Gå til innhold

Noen som slår påsken vår??? :)

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06
Skrevet

Liten historie om årets påske:)

Tirsdag dro vi (barn, bikkje, mann og meg) opp på hytta sammen med mamma og pappa. På ettermiddagen følte både mannen min og jeg oss dårlige, og uten å gå i detalj kan man vel si at vi hadde fått en reall matforgiftning. Vi lå utslått både tirsdag og onsdag, og på torsdag var vi halvveis oppe igjen. Jeg hadde i tillegg slitt med en forkjølelse noen dager, og var rimelig redusert etter flere dager med feber.

På torsdag morgen merket jeg at jeg hadde utrolig lite melk. For første gang så puppene mine ut som slappe "bananer" i stedet for "meloner" (jada, dårlig sammenligning*s*). Jeg forsøkte å pumpe regelmessig utover dagen i tillegg til amming, men fikk kun ut 20 ml etter å ha pumpet begge sidene i en halvtime. Kvelden kom og vesla skrek hver gang jeg la henne til, så sint så sint fordi det ikke kom noen melk. Produksjonen hadde plutselig stoppet helt opp!

Desperate etter å få gitt henne noe mat, ringte jeg sykehuset i nærmeste by i håp om at de kanskje hadde en barselavdeling med erstatning jeg kunne få kjøpe. Snakket med en barnepleier der, men de sa at jeg skulle forsøke bensinstasjoner først. God service til en desperat mamma med et sultent barn! Etter en kort ringerunde (husk vi var langt ute i ingenmannsland) til nærliggende bensinstasjoner fant vi ut at ingen var åpne. Vi ringte derfor legevakten for å høre om de hadde noen tips. De fortalte at det var en Bunnpris butikk åpen i et tettsted noen mil unna hytta.

Så da ble det til at min mann og min far reiste til butikken på jakt etter morsmelkerstatning og tåteflaske. Dere skulle sett blikket til hun dama i kassen når to menn kom inn for å kjøpe dette en sen skjærtorsdagskveld:)

Noen som slår denne påsken eller... haha!

PS: Melken har nå kommet tilbake for fullt, og erstatningen er trygt plassert i skapet*s*

Skrevet

Off...har også ligget strekk ut med omgangsyke siden sist lørdag...begge barna mine har ligget med feber...igår ble jeg bedre... men idag våknet jeg med brystbetendelse...auuu

Gjest eelis+kian
Skrevet

På tirsdag dro jeg og Kian opp til hytta til foreldrene mine, hvor hele familien (11 stk) var samlet. Torsdag ble det helt uventet UTROLIG mildt i været, og mye av snøen smeltet. Siden vi har hytte langt uti huttaheiti, må vi kjøre snøscooter for å komme frem. Jeg og søstera mi hadde vært i badeland, og mens vi var der hadde det plutselig blitt veldig mye vann over isen vi må kjøre over. Så da vi skulle opp til hytta igjen, bestemte vi oss for å kjøre en omvei rundt vannet. Søstera mi kjørte scooteren, mens jeg og Kian satt bakpå. Snøen hadde smeltet såpass at den ikke klarte å holde vekta av oss, og plutselig TIPPET HELE GREIA OVERENDE! Heldigvis gikk det i slowmotion (vi hadde ikke særlig høy fart), og jeg fikk snudd Kian opp på magen min, mens jeg landet på rygg. Han syns det var veldig gøy, og lo da jeg sjekket etter tegn til liv (jeg fikk panikk, ja). Det største problemet var egentlig at min digre vintersko satte seg fast.

Takk og lov for at det gikk bra, skummelt var det i hvert fall! Men som min kjære stefar sa: Man MÅ plages på hytta i påsken, det er det som gjør at man husker det! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...