mammas nurk Skrevet 3. april 2010 #1 Skrevet 3. april 2010 Hjemmelaget middag te de små med tomat saus. hun er glad i tomat smak. men kan vel ikke ha i toro sin toamt saus eller spagetthi saus. Det er vel for mye kunstige stoffer i? noen som vet. bare det hun liker og, liker ikke middag i det hele tatt...:/ hm. kommer vel....noen som har bra oppskrift på middag med tomat smak som er trygg spise:)?
Lemonia Skrevet 3. april 2010 #2 Skrevet 3. april 2010 Det spørs hvor gammel hun er. Jeg ville ikke gitt det til en som er 6 mnd, spesielt pga saltet. Men en som er 10-11 mnd tåler litt salt. Innimellom skader det jo ikke, men personlig foretrekker jeg å lage slikt selv. Her er oppskrift på kjempegod tomatsaus som du kan bruke både som spaghettisaus, til lasagne, på pizza e.l. Tilsett kjøtt eller grønnsaker etter ønske. En stor hakket løk og 4-5 hakkede hvitløksfedd stekes mykt i olje/smør. Tilsett en rød paprika i biter, en stor hakket gulrot, en boks hermetiske tomater, et par ss tomatpuré, tørket oregano og basilikum, salt (sløyfes hvis du skal bruke det til barnemat) og pepper. La småkoke minst 30 minutter, gjerne lenger. Jeg foretrekker å mose denne i blender slik at den blir glatt. Skal jeg ha f.eks. kjøttdeig i steker jeg kjøttdeigen separat og blander med sausen etter at den er kjørt i blender. Denne har jeg brukt til barnemat til sønnen vår flere ganger. F.eks. blandet med stekt kjøttdeig og pasta for bolognese, eller blandet med pasta, biter av gulrot og squash og hakkede oliven. Det var en av favorittrettene til gutten min helt fra han var 6 mnd.
mammas nurk Skrevet 4. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2010 Tusen tusen takk for oppskrifta lemonia:) hun er 8 mnd, så dette må vi prøve:)
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 18. april 2010 #4 Skrevet 18. april 2010 Lemonia: Takk for at du delte oppskriften. Jeg lagde tomatsausen idag og det var stor suksess hos mine 10 mndr gamle håpefulle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå