Gå til innhold

Flere som skal starte prøvinga i juli? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I juli skal vi starte prøvinga, endelig er kjæresten med på laget, og vi tenker å starte å prøve i ferien i juli, det er jo bare 3 måneder til, men virker lenge likevel..jeg er så spent og glad og gleder meg til å ta fatt! hehe, hadde vært gøy hvis det var flere som tenkte å starte rundt sommertider? Kanskje vi kan følge hverandre :) Vi har ingen barn fra før, så det er veldig spennende! Det har tatt laaang tid før kjæresten min endelig ville starte han også, så derfor er jeg ekstra glad nå fordi det var han som sa at han ville starte i juli, blir godt å kunne gå inn i dette med forventninger sammen! :)

Gleder meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann Zassy:)

Første gang jeg skriver et innlegg her inne..En venninne som anbefalte meg. Når jeg leste innlegget ditt så er det så likt at jeg måtte le... jeg har vært gift i 2 år i Juli med en fantastisk mann. Jeg har vært klar lenge og bare gått og ventet på han, hvilket har vært noe utfordrende til tider. Jeg er 28 år og nesten litt "satt ut" fordi han endelig vil prøve også. Gjett når-.....i juli, på ferie- akkurat som du:) Hihi. Jeg er også litt sånn halvredd for at han skal ombestemme seg liksom... jajja, når tenker du å begynne på Folat? Er det noe annet jeg bør gjøre...?

Skrevet

Hei M28! Så koselig at du henger deg på tråden min, og gratulerer med å ha fått klarsignal! hehe. VI får satse på at de ikke ombestemmer seg ;) Gøy å vente sammen med noen, og jeg er 27 så vi er jo ca like gamle :) Jeg tenker å begynne på folat allerede ja, skal kjøpe i neste uke tenkte jeg. Ellers gjør jeg ikke så mye anderledes, tar kosttilskudd og omega 3 som vanlig, og prøver å leve normalt sunt og trener :) Har også tenkt å begynne å spare på en egen "babykonto", men det blir ikke før til sommeren tror jeg, for er så mye utgifter nå fordi vi har kjøpt leilighet og slikt. Hvor skal dere på ferie da? Var det han som foreslo det der også? Hehe, romantiske kjærester da egentlig som vil lage barn på kjærlighetsferie ;) Håper og satser på at det klaffer fort for oss begge to!! :) Du er vel også kjempespent nå som meg, og synes tiden går sakte? Gleder meg så utrolig mye, samtidig som det er litt småskummelt! :-D

Skrevet

Hei igjen:) (skiftet nick)Synes også tiden går så sakte. I dag så jeg verdens søteste lille baby og synes det er barn overalt jeg er.. Så da ble jeg liksom sånn.....ååå-juli er så langt vekke:-D men samtidig må jeg bare smile og le fordi han endelig er der og faktisk vil begynne liksom. Vi skal på motorsykkeltur til nordkapp og ligge i telt. Hihi, så kanskje hvis vi er heldig og det blir treff på første måned så blir nurket unnfanget på nordkapp gitt...Hvor skal dere da? Egentlig så sa mannen min bare at han ville begynne snart og at han gledet seg. Da benyttet jeg anledningen og foreslo juli. Det syntes han hørtes bra ut;) Skikkelig romantisk ja på kjærlighetsferie:) Eneste jeg har tenkt på er at får håpe jeg ikke blir kvalm da og skal sitte bakpå en motorsykkel helt fra nordkapp, Haha. Uansett tror jeg faktisk ikke EL er før i slutten på ferien. litt usikker ennå...

Tror jeg gjør som deg og går til anskaffelse av folat i neste uke jeg også. Det er så sinnsykt spennende dette her, men er også helt enig i at det er litt småskummelt...Jeg syns spesielt det er litt skummelt fordi jeg har slitt litt med angst tidligere og er redd for å slutte på tabletter og få det tilbake... Men, får bare satse på det beste. Tenk om vi er så heldige at i August er vi på 1 Trimester forumet;) Det hadde vært bra vettu;)..

