Gå til innhold

SA eller ikke? (litt langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble gravid på pillen i februar, hadde en del normale symptomer, kvalme, ømme pupper, hodepine, oppblåst osv.

Var 7+4 da ALLE symptomene forsvant fulstendig, og neste dag blødde jeg rikelig. Hadde da nettopp sluttet på pillen etter at jeg begynte å mistenke graviditet, så jeg forventet en blødning uansett, men det kom rikelig. Helt uten smerter da, eller veldig milde menssmerter bare...

Gikk da utifra at det var en SA, gadd ikke å teste engang for jeg var overbevist. Blødde i en uke. Følte meg normal i noen dager etter antatt SA, deretter begynte det på igjen med hodepine og oppblåsthet, men kvalmen var nesten helt borte (er mye plaget med kvalme til vanlig, så tenkte ikke noe over den lille kvalmen jeg hadde da).

Dette er nå to uker siden, og hver eneste dag siden har jeg vært EKSTREMT oppblåst. Jeg har aldri i hele mitt liv vært oppblåst, så dette er veldig unormalt for meg. Har googlet grunnene til at man kan bli oppblåst, men ingen av dem stemmer for meg, jeg drikker rikelig vann, spiser sunt og går tur hver dag, uten at noen av dette hjelper.

Har litt såre pupper, men ikke i nærheten av slik de var før blødningen... I dag ble plutselig brystvortene mine kjempevonde, og det har jeg aldri opplevd før heller...

Så beklager at dette ble litt langt, men er det noen som har opplevd både at symptomene nesten forsvinner helt, og blødning, men fremdeles var gravide?

Skal ta en test, men må få kjøpt dem først, og det får jeg ikke gjort før tidligst på tirsdag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oops, glemte å nevne at jeg har hatt mye menssmerter og stikninger nederst i magen, helt siden antatt SA, men som ble mye vondere for noen dager siden og har nå gitt seg litt igjen. Stikker ofte gjennom dagen, og når jeg kjenner nederst på magen er det litt sårt også.

Også rikelig utflod da... (sorry detaljer)

Skrevet

Jeg hadde det helt likt i mitt forrige svangerskap, og jeg var i aller høyestegrad gravid forde. Ta en test. Jeg tror du er gravid enda, ettersom å lese brevet ditt var som å lese om det som skjedde meg. Jeg fikk tidlig UL på sykehuset for å sjekke at alt var ok, det er kansje du burde be legen din om også? Jeg fødte en frisk gutt som nettopp fylte et år :D

Det er visst ikke uvanlig at dette skjer.

Skrevet

Er det sant? o_O

Og her trodde jeg at alle kom til å si "klart du ikke er gravid, du blødde jo masse og alle symptomene forsvant".

Men da er det altså håp ennå. Føler meg ikke gravid, så har ikke store håpet om positiv test, men vet ikke hva annet som kan forklare de få symptomene jeg har heller....

Takk for svar:) Hvis det er noen andre som har opplevd det samme vil jeg gjerne høre deres historie også:)

Skrevet

jeg blødde mer enn noen mensen, og i ti dager, så det er jo ikke rart man tenker det værste, mine symptomer uteble også litt, også begynte jeg å spy igjen, og det tok ikke slutt før Sondre var ute.

Ikke glem å oppdater etter en test :D ønsker deg lykke til. Jeg venter bare på at jeg har gått lenge nok gravid til at det slår ut på testen jeg nå. Får håpe den er positiv også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...