Gå til innhold

trenger virkelig noen gode råd!!

Lille M.

Anbefalte innlegg

hei! jeg er en jente som fyller 18 år til sommern og er gravid i 5 uke. Jeg er ikke sammen med "barnefaren" og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Tror ikke jeg klarer å ta abort.

Jeg var unden barnevernet før, nå er jeg bare på frivillig.

Noen som har noen gode råd? Burde jeg ta abort? si ifra til saksbehandler? Kommer barnevernet til å ta barnet mitt? skal jeg skrive meg ut i frykt for at de kommer til å ta ungen? Er det egoistisk av meg å beholde et barn når jeg ikke har utdannelse,jobb og barnefaren ikke er inne i bildet?

Mvh bekymret!

Fortsetter under...

Hei!

Nei barnevernet kommer ikke til å ta barnet ditt med mindre det er grunn for det=)

Barnevernet kan hjelpe deg i å følge opp deg og barnet hvis du bestemmer deg for å beholde=)

Siden du nå er under barnevernet frivillig, så kan du jo informere om situasjonen din, så kommer de til å iverksette tiltak for sørge for at både du og barnet kommer til å ha det bra=)

Nei det er absolutt ikke egositisk av deg å beholde barnet, selv om du ikke har jobb eller utdannelse.

Alle gravide har krav på barnetrygd, som sørger for at du får penegr til å kjøpe det du trenger. Man får også et engangsbeløp når barnet blir født.

Jeg har både tatt abort, og nå sitter jeg er gravid i 15 uke. Jeg var under barnevernet selv ei stund. Mitt råd er at du ikke skal bekymre deg, men heller informere banrevernet om din situasjon. De kommer garantert til å hjelpe deg=)

Jeg fraråder deg abort! Det finnes hjelp om du vil beholde barnet.

Amathea er en rådgivningstjeneste for gravide som er usikker på hva de skal gjøre. Snakk med dem du=)

Håper alt ordner seg for deg! Mvh Tonje

Dette er til Speechless:

"Alle gravide har krav på barnetrygd, som sørger for at du får penegr til å kjøpe det du trenger".

Jeg kan opplyse om at barnetrygden er på 970 kr pr mnd. Dessuten får man ikke barnetryd når man er gravid; det starter først opp måneden etter at barnet er født. Jeg kan garantere deg at det koster veldig mye mer enn 970 kr pr mnd å ha et barn.

Når det gjelder råd til HI, er det vanskelig å komme med noen gode innspill, ettersom jeg verken kjenner deg eller situasjonen din. Men husk på at barn er et ansvar som varer livet ut, og som handler om å gi barn BÅDE materielle ting som klær og mat, men ikke minst; kjærlighet, omsorg, grenser, selvtillit, trygghet osv.

Dersom du mener at du har et godt liv å tilby, er det ikke noe å lure på. Om du tviler, bør du snakke med noen profesjonelle.

Lykke til!

Huff, kan ikke være noe godt og havne i en sånn situasjon der man må tenke gjennom abort eller ikke..

Men d me barnevernet skal du nok ikke være redd for, de kommer ikke bare og tar i fra noen barnet til en me mindre d finnes gode grunner...

Hadde jeg vært deg så ville jegnok sagt d til dem tidligst mulig om du velger og beholde :)

Om du burde ta abort kan ingen andre enn du ta d hele og store valget på, men jeg selv er VELDIG i mot abort..

Men så lenge man ikke bruker abort som noe prevansjons middel så kan jeg ikke si d er feil heller om noen velger og ta d..

Egoistik og beholde barnet selvom du værken har jobb eller utdannelse skal du ikke ha altså, d finnes mange muligheter :)

Det er også noe barnevernet/NAV kan hjelpe dem me og si hva du har krav på eller ikke :)

For som alene mor har du krav på MYE mer enn kunn barnebidrag så lenge du er fylt 18år, og d gjør du jo innen babyn sin tid kommer :)

Og d me BF skal du heller ikke tenke for mye på, d finnes mange aleine mødre som klarer seg utmerket godt :)

Men ville så absolutt ha sagt d tilBF ja, for jeg mener han har en rett til og vite at han skal bli far :)

(og hvem veit, kanskje han vilhjelpe deg også? )

Jeg kjenner jo ikke til dein situasjon annet enn kunn d jeg leser her nå, så svarer jo kunne litt innen for d jeg da :)

Skjønner at man kan bli bekymret og redd når man havner i en sånn situasjon, men prøv og tenk positivt, detta skal nok gå så bra :)

MASSE LYKKE TIL :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...