Gå til innhold

Synes det går så fort tomt for varmtvann her i huset. Lurer på hvorfor.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset er bare ti år gammelt. Vi kjøpte det i fjor sommer. I dag har både jeg og min mann dusjet, oppvaskemaskinen har kjørt en runde og vi har vasket opp et etter en middag som vi hadde her i går. Nå har vi ikke mer varmtvann igjen..:-( Synes det er veldig rart, det skal jo kunne bo en hel familie her, og vi er foreløpig bare to stk.

Hvor ofte er det vanlig å skifte varmtvannstank? Er det noe annet som kan forårsake det?

Skrevet

den er ikke bare for liten da?

Skrevet

da ville jeg sjekket hvor stor varmtvannstanker er, og evt skiftet til en større.. vi har alt for liten her, men aner ikke hvor stor den er.. skal ha 300l tank i nye huset, det burde man ha hvis man ville kunne bruke badekar+dusj samme tid liksom.

Skrevet

Du nevner at oppvaskmaskinen har kjørt en runde, dere har vel ikke varmtvann som vann inn til oppvaskmaskinen? Om dere har det er det jo ikke rart at varmtvannet fort blir brukt opp, men det vanlige er altså å ha kaldtvann inn på oppvaskmaskinen for oppvaskmaskinen varmer sitt eget vann.

Skrevet

Oppvaskmaskinen tar kaldt vann og varmer opp selv, så den tar ikke varmtvann om den er riktig tilkoblet.

Har du sjekket at berederen ikke bare er stilt veldig lavt. Det er økonomisk gunstig (på strømregningen) men gjør at du ikke har så mye eller så veldig varmt vann å bruke på en gang. Det tar også noen ganger lengre tid å varme opp mer vann.

Har dere en kran som står å drypper kan det gå mye varmt vann.

En varmtvannsbereder kan godt holde i 30 år, men garantitiden er ofte ca 5 år tror jeg.

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Vi får sjekke hvor stor varmtvannstanken er og om den er stilt for lavt. Vi har forøvrig vært veldig positivt overrasket over strømregningene her, så det kan jo være at det er forklaringen. Håper på det.

Skrevet

Vet dere forresten hva som er vanlig pris på en varmtvannstank?

Skrevet

Du bør få sjekket om begge elementene i tanken er i orden. His det ene har røket, går den bare på "halv maskin" selv om dere har varmt vann.

Skrevet

Du får en 300L tank til 3000-4000kr avhengig av salg, den kan også være dyrere.

Vi sjekket priser i høst og da var det en plass mellom der de lå på

Skrevet

Den er nok for liten.

Vi har 300 Liter og går aldri tom. 2 voksne og 2 barn.

Den må aldri stå på mindre enn 65 grader.

Skrevet

Det finnes oppvaskmaskiner (og vanslige vaskemaskiner) som tar varmt vann - også når de er riktig tilkoblet:) Noen tar kaldt vann og noen tar varmt vann. De som tar varmt vann slipper oppvasming av vannet i maskinen - og sparer dermed strøm.

Vi har vaskemaskin tilkoblet varmtvann:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...