Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Hei folkens. Jeg har et lite spm. Jeg er gravid med typen som er fra utlandet , han kom hit for ca .5. mnd siden . Vi har da søkt om familiegjenforening. Spm mitt er da , kan jeg sette meg opp sm aleneforsørger for barnet ? Lønna mi rakk jo fint for bare oss to , men siden det kommer en liten baby til verden og han ikke får jobbe enda . Hva skjer da ? er det noen som vet eller har vært i lignende situasjoner ?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 Bor dere sammen? Er dere kjærester med planer om å flytte sammen? Om du svarer ja på noen av disse spørsmålene er svaret nei - du kan ikke "sette deg opp" som aleneforsørger på barnet.(det er forøvrig noe man må søke om) Hvorvidt han kan få noe støtte vet jeg ikke.. Foreslår at dere tar kontakt med nav...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2010 #3 Skrevet 5. april 2010 Nei. Når dere har søkt om familiegjenforening er det du som skal forsørge han og er derfor selvfølgelig ikke alenemor. Kan du ikke forsørge han må han vel reise tilbake. Eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå