Gå til innhold

To uker siden....

Minni 73

Anbefalte innlegg

For akkurat to uker siden fødte jeg vår bitte lille gutt. Vi var på ordinær ultralyd dagen før, gledet oss til å se om det var jente eller gutt. Jeg var på ekstra UL i uke 12, da var alt bra og i uke 16 hørte jeg hjertelyd hos legen. På UL forstår vi fort at noe er galt, jordmor sier at det er lite liv og at hun blir veldig lei seg. Det var et mareritt - jeg kunne ikke tro at det var sant, men babyen vår hadde dødd i løpet av den siste uka. Nå to uker etter begynner jeg å få det litt på avstand - men tårene triller lett enda.... Glemmer aldri den følelsen jeg hadde da jeg fikk den lille gutten opp til meg, han var helt perfekt - bare så alt for liten. Helt grusomt at han ikke levde. Det var ikke noe synlig galt med ham, kanskje vi får vite mer etter obduksjonen. Vi har valgt at han skal bli lagt på en minnelund. Jeg var hele tiden klar på at jeg ville se han, det var jo min lille baby, men det er helt klart at det gjør det enda tøffere - jeg ser han for meg med en gang jeg lukker øynene.....

Har lest mange innlegg her disse ukene, det både hjelper og gjør det værre. Tenk at der er så mange som har måtte gå gjennom noe så forferdelig.

Ikke så lett å tenke fremover, men vi er heldigvis enige om at vi vil prøve igjen.

M

Fortsetter under...

Det var trist å høre. Vi var på ordinær UL 18. des og fikk vite at babyen ikke var forenelig med liv (eller hva det nå kalles). Hun var så syk at hun hadde levd maks 1 uke til så mandagen etterpå (21 des) ble vi lagt inn for å føde. Vi valgte også minnelund.

Det blir bedre med tiden, det må du vite. Tok ikke lange tiden før jeg ble gravid på nytt heller. Fikk kun 1 mens etterpå og der satt den:) Var på tidlig ul i dag og alt sto bra til:)

Så koselig med svar. Huff, stakkars dere - det ble en trist jul da. Vi fortalte familien at vi skulle ha små på julaften..... Godt å høre at det blir bedre med tiden:) Tårene triller lett fremdeles, særlig når jeg er alene. Jeg håper også på å bli gravid igjen raskt, men tør ikke håpe på det. Har brukt litt tid de andre gangene, har hatt en tidlig abort også. Måtte fjerne en eggstokk etter den aborten pga cyster.

Men det er lov å håpe!!

Lykke til med den nye spiren da:)

M

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Trist å høre at dere også har mistet, men så fint at dere er gravide igjen begge to. Håper alt står bra til med dere. Jeg har nettopp vært igjennom en medisinsk abort pga fosteret ikke var levedyktig da vi var på ul i uke 15. Det går veldig bra med meg. Har et barn fra før og følte hele tiden at noe var galt. Men nå lurer jeg på om vi blir innkalt til utredning? Vi har bare fått beskjed om at det ikke er noen økt risiko for at vi skal få et ikke levedyktig svangerskap neste gang og at det er mer sansynlig at naboen får det, men det er liksom ikke så forklarende for meg. Forster og morkake skal til obduksjon. Hva har blitt gjort hos dere?

Annonse

• 2 uker senere...

Man får ikke ekstra oppfølging om det ikke er noe økt risiko for gjentakelse.

Jeg hadde tett oppfølging fra uke 9-16 på grunn av stor fare for gjentakelse. Osteogenesis Imperfecta...vet ikke om noen som har barn med den sykdommen... Min ble født i uke 22, igangsatt senabort....

• 1 måned senere...

Gratulerer så masse:-) Det går nok bra gangen her skal du se;-)

Skjønner godt at du er nervøs. Det var jeg også, men har fått god oppfølging fra sykehuset. Skal tom inn på samtale med lege nå for å få en fødeplan:/ hehehe. Er hele 6 uker igjen til termin nå.

Vet du om du får noe ekstra oppfølging? Tidlig ul?

Vi fikk i uke 10,12 og ord. ul i uke 18. Måtte tilbake i uke 32,men det var for å sjekke utvidelse av nyrebekken og etter 4stk så er jeg ganske beroliget med at alt er ok gangen her:-)

Siden det var såppas alvorlige feil med jenta så ble hun sendt til obduksjon. Fikk vite at hun hadde komosomfeil: Turnes syndrom med værst tenkelig utfall. Hun manglet kranie, 1 blodkar (hadde 2/3) og hadde mye væske i kroppen, men dette visste vi før. Vi ble kalt inn på samtale der vi fikk vite hva som var feil og det ble tatt en blodprøve av meg. Husker ikke helt hvorfor. Der fikk vi også vite at det var ei jente. Fikk først vite at det var gutt for det så jo slikt ut, men alt var så hovent at det lignet jo på en gutt men etter prøvene så kom de frem til at det var ei jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...