Skrevet

Oi så morsom ferie da! Kjæresten min har også motorsykkel :-D Kjører ikke jeg da, men moro å sitte på! Skal til syden i to uker vi, Hellas. Syklusene mine har vært litt uregelmessige i det siste, men hvis det fortsetter som nå - noe jeg håper- så skal mensen være ferdig akkurat til turen og EL kommer mot slutten til meg også :) Tror ikke man blir kvalm så fort, eller hvor lenge skal dere feriere egentlig? Har faktisk hørt om flere som ble bedre ang. angst under graviditet, så kan jo håpe at det stemmer for deg! Kan nesten virke som kropp og sinn har godt av å gå gravid i blant, kjenner folk som ble kvitt allergi og slike ting også da de ble gravide :) Ja det hadde vært supermorsomt om vi fikk følge hverandre inn på 1 tri, og helst så tidlig som august ja ;) Har en følelse på at det kan gå raskt til oss..men er bare en magefølelse, man vet jo aldri om man må prøve lenge! Særlig hvis man leser mye inne på forumet her, da blir man helt motløs, men den tid den sorg, satser på det beste jeg!! :-D Blir morsomt å rapportere her etter ferien da og høre om vi har noen symptomer! :-D Åååh gleder meg!! bare rundt 80 dager til juli, hihi

Skrevet

Så morsomt at kjæresten din også kjører sykkel...det er bare mannen min som kjører her også, jeg er sånn "sitter bakpå" og koser meg som du;) Mye likt mellom oss, må le litt:-D

Å så herlig med Hellas, har vært der et par ganger selv, en gang på Kos og en gang på Kreta. Mer romantisk og tilrettelagt for å bli gravid fins jo ikke;) Her blir det i et lite telt på en hard liggemadrass:-D Haha, alt for å bli gravid....:-D

Utrolig kjekt å høre det du sa med at flere opplever seg bedre i forhold til angst under graviditet, det er akkurat det venninnen min sier også.

I kveld er jeg sånn skikkeli..."iiiik, det bobler over i magen-gleder meg sånn til juli-kan ikke juli komme litt fortere"-følelse... Så kjekt at du har en følelse av at det kommer til å gå fort- hvis det sitter i juli vettu så får vi en vår baby;) herlig! Har du tenkt på navn og sånn, eller er det kanskje litt tidlig ennå? Jeg har lagt min elsk på et jentenavn, som min mann selvfølgelig ikke liker...Er det ikke typisk. hihi

Skrevet

Hehe, ja det virker som vi er ganske like ;) Har aldri vært i Hellas jeg, så gleder meg masse, skal være der i to uker og bare kose oss! :) Men jeg synes nå det kan være like så romantisk på telt-tur jeg da! :-D Høres morsomt ut å reise rundt på sykkel, har tenkt litt på det vi også, men jeg har ikke skikkelig utstyr enda til langtur da. Ja håper det sitter fort til oss begge, plutselig sitter vi der med babymage! :-D Reiser dere på ferie tidlig i juli dere også? Ha tenkt på det meste jeg, hihi, både at det sikkert er fint å få baby på våren og på noen navn, men ikke noe seriøst enda da..men har tenkt mest på jentenavn da :P Får håpe dere greier å bli enige da! hehe, er nok ikke så lett heller! Nå skal jeg gå til byen og se etter folat og omega3! :) Det eneste jeg synes er kjip med min situasjon foreløpig er at jeg ikke har jobb akkurat nå, så driver å leter for livet for vil helst ha det før vi starter prøvinga, krysser alle fingre for at det ordner seg før sommmeren! Derfor jeg kan svare på dagtid også nå for jeg er jo hjemme, og det er utrolig kjedelig! Men nå skal jeg iallefall ut på tur i sola :) Ha en fin dag!

Skrevet

Hei på deg:) Vært på middag hos en venninne og burde gå å legge meg, men måtte liksom titte inn her å se om jeg hadde fått svar av deg, tihi. I dag i bilen tenkte jeg på at et eller annet sted i dette landet sitter du og er like spent som meg og teller dagene ned til juli....Skal være med å krysse fingrer for deg i forhold til jobb:) Jeg for min del har egentlig ikke jobb til lenger enn ut Desember så håper også derfor at det skal klaffe fort vettu. Det kommer uansett til å ordne seg;) det er et av godene ved å bo i dette landet-vi kommer uansett ikke til å sulte;) Og uansett skal babyene våre få Haugevis av kjærlighet ikke sant:) Vi skal reise den andre uka i Juli og da er jeg sånn ca ferdig med mensen. Så skal vi være vekke 3 uker, så etter planen skal jeg ha EL når vi har ca en uke igjen av ferien...Ellers kjøpte jeg folat i dag også, hihi, men så ble jeg litt usikker på om jeg burde vente litt med å begynne på det. Hun apotekdama sa nemlig at det går an å få for mye av det også... Vet du noe om det? Har liksom bare lyst å starte med det med en gang vettu-for å komme i gang med prosessen:)...

