Gå til innhold

Noen som har reist til Florida her?

Anbefalte innlegg

Planlegger å reise fra Norge til Florida med 3 barn. Skal til Orlando. Har søkt litt forskjellige steder på flyreiser. Noen som har gode tips om den raskeste måten å komme seg til Florida på, mtp reisetid, flytid og mellomlandinger. Hvilke flyselskap og reiserute er enklest?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141676854-noen-som-har-reist-til-florida-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fant jeg ut en gang, men nå har jeg glemt det. Lurer på om ikke det var Icelandair om Reykjavik og så til Orlando Sanford-flyplassen. Men jeg ville sjekket tider og priser med BA over London og Continental over Newark (de suger på komfort, så bare å vurdere om de er betydelig kjappere) også.

over island er desidert best på reisetid/komfore. Oslo-island-orlando

Men vi har reist Torp-amsterdam-philadelphia-Fort Myers, Tok drøye 20 timer men da har ungene litt "løpetid" underveis, ikke så god komfore men billig.

Ellers går det direktefly oslo-miami, kjempefint selv om du sitter der i ca 11 timer. Men det er charter tror jeg, noen år siden jeg tak den.

Så her må du bare lete og snoke på nett til du finner det som passer deg.

Skal du til disney world og bo der, har de litt opplegg på sine sider, som buss fra flyplass osv. verdt og se på.

Lykke til og god tur

Vi reiste med KLM og SAS i fjor og reiste fra Bergen til København til Chicago og så Tampa (vi bodde rett utenfor Tampa). Hadde ikke mer tid mellom flyavgangene enn vi måtte, og dete hele gikk i grunn veldig raskt og smertefritt til tross for at hele familien på 17 stykker reiste, hvorav fem av de var barn. Hjem igjen var det samme rute, bortsett fra at vi mellomlandet på JFK i NY i stede for Chicago.

har reist til usa to ganger, og allltid flydd via frankfuert,

oslo-frankfurt-orlando ene gangen og oslo-frankfurt-miami andre gangen, flydde med lufthansa og sparte mange tusen på det, variert på ventetid i frankfurt fra halvtime til 5 timer..

Annonse

Hei,

Vi har reist flere ganger til Florida (Orlando) med barn, for vi har leilighet der. På hjemmesiden vår finner du mange gode flytips og andre tips; www.disneyferie.com

+ tips til leiebil.

Vi har fløyet Norwegian til Gatwick, deretter Virgin Atlantic direkte til Orlando fra Gatwick. Dette har vi gode erfaringer med.

Ellers kan dere ta KLM til Amsterdam, deretter flyr Martinair videre direkte til Orlando.

Norwegian/Virgin Atlantic kombinasjonen finner du ikke på noen av søkemotorene.

Lykke til uansett hva dere velger:-)

Stine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...