Gå til innhold

Junior på 2,5 mnd er kjempeforkjølet! Gode råd mottas med takk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er liksom påska fra helvete!

Har selv vært svært forkjølet hele påska, og er helt utslitt. Første feberfrie dag i dag, fremdeles rimelig redusert og i kveld har selvfølgelig forkjølelsen rammet junior. Han svelger og svelger og svelger. Det renner fra øynene. Han hoster, og det surkler noe enormt i nesen. Jeg synes selvfølgelig dette er forferdelig, og er veldig i tvil om hvordan jeg skal håndtere det. Har gitt otribaby før jeg la han, uten at jeg synes det virka nevneverdig. Etter en masse skriking kapitulerte han til slutt i horisontal stilling på brystkassen min. Fikk samboer til å legge noen bøker under senga hans, slik at den er litt høyere i hodeenden før jeg la han ned. Andre gode tips om hvordan best håndtere forkjølet baby mottas med takk!!!!!!

Hilsen fortvilet førstegangsmamma som føler seg totalt hjelpesløs, sliter med dårlig samvittighet og ikke akkurat ser frem til dåp 2.påskedag!!!!

Skrevet

damp skal visst og hjelpe med å åpne sa min mor (ikke skikke hot selvsagt)...Men det har jeg ikke prøvd,Vi fikk og råd om å bygge opp under madrassen så hodet kom litt opp, det hjalp noe, ellers var det mye saltvannsspray vi brukte på vår og så holde ham mot skulderen til det åpna seg, før vi la ham igjen...

Skrevet

brukte saltvannsdråper. d hjalp mye. å så brukte vi nesesuger for å få ut d verste slime.

Skrevet

vi har akkurat hatt bebi med rs-virus.. råd vi fikk var å ha hodet hevet og bruke mye saltvannsspray.. du kan spraye rikelig for å løsne snørr.. de nesesugene på apoteket fungerer dårlig, kjøp heller jordmorsug som kjøpes på noen apotek og jeg tror babyshop har det, dette var tpis vi fikk på barneklinikken.. hvis barnet ikke klarer å suge pupp grunnet mye snørr så oppsøk lege, også hvis han sliten med pusten, er kjempe surklete e.l.

håper det blir bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...