Ha en god natt...

Skrevet

En fellesnevner til mellom oss: Jeg leste i pden andre loggen at du ikke har foreldrene dine der du bor.. ikke jeg heller. Min mann hadde et stort ønske om å flytte til sine hjemtrakter i Møre og Romsdal, så nå har jeg altså flyttet opp hit fra mitt kjære og kjente Bergen... og der er hele familien min. Men hans foreldre bor her da...:) Uff, nei se på klokka-jeg må legge meg. Jobb klokka 07.00 i morgen:( Ikke noe A-menneske her i gården-blir definitivt en av utfrodringene ved å bli mamma.....nattis

Skrevet

He he hey vennen;-)

Må bare si hei her vettu;-) Folat kan være kreftfremkallende... Ikke ta mer enn dosen. Anbefales jo å begynne 3 mnd før prøving, til 3 mnd er tilbakelagt i sv.skapet. Men har hørt i det siste at dersom du går på det totalt i 6 mnd, skal du ta en 14 dagers opphold.

Lykke til begge to:-) Heier på dere!

Ellers sitter nå JA under bordet her jeg sitter nå å gomler i seg love hearts.... Får vel hindre ham nå tenker jeg:-D Haha hanfikk tak i pakken selv og sitter der og spiser og ser veldig skyldig ut:-D (Ellers anbefales love hearts på det STERKESTE når dere er blitt gravid og eventuell halsbrann dukker opp)

Klem fra bestisen til

Skrevet

Trives du der da M-81? Jeg og kjæresten har begge foreldrene våre på ca samme plass, men vi ønsker ikke flytte dit for er et ganske lite sted og så har vil alle vennene her vi bor nå og trives så godt :) Men tror det blir litt hardt i grunn å ikke ha noen besteforeldre rundt her...hører at så mange får mye hjelp av foreldrene sine, men men, vi får bruke det nettverket vi har så godt vi kan ;)

Har hørt man skal begynne med folat 3 måneder før ja, men har faktisk lurt på dette om det kan være farlig, nå tror jeg at jeg venter til 1. mai med å starte i stedet da, da har jeg tatt to måneder før vi begynner å prøve, håper det går bra. Men jeg lurer på, jeg tar jo kosttilskudd fra før av, og den inneholder jo littegrann folat den også..men jeg kjøpte et vanlig glass folat der man skal ta en tablett om dagen og det var også anbefalt dosering, håper jeg ikke får i meg for mye da? Har en halv måned å forske på dette nå da :P

Koselig at du også titter innom da bestisen til M-81 :-D Planlegger du også graviditet eller ? :) Takk for råd om folat da!

Nå skal jeg på trening!

Ha en fin kveld dere!! :)

Skrevet

Hei hei:) Trives faktisk veldig godt her, absolutt. Mye mindre enn Bergen, men nydelig sted og liker godt sunnmøringene:)

Da gjør jeg som du angående folaten-begynner første mai:) Så da begynner vi begge to da... Det er litt morsomt for M-79 er min bestevenn fra Bergen. Hun har et barn fra før men er nå inne på bligravid forumet og er i gang med prøvinga...Så ting er så spennende for tiden-hadde jo vært fantastisk med hver sin baby på samme tid vettu så de kan vokse opp og bli venner hihi.

Det er så morsomt hvor utrolig kjekt det er å dele disse tankene med dere som er samme situasjon... Før jeg bestemte mg for å logge meg på her tenkte jeg at det kanskje kunne bli litt mye å snakke om alle detaljer osv- men nå er det bare sånn "å jeg må sjekke på barn i magen om jeg har fått svar og om det er noen spennende samtaler" . Får bare masse sommerfugler i magen av hele greia og rett og slett utrolig kjekt å ha noen å følge:)

Skrevet

Hey heeey snuppa:) Så kjekt du stakk innom her;) Ikke lenge nå før både jeg og Zassy er over i ditt forum;) Da tar jeg ditt råd ang folaten. begynner i Mai. Så herlig å høre om JA. Savner han skikkelig, er spent på hvordan han vil ta å få en søster eller bror....

Ellers titter min kjære mann innom her og maser etter pcèn.... Klokka er 24 og jeg skal på jobb i morgen... Må visst legge meg enn så kipt det er. må nesten få min egen data nå så jeg kan surfe på barnimagen når jeg vil:-D Haha...

