Lirgen Skrevet 4. april 2010 #1 Skrevet 4. april 2010 Når bør jeg kontakte legen/legevakt? Mulig jeg er en smule ekstra redd og gjør en stor greie ut av alt. men jeg er 24+2 idag, igår var det såvidt noe seigt liv i lisjenøste... var kun 3 små spark i løpet av hele gårsdagen og det var etter mye trykking og kjenne på min egen mage! igår kveld ved kveldstid (da nurket er mest aktiv) var der ikke bevegelse,heller ingen dobesøk inatt og ingen bevegelse nå 1 time etter jeg har stått opp... Når skal jeg bekymre meg, har lest at når man er i uke 24 så er det ikke "normalt" og kjenne liv hver dag,men jeg har egentli kjent liv hver dag fast siden uke 20-21 Nurket har aldri vert sann superaktiv,men har iallefall hatt en 20-30 spark hver dag iallefall.. og nå nothing! kan kjenne henne hvor hun ligger,men får ingen respons uansett hva jeg gjør.! Bør jeg bekymre meg eller ta det med ro? Liker ikke at hun er sånn superrolig.. bekymrer meg!
Candygirl_ Skrevet 4. april 2010 #2 Skrevet 4. april 2010 heisann, alt er helt sikkert som det skal. men jeg ville ringt føden og ikke legevakten. jeg snakket med en jordmor og hun sa at etter uke 20 er du hjertelig velkommen til å ringe eller komme opp på føden om det skulle være noe som helst som bekymrer deg. og de sier jo at det er kun som kjenner hva som er normalt for fosteret ditt. derfor er det bedre med en sjekk for mye enn en for lite! masse lykke til og alt er nok i skjønneste orden:)
Karry27 venter nr 3 har født Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 har du prøvd å spise noe søtt eller drukket noe saft eller brus? det kan hjelpe, hvis ikke det gjør det, så kan du ringe til føden og høre om du kan komme inn til en sjekk. det er bedre å få det sjekket ut enn å gå å bekymre seg.
Tredje drøm Skrevet 4. april 2010 #4 Skrevet 4. april 2010 Under mitt forrige svangerskap, hadde jeg også en periode ved ca 24 uker, hvor jeg kjente fryktelig lite liv, og snuppa mi var normalt veldig aktiv. Ble jo kjempenervøs, og til slutt ringte jeg føden for å spørre om råd. Der fikk jeg beskjed om å komme en tur til dem, så skulle de ta en undersøkelse. På ul vistes den flotte jenta mi og alt var helt fint. Men hun hadde lagt seg til slik at hun sparket inn mot ryggen min, og de sparkene kjente ikke jeg. Det var utrolig beroligende å se at alt var bra. Det er slitsomt og forferdelig å gå rundt å være så redd for at noe er galt, så det er bedre å få en sjekk. Jeg fikk beskjed om å drikke et glass kald saft og legge meg ned helt stille en halv time formiddag og ettermiddag og telle antall bevegelser jeg kjente - ca en uke. Dette fylte jeg inn i et skjema. Hvis det var mindre enn 3-4 bevegelser (tror jeg det var - husker ikke helt), skulle jeg inn til ny sjekk. Men jeg holdt meg like i overkant av det, så det ble ikke noe mer etter det. Og etter hvert snudde hun seg litt igjen og alt var som normalt. Men ta en telefon til føden, så slipper du å gå å lure og være redd. Det har du ingenting igjen for. Lykke til!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 4. april 2010 #5 Skrevet 4. april 2010 Jeg ville absolutt tatt en telefon til føden. Alt er sikkert i skjønneste orden, men ikke noe godt for deg å gå sånn å være engstelig. Dessuten så får man beskjed om at man skal ta kontakt ved lite/ingen tegn til liv. Det kan i visse tilfeller redde babyen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå