lillebie på`n igjen Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 lillegutt har faktisk helt siden han var ganske liten - hatt mareritt . Det må jo være det han har? Nå er han 4 mnd, og forstatt kommer det plutselig et hyl i søvnen - han gråter - eller ligger å smågråter og det er i søvne , for han er ikke våken når jeg går bort til han/plukker han opp. Når han våkner er alt normalt igjen. Dette skjer ca 1 gang pr døgn Prøver å lese litt rundt på nettet - og spurte helsesøster om dette - og hun sier at babyer ikke har mareritt når de er så små.... og at hun ikke hadde hørt om slik babyen min har det????? han får jo nye inntrykk hver dag -nye lyder osv. er det ikke normalt at de kan få vonde drømmer?
Gjest eelis+kian Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Jeg hadde også en tråd om dette for en stund siden, og fikk da vite at det ikke er mareritt, men at de skriker til i overgangen fra tung søvn til lett søvn. Min gutt er nå 5,5 mnd. Jeg har litt samme oppfattelsen som deg - nemlig at det ER mareritt. Min kan også ligge og smågråte en stund (og det gjør så vondt å høre på!), før det plutselig tar seg opp og blir til skikkelig gråting. Og da våkner han og trenger trøst/kos. Så lenge gutten din ikke våkner, skal du ikke plukke han opp eller vekke han, la han bare ligge. Det er ikke farlig med mareritt! :-)
mammas skatter <3 Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 min har også hatt d slik heilt fra nyfødt. e fikk vel til svar at d kunne være drømmer fra fødselen eller noe slikt.....
Vannmann35 Skrevet 5. april 2010 #4 Skrevet 5. april 2010 Lillejenta her setter også plutselig i et lite hyl, eller hun ligger å klynker i søvne... Har også hørt henne le i søvne... Jeg tror nok at babyen har en form for drømmer jeg da... Måtte trøste henne i stad f.eks. (er 10 mnd nå) - da var det tydelig at hun trengte litt ekstra omsorg og nok følte seg litt utrygg.
Gjest Skrevet 5. april 2010 #5 Skrevet 5. april 2010 Gutten vår gjør også dette, men ikke hver dag. Men hvis det er en overgang fra tung søvn til lett søvn kan en jo tenke som så at når du selv sover og er i ferd med å våkne, så er det disse drømmene du somregel husker... Jeg tror det er vonde drømmer!!!
Gjest Skrevet 5. april 2010 #6 Skrevet 5. april 2010 Jenta mi er også sånn! Hun har ofte skikkelige såre skrik, både på natten og under duppene på dagtid.. Får vondt i hjertet av å høre den såre gråten! Lurer på hva de drømmer....
Tyra01 Skrevet 5. april 2010 #7 Skrevet 5. april 2010 Akkurat samme her... Vår gutt er snart 4 mnd, og har hatt det slik ganske lenge. Det skjer 1-2 ganger hver kveld etter han har lagt seg, men aldri etter at vi har lagt oss ved siden av ham, så det er mellom kl 19 og kl 23 ca det skjer. Da høres han så utrolig lei seg ut! Har også tenkt at han har en vond drøm, kanskje at flaska blir tatt fra ham? Men det er veldig lett å trøste ham, bare stryker ham over panna, og gir ham smokken, så sover han videre. Har egentlig ikke inntrykk av at han er våken i det hele tatt når dette skjer...
AmExx Skrevet 5. april 2010 #8 Skrevet 5. april 2010 Det kalles nattskrekk når de er under tre år.. http://www.oblad.no/nyheter/nattskrekk-for-de-minste-1.3754748 Les denne:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. april 2010 #9 Skrevet 5. april 2010 Så små babyer har ikke mareritt eller vonde drømmer, så skrik i søvne skyldes nok andre ting; som søvnfase-overganger, mageknip, tenner el lign.. Mareritt kommer ikke før nærmere 3 års alder, og nattskrekk eventuelt ved ca 2 år=)
hønny-bunny Skrevet 7. april 2010 #10 Skrevet 7. april 2010 Lillebie,sååå koslig og se deg igjen,har ikke sett snurten av deg,siden vi satt døgnet rundt på bim og ruget dag og natt,går det bra?:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå