Gå til innhold

Snart mamma til gutt nr 3..... Flere i samme situasjon??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 gutter fra før på henholdsvis 3 og 7 år. Siste svangerskap var ikke helt planlagt.... men når det først skjedde så er det selvfølgelig helt ok. Men så til det som opptar tankene mine for tiden... Må innrømme jeg har hatt et høyt ønske om å få en datter. Derfor bestemte vi oss for å vite kjønne på ul denne gang. Og ikke overraskende, der inne befant det seg nok en liten kropp med tut :) :) Prins nr 3 er selvfølgelig hjertelig velkommen, men for tiden er våre to sønner som hund og katt. Slåss og herjer hele tiden og da blir jeg litt betenkt over vår situasjon... om noen år er det 3 gutter i full action!!!! Kjenner jeg virkelig skulle ønske det var en jente på tur denne gangen.... Føler tankene mine er både forbudte og vanskelige! Gleder meg selvfølgelig til å få en ny liten sønn i armene. Vet morskjærligheten vil være på plass med en gang....men alikevel, et lite MEN her..... Flere som tenker, føler har vært igjennom det samme? Vil gjerne ha noen å dele disse tankene med. Og som forstår hva jeg mener.....

Fortsetter under...

Hei

Min første var en flott gutt, -da jeg blev gravid ønskede jeg så sterkt en jente. Men da ultralyd viste at vi ville få en gutt var det veldig ok:-)

Blev så gravid da han vare bare 8 måneder gammel. Dette svangerskap var helt annerledes og alle incl et par jordmødre sagde at det måtte jo vere jente denne gangen. På ultralyd i uke 22 var det helt tydelig for alle at dette var gutt nr to. Jeg elsket jo min første gutt over alt - men ville så gjerne ha en jente også..... Men som svangerskapet skred frem og tankerne var snuet var det veldig koselig og mye stass m to tette gutter. Jeg pratet ej mye om det ut over mannen min, og jeg skammet meg over at jente ønsket var så stort at jeg ret og selt blev skuffet!

Da så tredje barnet absolut ikke planlagt meldte sin ankomst, fikk jeg litt panik. Og tenkte at bare dette ikke går, da slipper jeg at ta stilling... Denne gangen var jeg helt avklaret på at nu kom gutt nr tre - og etter hvert blev det en del moro da vi har gode venner med tre gutter og sikke liv der da skulle bli når vi var i lag. Ukerne gikk og av ulike årsaker tog jeg fostervannnsprøve -der kan man velge om man vil vite kjønn. For meg var det da et sjokk og ikke ok at få vite at dette faktisk blev en jente.... da var jeg 25 uker på vei. Alt blev veldig bra til slutt, og jo koselig med jente. Men hun vil jo vere alene -tenk hvor flott tre brødre vil få det? Desuten kjenner jeg et par m 4 jenter og de er så ville og de er så ekstrem mye kranglig og sjalusi. Sådan er ikke gutter de får det ut og er venner;-)) Bare gled deg kjære venn -tre gutter bliver supert!

Lykke til og gonat

Jeg har gutt nummer 4 i magen:D Jeg har 3 flotte gutter på 6 år, 4,5 år og 1,5 år. De to eldste krangler til tider, så jeg holder på å bli GAL! Men allikevel bestevenner. Alle tre leker godt i lag og elsker å være sammen:) Når jeg fant ut at vi ventet nummer 4, håpet jeg det ble en jente med en gang. Men så tenkte jeg litt framover. 4 tette, da er det lettere med en gutt på slutten. Mere praktisk når man skal finne på ting. Så på ul håpet jeg på en gutt:) Og nå kan jeg bruke de nydelige klærene etter brødrene:)

Jeg skulle gjerne hatt en datter som jeg kunne kledd i kjoler og gjort datter ting. Men jeg vil ikke bytte ut noen av guttene mine! Flere barn blir det ikke, hadde vi gått for nummer 5, hadde det nok blitt gutt nummer fem også!

Det er ikke forbudt å tenke som du gjør! Det er mange som gjør det. Det er nok normalt å ønske seg begge kjønn. Tror det føles værre siden du holder det inni deg og føler at det er forbudte tanker! Snakk ut om det, så er det mange som tenker som deg!

Så koselig å lese slike innlegge fra guttemammaer:)

Selv har jeg 2 flotte gutter, det er 5 år mellom dem, så de krangler svært lite. Den eldste er en supet god storebror og tar seg av lillebror som om han var av knuselig glass hehe:)

Nå er jeg 6 uker på vei med nr 3, og jeg må si at for meg er det alletiders om det blir en gutt til. Jeg føler meg priviligert som har sønner:) De er hærlige:)

Jeg sier ikke at jeg blir skuffet om det blir jente, da må jeg bare innstille meg på det. Men jeg føler meg som den fødte guttemamma liksom.. Blir spennende fremover. Nå tenker jeg mest på om det går bra og om det er friskt...så får kjønnet bli det det blir.

Lykke til med den lille gutten din, gled deg, det blir sikkert helt topp!!

Stor klem fra Luna:)

bare vent til tenårene kommer, da blir det 10 ganger lettere med gutter enn jenter:)

forstår at du ønsker deg en jente,men tenk hvor gøy disse 3 guttene kommer til å få det:)

er vokst opp alene jente med en haug gutter, veldig takknemlig for søskene mine og vi er gode venner, men merker ofte at brødrene mine gjør gutte ting og eg blir holdt utenfor....mine brødre har det super gøy sammen:) det kommer guttene dine til å få også:)

dessuten kanskje det kommer en jente til neste gang:)

Annonse

Tusen takk for flotte svar, snille guttemammaer!! :) :) Det hjelper faktisk utrolig masse å få disse svarene fra dere, og å få "luftet" mine til tider vanskelige tanker i dette forumet. Ser klart en masse fordeler med å ha 3 av samme kjønn, og gleder meg stort til 3.mann skal komme til verden. Vi er jo tross alt utrolig heldige som får sette barn til verden! :) Lykke til alle dere også! :) Masse klemmer :)

Jeg er faktisk også en ekte guttemamma. Har 9 gutter og 3 jenter. Etter jente nr to kom det 6 gutter på rappen. Ville ikke byttet bort en av dem, men når jeg var på ultralyd etter de 6 guttene, må jeg si tårene kom da legen sa det var ei jente. Klart det er stas med litt av hvert, men ser nå hvor mye glede guttene har av hverandre. Noen av de er nesten helt avhengige av hverandre, og kan nesten ikke gjøre noe alene :)). Nå har vi fått beskjed om at det kommer ei jente til denne gangen , og siden den minste er jente, får nok de masse glede av hverandre og. Selvfølgelig er det lov å ønske seg et annet kjønn når en har to fra før av samme kjønn. Er helt naturlig det. Men så fort en har fått sin lille gullklump på magen er alt det der glemt. Da vil en ikke bytte for alt i verden :)). Lykke til ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...