Masse lykke til med kommende EL snuppa:)

Klem

Skrevet

Zassy: Hei hei:-) Ja jeg har en sønn på 16 mnd. En deilig, vilter gutt, som vi nå prøver å få søsken til. Har desverre prøvd lenge nå, og begynner å bli litt lei, men en gang klaffer det vel.. Hadde jo vært utrolig kjekt da om jeg og min bestis hadde blitt gravid ca samtidig, så klarer nok å holde motet oppe til juli/august;-) Men da bør det skje fort:-D Hihi;-)

I forhold til at mennene ikke er så entusiastisk som oss, så har jeg desverre opplevd akkurat det samme... Mannen min virket i mine øyne nesten ikke interessert... Men så var jo jeg interessert NOK for begge også da;-) Hehe... Neida... Jeg savnet VELDIG at han skulle være litt mer interessert.. Og tenkte hele veien, "det kommer etterhvert..." Men helt ærlig følte jeg ikke det kom før vi var på vei til føden:-D Da var han mer giret enn meg (jeg var jo mest redd).. Da var han så utrolig søt vettu og sa slikt som: "ja nå skal vi snart reise hjem med babyen vår", og så smilte han og virket helt rørt.. Men da svarte jeg ting som: "Hold kjeft! Denne babyen kommer ALDRIIIIIII til å komme ut, fødselen er avlyst, og jeg er bare innbilt gravid:-D Hehe HORMONER, smerter og litt redsel;-)

I sv.skapet var han mest interessert på ultralydene, og de få gangene sønnen vår sparket.. Må jo også si at jeg skjønner dem litt (men bare litt). Det er jo vi som skal igjennom alt med kroppen og alle opplevelsene. De som skriver om graviditet og fødsel ol sier jo det at damer blir mødre når de blir gravide, mens menn blir fedre etter barnet er født.. Så tror det er veldig vanlig... Men likevel: FYYY som vi savner at mannen er like interessert, og at vi kan prate engasjert med dem om alt vi tenker på.. Derfor utrolig godt å kunne være her inne å "prate" med jenter i samme situasjon. Dette blir jo vår nr 2, men jeg har like stort behov nå som forrige gang merker jeg:-) Og jeg VET at mannen ikke blir noe mer interessert denne gangen heller. Men føler jeg godtar det litt bedre nå, og VET at han kommer til å elske barnet like høyt som meg. Så prater jeg heller om alt jeg trenger her inne:-)

Men en skjønn ting om mannen må jeg si: I begynnelsen av forrige sv.skap var jeg så vanvittig kvalm, og da jeg kastet opp om morgenen ringte jeg ham på jobben for jeg syns så synd på meg selv.. Og da spurte han om han skulle komme hjem å skylde bøtten jeg hadde kastet opp i:-) (sorry ekle detaljer....) Men DA smeltet hjertet mitt:-)

Så de bryr seg, er glad for det og gleder seg de også, men bare på en helt annen måte enn oss. Vi opplever det jo på kroppen HELE tiden. Også mens vi bare er prøvere.. Det er jo vi som må finne ut av eggløsning og sånt. De skal jo bare levere varene;-) Hehe ble et langt innlegg fra meg som ikke hører til her inne engang, og sikkert litt rotete, men ønsker dere masse masse lykke til i juli, og mennene deres kommer etter i interesse de også, og blir etterhvert noen stolte haner;-)

Så du hadde ringt i går, prøvde å ringe opp igjen... Var i IM da du ringte.. Kanskje vi kan prates i kveld? Love you & miss you *smask*

Skrevet

For et herlig innlegg M-79;) det er utrolig godt for oss som skal prøve for første gang å få erfaring fra folk som har gjort det en gang før:) Så det er kjempe bra du surfer her også:)

Veldig godt å høre at vi er flere som savner mennenes engasjement, men det er som du skriver at jeg er ABSOLUTT ivrig nok for begge 2:-D Hihi..

Så at du hadde ringt opp igjen i går, da var det for sent for meg å ringe opp igjen så har kjempe lyst å snakke i kveld ja:) Passer det klokka 18? Jeg er faktisk på jobb nå...hihi, hadde noen minutter:) Måtte sjekke bim da vettu:-D

Klemz

Skrevet

M-79 da får du ha lykke til med babylagingen du også :-D hehe, kjedelig når det tar tid kan jeg tenke meg ja. Håper det klaffer fort! Føler det blir senest sept/oktober for deg.. (spår litt tarot på hobbybasis :P ) Akkurat som jeg kan se en maibaby :) Hehe, men ta det med en klype salt ;) Masse lykke til! Håper det klaffer raskt til oss alle når vi setter i gang! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...