere noen med det...;-) ) og håper at det klaffer for dere raskt:-)

Skrevet

heia baby2010???

jeg har desverre prøvd veldig lenge... startet januar 08... Så i over to år har vi prøvd på nr.1... Håper jo vi slipper å prøve lengre nå da.. Men sikkert ikke...

Takk for det! Jeg er veldig glad for det, større enn å ha bursdag. skulle tre pergo kurer til... usj..

lenge har dere prøvd da?

klem

Skrevet

Vi begynte prøvingen i desember-09, men jeg har ikke hatt EL ennå, så jeg vet ikke om det regnes for prøving. Tar tester både morgen og kveld, men vet ikke hvor lenge det er vits i å svi av alle disse testene. EL kommer vel når den kommer uansett. (Vet du om en svar strek er gyldig?) Ønsket er ihvertfall der hele tiden.

Over 2 år må jo føles som en evighet... Jeg skal krysse alt jeg har her for at det vokser en spire hos deg nå:-)

Skrevet

monca her er en liten oppdatering:

Ikke noe kvalme i dag. Men strekk i området der nede..

Ellers tok jeg en el test i går som ble blendahvit, men tok en i dag også, og den var ikke så sterk at den kunne kvalifisert som positiv el test, men den va likevel så sterk at du ser hele streken helt tydelig... Er jo langt i fra noen garanti da, men øker nå spenningen da;-)

Hvordan er det med deg i dag da?

Skrevet

Des.09 er jo lenge nok det... Men det kan ta tid før eggløsning kommer igang av seg selv etter å ha brukt prevansjon. Det er derfor man stort sett ikke får hjelp før det har gått ett år- for alt innenfor dette er normalt. Selv om det virker evig lenge...

Det er ikke no vits og teste to ganger om dagen. I de aller fleste tilfeller holder det med og teste om kvelden.

En eggløsningstest er ikke positiv før teste streken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken... Skikkelig teit.. sku ønske at det var som med graviditets tester, at en strek er en strek.. hehe

2år er lenge. Men tiden flyr jo så fort av gårde.. Og jeg håper vente tiden er over...

Tussen takk for alle kryss.. Jeg er håpefull.. MEN realist.. skal til gynekolog igjen neste uke.. så da skjer det vel noe videre uansett...

klemklem

Skrevet

Hei M-79=)

Så spennende da.. Jeg er av de som syntes det er litt teit å bruke el.tester før ikm.. hehe... Men det stoppet ikke meg i å fyre av en på søndag. Den var nesten positiv...

Jeg er småkvalm jeg... ikke no voldsomt, men sånn at jeg merker det.. Drikker som regel en del vann på jobb, men i dag har jeg måttet begrense meg.. Ellers har jeg sureoppstøt.. Og fortsatt stikkinger og ilinger i under livet+++++ Så man kan jo si at håpet er på topp... Men like vel så tenker jeg jo som så at "hvorfor nå liksom".. Så prøver å holde meg på jorden... Ikke like lett hele tiden. Men men...

Ellers syntes jeg at vente tiden går utroooooooolig sagte!!!! jiiiizzzz... sku ønske jeg viste noe nå.. *sukk* men tør ikke teste! uff og uff..

klemklem

Skrevet

Heihei Monca! Håper det går din vei da:) Er ikke to år litt uvanlig lang tid hvis alt er normalt? Vet så lite om ting selv.. Og hvorfor ta El-test rett før ikm?

Skrevet

hei Håpefull<3

Jo da, 2 år er uvanelig. Kalles jo ufrivillig barnløshet.. skikkelig ekkelt ord! hehe.. Men med meg vet de jo hva som er greia.. Jeg har ikke eggløsning av meg selv.. Og det blir det jo ikke barn av kan man si!

Bare og spørre så skal jeg svare etter beste evne.. Man plukker med seg litt kunnskap etter en viss tid.. hehe

Når man blir gravid så skiller man ut hormoner. Hcg som er gravid hormonet og som fanges opp av graviditets testen. Men sammen hcg kan det også skilles ut en del LH hormoner- som ved eggløsning. Derfor er det mange som får positiv eggløsningstest etter at man har blitt gravid... Men dette er fryktelig individuellt og usikkert. Så ingen ting og satse på vil jeg si... Ikke noen nødløsning heller... Men litt morro kan det jo være.. hehe

klemklem

Skrevet

Hehe, uff ja det var ikke et pent ord.. Ok da skjønner jeg, så kjedelig da, men supert at du hadde eggløsning den 28:) Skal krysse fingrene for deg ihvertfall:) Jeg er selv i først pp og tanta kom den 5:/ Men det er vel ikke flertallet som er så heldige at det klaffer med en gang.. Håper på at det klaffer neste gang jeg da, men vet jo ikke om jeg har eggløsning en gang, så har kjøpt meg tester jeg skal bruke nå i 2 pp:)

klemklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...