Gå til innhold

Mitt kjære tantebarn, knekte 3 fingre i dag, ble virkelig sjokkert over legevakten

Anbefalte innlegg

Skrevet

de satte på en stor sportstape og ba foreldrene komme tilbake over påske for videre behandling, uansett hva er behandlingen for 3 knekte fingre? Er det kun og tape de sammen?

Snakket med moren i sted, ungen hylte og gråt selv om hun har fått paracet etter samråd med legevakten.

Må bare si jeg er svært betenkt hva legevakten der de bor tillater seg!!:(

Skrevet

Tok de ikke røngten?? Meget suspekt.

For alt de vet kan det være kompliserte brudd, som trengs øyeblikkelig behandling...

Stakkars liten:(

Skrevet

Huff stakkars! Er det ikke legevakt på sykehuset? Vet det er noe på Haukeland. Men er jo ikke sikkert det er på alle,.. De kan ikke vente til over påske med det!

Skrevet

Stakkars!

Rart de ikke tok røntgen da, her på legevakten har de ikke mulighet til det, men jeg hadde gladelig kjørt barnet mitt til nærmeste sykehus for røntgen hvis legevakten hadde bedt meg om det, noe jeg hadde forventa!

Hvor gammelt er dette barnet?

Skrevet

De burde ringe mottaket på nærmeste sykehus å be om hjelp..

Skrevet

Fant dette på lommelegen:

"Kontakt lege, som vil undersøke deg og få tatt røntgenbilder for å se hvor bruddet sitter.

Brudd i ytterfalangen gror vanligvis fint av seg selv. I mellomtiden kan det gjøre mindre vondt å ha den stabilisert i en skinne.

Hvis grunn- eller midtfalangen er brukket og står i fin stilling, teipes den skadde fingeren til nabofingeren. Dette stabiliserer bruddstedet og reduserer smerte. Du bør gå med fingeren teipet i omtrent 3 uker.

Ved knusningsbrudd og brudd med mye feilstilling er reponering eller operasjon ofte nødvendig." lommelegen.no

Kan godt være at tantebarnet ditt har fått rett behandling med tapen, men uansett så bør det jo bli tatt et bilde for å se hvor bruddet er!

Skrevet

.............også burde hun fått bedre smertelindring.

Skrevet

Det er sjeldent man gjør noe med fingerbrudd annet enn å ha litt teip rundt i våre dager :-O

Skrevet

HI skriver jo ingenting om at det ikke ble tatt røntgen da. Det må de vel ha gjort for å finne ut at det var et brudd.

Skrevet

Hvis det er et rent brudd hvor bena sitter som de skal taper de det bare sammen ja.. Men, hun burde vel fått noe sterkere smertelindring ihvertfall første natta?

Lillesøsteren min knakk en finger, men der måtte det knekkes på plass så hun ble lagt i narkose. De knakk bruddet på plass og gipset på en skinne for at det skulle gro rett.

Regner med det ble tatt røndken så de vet at de ikke gjør vondt værre ved å bare tape?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...