Lille M. Skrevet 4. april 2010 #1 Del Skrevet 4. april 2010 hei! jeg er en jente som fyller 18 år til sommern og er gravid i 5 uke. Jeg er ikke sammen med "barnefaren" og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Tror ikke jeg klarer å ta abort. Jeg var unden barnevernet før, nå er jeg bare på frivillig. Noen som har noen gode råd? Burde jeg ta abort? si ifra til saksbehandler? Kommer barnevernet til å ta barnet mitt? skal jeg skrive meg ut i frykt for at de kommer til å ta ungen? Er det egoistisk av meg å beholde et barn når jeg ikke har utdannelse,jobb og barnefaren ikke er inne i bildet? Mvh bekymret! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141676531-trenger-virkelig-noen-gode-r%C3%A5d/
Speechless Skrevet 5. april 2010 #2 Del Skrevet 5. april 2010 Hei! Nei barnevernet kommer ikke til å ta barnet ditt med mindre det er grunn for det=) Barnevernet kan hjelpe deg i å følge opp deg og barnet hvis du bestemmer deg for å beholde=) Siden du nå er under barnevernet frivillig, så kan du jo informere om situasjonen din, så kommer de til å iverksette tiltak for sørge for at både du og barnet kommer til å ha det bra=) Nei det er absolutt ikke egositisk av deg å beholde barnet, selv om du ikke har jobb eller utdannelse. Alle gravide har krav på barnetrygd, som sørger for at du får penegr til å kjøpe det du trenger. Man får også et engangsbeløp når barnet blir født. Jeg har både tatt abort, og nå sitter jeg er gravid i 15 uke. Jeg var under barnevernet selv ei stund. Mitt råd er at du ikke skal bekymre deg, men heller informere banrevernet om din situasjon. De kommer garantert til å hjelpe deg=) Jeg fraråder deg abort! Det finnes hjelp om du vil beholde barnet. Amathea er en rådgivningstjeneste for gravide som er usikker på hva de skal gjøre. Snakk med dem du=) Håper alt ordner seg for deg! Mvh Tonje Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141676531-trenger-virkelig-noen-gode-r%C3%A5d/#findComment-141681472
Stolt tvillingmor Skrevet 8. april 2010 #3 Del Skrevet 8. april 2010 Dette er til Speechless: "Alle gravide har krav på barnetrygd, som sørger for at du får penegr til å kjøpe det du trenger". Jeg kan opplyse om at barnetrygden er på 970 kr pr mnd. Dessuten får man ikke barnetryd når man er gravid; det starter først opp måneden etter at barnet er født. Jeg kan garantere deg at det koster veldig mye mer enn 970 kr pr mnd å ha et barn. Når det gjelder råd til HI, er det vanskelig å komme med noen gode innspill, ettersom jeg verken kjenner deg eller situasjonen din. Men husk på at barn er et ansvar som varer livet ut, og som handler om å gi barn BÅDE materielle ting som klær og mat, men ikke minst; kjærlighet, omsorg, grenser, selvtillit, trygghet osv. Dersom du mener at du har et godt liv å tilby, er det ikke noe å lure på. Om du tviler, bør du snakke med noen profesjonelle. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141676531-trenger-virkelig-noen-gode-r%C3%A5d/#findComment-141699555
puza90 Skrevet 16. april 2010 #4 Del Skrevet 16. april 2010 Huff, kan ikke være noe godt og havne i en sånn situasjon der man må tenke gjennom abort eller ikke.. Men d me barnevernet skal du nok ikke være redd for, de kommer ikke bare og tar i fra noen barnet til en me mindre d finnes gode grunner... Hadde jeg vært deg så ville jegnok sagt d til dem tidligst mulig om du velger og beholde Om du burde ta abort kan ingen andre enn du ta d hele og store valget på, men jeg selv er VELDIG i mot abort.. Men så lenge man ikke bruker abort som noe prevansjons middel så kan jeg ikke si d er feil heller om noen velger og ta d.. Egoistik og beholde barnet selvom du værken har jobb eller utdannelse skal du ikke ha altså, d finnes mange muligheter Det er også noe barnevernet/NAV kan hjelpe dem me og si hva du har krav på eller ikke For som alene mor har du krav på MYE mer enn kunn barnebidrag så lenge du er fylt 18år, og d gjør du jo innen babyn sin tid kommer Og d me BF skal du heller ikke tenke for mye på, d finnes mange aleine mødre som klarer seg utmerket godt Men ville så absolutt ha sagt d tilBF ja, for jeg mener han har en rett til og vite at han skal bli far (og hvem veit, kanskje han vilhjelpe deg også? ) Jeg kjenner jo ikke til dein situasjon annet enn kunn d jeg leser her nå, så svarer jo kunne litt innen for d jeg da Skjønner at man kan bli bekymret og redd når man havner i en sånn situasjon, men prøv og tenk positivt, detta skal nok gå så bra MASSE LYKKE TIL Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141676531-trenger-virkelig-noen-gode-r%C3%A5d/#findComment-141733477
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå