Gå til innhold

Hva slags "type" navn er LEVI, mener du? :)

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid syntes det har vært et utrolig kult navn. Litt sært, ser for meg en litt sær, finsk musiker eller noe ;)

Men nå merker jeg meg at navnet blir mer og mer populært, og ser at andre sammenligner det med helt andre navn enn jeg tenker.

Så bare lurer jeg;)

Fortsetter under...

Jeg syns Levi er dødskult! Kunne egentlig brukt det selv, tror jeg :o)

Rart det ikke er mer brukt egentlig, ettersom det er navnet på det verdenskjente Jeansmerket Levi's, av Levi Strauss.. Sønnen til Matthew McConaughey heter også Levi :)

For meg er navnet et litt nytt navn, ettersom jeg ikke kjenner noen med dette navnet, og ikke har hørt det altfor mange ganger.

Liker også andre korte L navn, som Liam og Leon, som også øker i popularitet :)

Ok, for jeg har hørt flere enn deg nevne Liam i samme sammenheng som Levi, og da får jeg litt angst ;) For Liam synes jeg (smaken er jo som kjent som baken) er utrolig kvalmt. Tenker at det er et amerikansk/engelsk navn som passer der og ikke i Norge.

Når jeg tenker på Levi blir det i samme sammenheng som Sivert, Emil som guttenavn, og f.eks Elvira og Hilma hvis han skulle hatt søstre ;)

Ikke at det har noe å si hva andre sammenligner det med, bare interessant å se.

Annonse

Annonse

Jeg syns Levi er utrolig kult, Og kunne helt klart kalt en evt fremtidig sønn for det.

Syns ikke navnet passer i kategorien til HI, ei heller til hun som mente det var harry, og i stil med Roger osv.

Ante ikke at det var bibelsk, men det gjorde egentlig bare at navnet ble enda kulere.

Levi for meg er i stil med:

Philip

Elliot

Samuel

Guttenavn har alltid vært vanskelig, ikke bare å finne, men også å bli enige om.

Jeg har egentlig ingen spesiell oppfatning om navnet enda... Tenker mest på Levi's Strauss og på forfatteren Levi Henrikssen. Tror nok ikke jeg kunne brukt det selv dog, er noe litt "halvt" over det - er ikke så glad i korte navn...

Så gøy med så masse respons!

Er klar over at det er et bibelsk navn, og vet det er mye brukt i pinsesammenheng. Levi Fragell feks ;) Han er vel egentlig en gammel pinsevenn :)

Det at det er bibelsk gjør for meg at det får litt tyngde på en måte, og absolutt ikke et jallanavn som en lengre opp her syntes (skjønte forøvrig hva du mente med uttrykket).

Men morsomt å lese :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...